Bredbandsbolaget, bestrida faktura? Kundtjänst går inte att nå

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Ligg: Rulla: Spela Död
Registrerad
Jan 2002

Bredbandsbolaget, bestrida faktura? Kundtjänst går inte att nå

Har liksom många andra drabbats av att Tele2 sålde sin fiberverksamhet till Bredbandsbolaget.

Kundtjänsten går överhuvudtaget inte att nå:

* Mailade för flera veckor sedan, inget svar
* Skrivit på deras Facebooksida, inget svar
* Ringt och knappat in nummer för att bli uppringd, inte blivit uppringd
* Ringt direkt när kundtjänst öppnar och fått beskedet att kötiden är 19 minuter, inte kommit fram ens efter 60 minuter

Problemet är att jag sedan tidigare hade ett 10/10-abonnemang för 299kr/mån, obundet. Har tecknat ett studentabonnemang för 100/10 för 199kr/mån. Fick hem en lapp där det står att hastigheten ska ändras efter en dag (har ej hänt, det var snart en månad sen nu) och att jag ska betala 369kr/mån (vilket är ordinarie pris, inte det jag tecknade för).

Vad gör man?

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Nov 2011

Skit i o betala tills dom löst det. Helt klart

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Alingsås
Registrerad
Nov 2005
Skrivet av Halldin:

Har liksom många andra drabbats av att Tele2 sålde sin fiberverksamhet till Bredbandsbolaget.

Kundtjänsten går överhuvudtaget inte att nå:

* Mailade för flera veckor sedan, inget svar
* Skrivit på deras Facebooksida, inget svar
* Ringt och knappat in nummer för att bli uppringd, inte blivit uppringd
* Ringt direkt när kundtjänst öppnar och fått beskedet att kötiden är 19 minuter, inte kommit fram ens efter 60 minuter

Problemet är att jag sedan tidigare hade ett 10/10-abonnemang för 299kr/mån, obundet. Har tecknat ett studentabonnemang för 100/10 för 199kr/mån. Fick hem en lapp där det står att hastigheten ska ändras efter en dag (har ej hänt, det var snart en månad sen nu) och att jag ska betala 369kr/mån (vilket är ordinarie pris, inte det jag tecknade för).

Vad gör man?

Jag hade kontaktat en konsumentombudsman, detta för att få råd av någon som jobbar med detta dagligen.
Det kan skapa stora konsekvenser framåt om man tex, bestrider en faktura innan man har sten koll på vad man gör.
Det är ju inte ok att behandla sina kunder på detta sätt, även om dom har problem med sin support.

Har man tecknat ett abonnemang för ett pris är det de som gäller i mina ögon.

Men mitt tips, prata med någon som vet.

[Citera för svar!]
Spelmaskin:Mercury S8 / Asus x99-DELUXE / I7 5820k@4,4 (1,14v) / 850 EVO 500Gb / AX750 / 980Ti / HyperX 16GB / Custom loop / Win 10
HTPC:Streacom FC8OD Alpha / MSI Z97I AC / G3258 / Vengeance 8Gb / 180W PICO-PSU / 850 EVO 120Gb / Passiv / Win 10

Trädvy Permalänk
Rekordmedlem
Plats
Salstad
Registrerad
Feb 2009

Du bör inte bara skita i att betala fakturan utan bestrida den som felaktig och ta hjälp av kommunens konsumentvägledare eller så måste du se till att få tag i kundtjänst och lösa problemen, har du nån form av skriftlig version på ditt avtal så är det en fördel.

Ryzen 5 2400G, Asus ROG STRIX B350-F Gaming, 500GB Samsung 970EVO NVMe M.2 och en väldig massa masslagring. Seasonic Focus+ Gold 650W, Antec P 180 med Schyte o Sharkoon fläktar via en t-balancer, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K
Främre ljudkanalerna återges via Behringer DCX2496, högtalare Truth B3031A, Truth B2092A Har också Oscilloskop, mätmikrofon och en Colorimeter.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Västerås
Registrerad
Nov 2002

Ta en kopia på fakturan, skriva att du bestrider fakturan i sin helhet eller att du bestrider fakturan pga. felaktigt belopp och sen skickar du tillbaka den till det företaget som ställt ut fakturan, BBB eller ev. inkassobolag. Alternativt så betalar du in det belopp som ni har avtal på och sen bestrider du den delen som är utöver ert avtal.

Gigabyte GA-Z170N-WIFI | Intel i5 6600K | Corsair Hydro H110i | Corsair Vengeance 16GB | MSI GTX 1060 3GB | Intel 540 SSD 120GB, 180GB & 240GB | BitFenix Phenom mATX

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Jan 2002

Låter märkligt att du inte kan nå BBB, alla vet att man har långa väntetider just nu, men jag har ringt BBB 3 gånger senaste veckan och kommit fram varje gång, visst jag har fått vänta 30 min en gång (kortare 2 andra gånger). Men jag har kommit fram utan problem.

Annars gör som iFraja skriver ovan.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Kiruna
Registrerad
Dec 2010

Försök ringa udda tider, typ inte runt lunch eller mellan 16-18