Letar bra och billig Windowslur

Permalänk

Letar bra och billig Windowslur

Tjena!

Ska ta steget från Android till Windows Phone nu. Funderar över vilken WP lur man ska ta. Den ska vara så bra som möjligt till så bra pris som möjligt.
Borde jag köpa något nu, eller kommer det något spännande under 2015?

Tacksam för svar,
/KDA

Trådrubrik olämpligt formulerad
Permalänk
Medlem

Jag hade nog hållt utkik efter recensioner på 640/640XL den släpptes nu i veckan och verkar lite mer tilltagen i specifikationerna än föregångaren 635. Jag kör med 635 idag och den gör jobbet men med nöd och näppe. Nya flaggskeppstelefoner kommer i samband med releasen av Windows 10 men troligtvis är det inget som passar in på din beskrivning.

640 ligger uppe på Amazon.de för 159 Euro så Svenska priser kommer väl hamna i den regionen. Importerade min telefon från Tyskland och det är inte heller något som helst problem

Permalänk

Är Lumia 535 något att ha?

Permalänk
Medlem
Skrivet av KDAson:

Är Lumia 535 något att ha?

Har inte testat den men utifrån specifikationerna så är den skapligt lik 635an:

Skärmen är lågupplöst kan inte påstå att jag tycker att det stör men klart det märks om man går från en telefon med bättre skärm.

Kameran är antagligen lika risig som i 635 duger väl för att skicka nåt MMS eller så men inte något man tar semesterbilderna med.

Den största skillnaden jag noterar mot 635 är att man får 1 GB RAM vilket borde göra elominera de problem jag upplever med 635

Det handlar väl kort och gott om vilka krav man har. Men finns säkert recensioner som kan ge en mer detaljerad bild av vad man kan förvänta sig.

Permalänk
Medlem
Skrivet av KiWo:

Jag hade nog hållt utkik efter recensioner på 640/640XL den släpptes nu i veckan och verkar lite mer tilltagen i specifikationerna än föregångaren 635. Jag kör med 635 idag och den gör jobbet men med nöd och näppe. Nya flaggskeppstelefoner kommer i samband med releasen av Windows 10 men troligtvis är det inget som passar in på din beskrivning.

640 ligger uppe på Amazon.de för 159 Euro så Svenska priser kommer väl hamna i den regionen. Importerade min telefon från Tyskland och det är inte heller något som helst problem

Har en 630 som jag tycker är riktigt rapp och helnöjd. Gav endast 699 dock hos Elgiganten när de hade den nedsatt. Bytte från iphone 4 och ångrar mig inte, saknar inte iOS det minsta.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Om Lumia 735 inte är för dyr är det en utmärkt mobil. Betydligt bätre byggkvalitet och skärm än de billigare 500 och 600-serierna. Bättre kamera (och 5mpix framkamera), inbyggd trådlös laddning, 1Gb RAM.. Och snyggare...

Permalänk
Medlem

Jag har en Lumia 1020 för närvarande men kommer gå tillbaks till Android snart igen.

Det som är bra med 1020 är ju framförallt kameran, så sjukt bra. Hade gärna tagit den kameran och satt in den i en androidmobil

Visa signatur

MSI MPG X570S Edge Max Wifi, Ryzen 7 5800X3D, ASUS RTX 3080 TUF OC, 32GB Kingston Renegade, SoundBlaster Z, Corsair RM750x

Permalänk
Avstängd
Skrivet av KDAson:

Tjena!

Ska ta steget från Android till Windows Phone nu. Funderar över vilken WP lur man ska ta. Den ska vara så bra som möjligt till så bra pris som möjligt.
Borde jag köpa något nu, eller kommer det något spännande under 2015?

Tacksam för svar,
/KDA

Jag tycker att du ska vänta på en 640 eller 640XL. Kommer väl kosta runt 1000kr.

Visa signatur

Nya funktioner i “Anniversary Update” för Windows 10 som släpps till sommaren:
http://www.howtogeek.com/248177/whats-new-in-windows-10s-anni...

Permalänk
Medlem

640 kommer nog kosta närmare 2000kr.
Men den är imo mycket prisvärd. Nice design och ligger bra i handen. Fotade lite med den och kameran är bra.
Enda negativa är att den inte är så rapp om man är van med Z3 och Lumia 930.

Permalänk
Medlem
Skrivet av KDAson:

Tjena!

Ska ta steget från Android till Windows Phone nu. Funderar över vilken WP lur man ska ta. Den ska vara så bra som möjligt till så bra pris som möjligt.
Borde jag köpa något nu, eller kommer det något spännande under 2015?

Tacksam för svar,
/KDA

Håll koll på tex elgiganten, de har kampanjat flera bra modeller sista månaderna
Misstänker att det dyker upp nya kampanjer under våren.
Annars tror jag du kan vänta in 640/640XL som, precis som flera andra skrivit, kommer få en trevlig prislapp!

Visa signatur

En såndär datormaskin

Permalänk
Medlem

Jag köpte ett 735 för 1500:- från elgiganten typ 2 veckor sen. Helt nöjd med. Underbart bra mobil för den pengar. Batteritiden är exremt bra! (jag hade iPhone5, LG G2) men det 735 är mycket bättre.