Permalänk
Medlem

prissätta grafikkort

bytte grafikkort i dag och skall nu sätta det gamla radeon hd 8760 2GB till försäljning, men vad kan ett sådant grafikkort vara värt i dag?

Permalänk
Medlem
Skrivet av jenssi:

bytte grafikkort i dag och skall nu sätta det gamla radeon hd 8760 2GB till försäljning, men vad kan ett sådant grafikkort vara värt i dag?

Jag skulle ha satt ut det på Tradera och sett vad det kom upp i.
/Lifooz

Visa signatur

Deepcool Matrexx 30 & MSI Z87-G43 Gaming!
Intel Inside Core I7 4790K med AMD Radeon R9 390!
Rubbet strömförsörjs av Corsair RM750X!

Permalänk
Medlem

Det är ett AMD 7770/R7 250X så runt 300-500 kr skulle jag gissa på

Visa signatur

i5 10600K, Z490 Tomahawk, Corsair RMX750, GTX 1060 6GB

Permalänk
Medlem

Det är ett dekaltrimmat Radeon 7770 för OEM marknaden. Ett 6950 är något snabbare, och står att finna på marknaden för 300:-
Mellan tumme och pekfinger, kan man nog få en 200gr burgare med ost, bacon och vitlök, och en choklad dricka, på närmaste fyrkanten för ditt kort.

Tror det är dags för mig att gå och äta. Jag tror det är svårt att sälja ett sådant kort i dagsläget. Det är helt enkelt inte värt frakten det kostar att köpa det. 100-150 spänn, är min gissning, med tanke på hur många kort som presterar lite bättre, och kostar runt 300ing'en.

Men visst, som lifooz skriver, tradera är ju alltid en möjlighet.
B!

Visa signatur

Allting jag skriver är om inget annat uttrycks, min åsikt! Ingenting måste vara dagens sanning enligt din åsikt, och gör du antaganden baserade på mina åsikter hoppas jag att du övervägt mer än bara just min åsikt.

Permalänk
Medlem

ok, det kanske får ligga i lådan isåfall som reserv
det är inte mödan värt att sälja om inget värde finns i.
installerade ett gtx 960 strix i egna datorn i dag

Permalänk
Medlem
Skrivet av jenssi:

ok, det kanske får ligga i lådan isåfall som reserv

Sådana har jag massor. Mina är lite äldre, men i alla fall.
Det börjar kanske bli tid att göra sig av med AGP baserade "reservdelar" i alla fall, men det kräver ju en arbetsinsats...

Motiveringen "bra att ha" är livsfarlig.
B!

Visa signatur

Allting jag skriver är om inget annat uttrycks, min åsikt! Ingenting måste vara dagens sanning enligt din åsikt, och gör du antaganden baserade på mina åsikter hoppas jag att du övervägt mer än bara just min åsikt.

Permalänk
Medlem

Du har ingen släkting/kompis/kollega som behöver ett bättre begagnat grafikkort?
Det är så jag ofta avyttrar min gamla elektronik...

Permalänk
Medlem

Eller så sätter du ut det på Blocket för en femhundring och ser vad du får. Alltid ngn som behöver ett hyfsat någorlunda billigt grafikkort.

Edit: Jag brukar försöka sälja iväg allt sm jag inte behöver, "bra att ha" slutar alltid med att grejorna är för gamla för ngt om det överhuvudtaget någonsin behövs. Just nu i "bra att ha" högen är det väl i princip bara 2 ddr3 minnen varav ett är trasigt, och jag vet inte vilket (LOL, måste ta reda på det ngn dag). Några delar från skrotade bärbara som jag inte idats sälja, och sen en obligatorisk kabelhög med allt mellan himmel och jord som faktiskt kan vara bra att ha, och man får nada för det begagnat.