Iphone 6 - Headset volymproblem

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Mar 2004

Iphone 6 - Headset volymproblem

Godmorgon,

Mobilen har varit i min ägo sedan november. Märkte rätt snart att den betedde sig lite märkligt vid brukande av headset. Headsetet jag brukar är ett par Nocs och problemet yttrar sig genom att volymen ibland på ett okontrollerat sätt höjs till maxvolym. Detta sker då jag lyssnar på överförd musik och får ett inkommande samtal. Då bryts musiken för samtalet, när samtalet avslutas och musiken återupptas sker det på maxvolym. Problemet yttrar sig även i att när man hoppar fram till nästa låt med hjälp av headset eller på mobilen så kan nästa låt börja spela på maxvolym. Problemen uppstår inte varje gång, men låt säga var tredje gång. Har inte testat att återställa telefonen, ej heller testat andra lurar. Har dock rengjort hörlursuttaget. Någon som upplevt samma problem?

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jul 2004

Japp, du är inte ensam! (Det var väl bra)

Volymproblem såsom att höja/sänka volym med knapparna inte fungerar, att volym upp/ner hakar upp sig och sticker iväg till max/min samt att kamera fram/bak eller att skifta mellan dessa inte fungerar hänger ihop med att övre vänstra delen på moderkortet på vissa tidiga iphone 6 och 6+ hade fel. Jag fick en ny telefon p.g.a. detta, men för en del har det räckt med den första mjukvaru uppdateringen som kom bara veckorna efter eller bara starta om telefonen.

Jag köpte min telefon på dustin, skickade in den på kontroll och det konstaterades att den var felaktig, fick en ny (nytt emei-nummer och allt vad det betyder, suck) på ett par dagar. Helt okej.

Kolla noga efter fler fel, som sagt kamera-strul eller att det beter sig likadant med orginallurarna.

CPU: I7 4770K Grafik: Poseidon Platinum GeForce GTX 980Ti Moderkort: Asus Maximus VI Hero Z87 RAM: 16Gb Corsair Dominator Platinum CL9 Nätagg: Corsair HX1050 Gold SSD: Corsair Force GT 240Gb SSHD: Seagate Desktop 4TB Låda: Corsair Graphite 600T

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Mar 2004

#Uppdatering i ärendet - Problemet löst

Testade först att använda originallurarna utan att det gjorde skillnad. Testade därefter att återställa mobilen och sedan använda den senaste säkerhetskopian, men volymproblemet kvarstod. Kontaktade därefter supporten på Apple och fick rådet att göra en ny fabriksåterställning och sedan konfigurera mobilen som en ny enhet. Detta verkar förhoppningsvis ha löst problemet då jag hittills inte märkt av några konstigheter. Något kamera-strul har jag dock inte upplevt som tur är.