ingen bild hjälp! msi gtx 970

Permalänk
Medlem

ingen bild hjälp! msi gtx 970

Hej!
Jag monterade ner hela helvetet eftersom jag skulle kolla upp om wifi/bluetooth modulen var trasig på moderkortet. Jag monterde ner typ hela innerhållet i chassit och plockade ihop det. Men så kom ju problemen såklart.... Har precis byggt ihop datorn och har endast använt den i två dygn. Och när jag satt ihop alla grejer igen var det precis som innan när (när jag byggde ihop datorn) grafikkortet behövde mer ström. Men kopplade löst grafikkortet igen hände ingen skillnad. Windows bootar hör det i lurarna men det kommer inget på skärmen! Har fungerat felfritt innan.

snälla hjälp börjar få krupp på detta

Permalänk

fråga
1. satt bildkabeln i rätt port?

vet att vissa kort ärlite kinkiga med vilken skärm 1 sitter i ska vara DVI 1 dvs den längst från moderkortet

2. använde du ESD skydd?

om inte kan du ha grillat kortet med ESD och att det nu mer är defekt pga ESD skador.
prova det i nån annan dator för att utesluta att det är trasigt för betvivlar att det är strömbrist om du inte sitter på nån gammal 200W nätdel kör själv 2st 970 på ett 600W agg.

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rouge of Darkness:

satt bildkabeln i rätt port?

vet att vissa kort ärlite kinkiga med vilken skärm 1 sitter i ska vara DVI 1 dvs den längst från moderkortet

hade samma port innan men det kan väl lika gärna ha ställt om sig vette fan asså är riktig nOOb när det gäller detta

Använder esd armband helatiden när jag håller på att "meka" med grejerna

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rouge of Darkness:

fråga
1. satt bildkabeln i rätt port?

vet att vissa kort ärlite kinkiga med vilken skärm 1 sitter i ska vara DVI 1 dvs den längst från moderkortet

2. använde du ESD skydd?

om inte kan du ha grillat kortet med ESD och att det nu mer är defekt pga ESD skador.
prova det i nån annan dator för att utesluta att det är trasigt för betvivlar att det är strömbrist om du inte sitter på nån gammal 200W nätdel kör själv 2st 970 på ett 600W agg.

hade bara i 8 pins Istället för 12 förut och då kom det ingen bild men när jag kopplade i 6 till så fukade det. Men inte nu..