iPhone 6 plus laddas segt

Permalänk
Avstängd

iPhone 6 plus laddas segt

Har en iPhone 6 plus som är 1 vecka gammal.

Jag har alltid haft vägguttag nära mig så batteriet har aldrig dött. Dock så åkte jag iväg för 2 dagar sedan och kom hem idag. Batteriet hade dött. Jag kopplade in laddaren och lät telefonen laddas utan att jag använde den.

Det tog 3 timmar att ladda från 0% till 100%

Jag ägde en iPhone 5s innan och den laddades som attans. 0% till 100% på bara 2 timmar, inte ens det.

Ska iPhone 6 plus ta så lång tid o ladda? Den har ju mycket större batteri än 5s, kanske därför? Eller var det kanske för att jag aldrig lät det gå till 0% ? Jag hade ju som sagt vägguttag nära mig hela tiden så batteriet dog aldrig, förrän idag då.

Ni som har en iPhone 6 plus, hur lång tid tar det för er att ladda från 0% till 100% ?

Har hört att jag kan använda ipad laddare så kommer min telefon laddas snabbare. Är ipad laddaren värt pengarna?

Jag vill ju att min 6 plus laddas snabbt, som min 5s gjorde.

Vet någon varför min 6 plus laddades så segt idag?

Några tips?

Permalänk
Medlem

iPhone 6 Plus har nästan dubbla kapaciteten jämfört med iPhone 5s, skaffar du iPad-laddaren bör den ladda ungefär lika snabbt som iPhone 5s eftersom den är mer än dubbelt så kraftigt jämfört med den laddare som följer med iPhone.

Visa signatur

Citera eller nämn gärna mig (@ToJa92) om du svarar på något jag skrivit.
Uppskattar du eller blir hjälpt av ett inlägg jag skrivit är jag tacksam om du gillar det.

Permalänk
Medlem
Visa signatur

MacBook Pro 14 l M1 MAX l 64GB l 2TB
LG Oled48C1 & Acer FO48U