Spegla skärmbilden till en annan telefon?

Permalänk
Medlem

Spegla skärmbilden till en annan telefon?

Finns det någon sätt att kunna spegla allt som visas på en telefon till en annan telefon? Helst då utan att ett wifi behöver finnas tillgängligt. Prestanda behöver inte vara bra, utan enbart så icke rörliga saker som bilder etc kan visas på båda samtidigt. Telefonerna ska finnas i närheten av varandra ändå. Kan exempelvis bluetooth åstadkomma något sådant?

I första hand tänker jag från en android till en annan android, men det vore också intressant om skärmbilden från en android kunde speglas över till en Windows phone.

Tänker givetvis inte då att innehåll ska kopieras, utan bara att telefon nr2 ska kunna visa samma bild som telefon nr1. Är detta möjligt att åstadkomma?

Visa signatur

// Valiant
Dator: Gigabyte G1.Sniper Z97, Intel i7 4.0 Ghz, 8 GB RAM, Radeon R9 200, SB X-Fi, Logitech Z-5500, Win8.1 64-bit
Mobil: LG G Flex (primär), Nokia Lumia 1020 (sekundär)

Permalänk
Medlem

En googlesökning resulterade i det här, vilket verkar fungera som du vill att det ska. Miracast finns ju också men jag har ingen aning om vad det går att göra på det sättet och inte.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Qazsz123:

En googlesökning resulterade i det här, vilket verkar fungera som du vill att det ska. Miracast finns ju också men jag har ingen aning om vad det går att göra på det sättet och inte.

Tack för svar, men dessa är ändå inte riktigt det jag önskar. Som jag skriver önskas allra helst att spegling av bildskärmen från en telefon till en annan ska kunna ske utan att ett wifi finns. Detta kanske är omöjligt men det är i så fall det jag gärna skulle vilja få ett bestämt svar på.

Visa signatur

// Valiant
Dator: Gigabyte G1.Sniper Z97, Intel i7 4.0 Ghz, 8 GB RAM, Radeon R9 200, SB X-Fi, Logitech Z-5500, Win8.1 64-bit
Mobil: LG G Flex (primär), Nokia Lumia 1020 (sekundär)

Permalänk
Medlem
Skrivet av valiant:

Tack för svar, men dessa är ändå inte riktigt det jag önskar. Som jag skriver önskas allra helst att spegling av bildskärmen från en telefon till en annan ska kunna ske utan att ett wifi finns. Detta kanske är omöjligt men det är i så fall det jag gärna skulle vilja få ett bestämt svar på.

I den äpplen går det ju att spegla genom USB, men det kanske bara är från android til dator...

Skickades från m.sweclockers.com