Datorn klickar av sig själv på fel ställe och stör skrivandet

Permalänk
Medlem

Datorn klickar av sig själv på fel ställe och stör skrivandet

Tjena

Jag har ett problem som uppstår ungefär 80% av tiden jag startar datorn, problemet är att när jag t.ex. skriver såhär så är det som att datorn själv klickar någon annanstanns eller ett annat fönster vilket gör att det jag skriver inte kommer ner här.

Någon som vet vad det kan vara och hur man löser det utan att installera om datorn?

§3.1 i reglerna/otydlig trådrubrik
Permalänk
Hedersmedlem

Den här gången har jag förtydligat din trådrubrik, men tänk på detta i fortsättningen.

Citat:

§ 3.1 Trådrubriker ska tydligt visa vad tråden handlar om.

*Trådrubrik redigerad*

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Revert:

Tjena

Jag har ett problem som uppstår ungefär 80% av tiden jag startar datorn, problemet är att när jag t.ex. skriver såhär så är det som att datorn själv klickar någon annanstanns eller ett annat fönster vilket gör att det jag skriver inte kommer ner här.

Någon som vet vad det kan vara och hur man löser det utan att installera om datorn?

Provat byta datormus? Jag hade liknande problem (fast det var mitt scrollhjul som klickade / låste sig själv) och byta datormus löste problemet.

Permalänk
Medlem

Ja, låter helt klart som ett mus problem, spring ner till claes och köp den billigaste och testa, då kan man ju utesluta det problemet för en hundring iaf.

Permalänk
Medlem

En kompis hade detta problem men jag lyckades inte lösa det utan att formatera om datorn. Skulle oxå vilja veta hur man löser det.
Det var inte mus eller tangentbord som orsakade det. Windows tappade "fokus" från det fönster man arbetar med.

Permalänk
Medlem

Har prövat med ny mus nu och tyvärr så är problemet kvarstående. Får leta vidare efter någon som har svaret!