Supportjobb för Microsoft i Irland. Tips sökes!

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Dublin Ireland
Registrerad
Feb 2010

Supportjobb för Microsoft i Irland. Tips sökes!

Tjenare alla glada.

Blev idag anställd på Convergys som support för Microsoft, kommer ha hand om Xbox kunder så jag söker alla tips jag kan komma över. Det är telefon/email support för svenska kunder, kommer även få ta skift för kunder från UK, Irland, USA och sydafrika.

Inte så att jag känner att jag inte kommer klara jobbet, har klarat alla teknik och support tester men tips och tricks är alltid bra

Alla tips och råd från att flytta till Dublin, Irland från support tips är varmt välkommet.

Far den 16:e Mars

P.S Skriver snabbt och slarvigt och kollar väldigt sällan tillbaka på det jag skrivit, jobbar på denna förbannat dåliga ovana.

Mvh

Före sändningsdags hade gruppen instruerats av programledningen att inte sjunga ordet higher i textraden "girl we couldn't get much higher" i TV, utan istället byta ut det mot better. Jim Morrison struntade dock i det.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Falkenberg
Registrerad
Dec 2007

Grattis till din nya karriär !!!
Jag blev glad å dina vägnar för Microsoft behöver bra support tekniker !
Välkommen tillbaka till Sweclockers med mera info om hur det går !

Windows 10 Pro x64 | Zalman HD160XT Plus | Fractal Design 800W | AMD Ryzen 7 1800x | Asus Crosshair VI Hero | Corsair Vengeance LPX 3200MHz 16GB | ASUS Radeon R9 290 4.5GHz | Samsung SSD M.2. 960 Pro. 1TB | Philips Brilliance 40" BDM4065

Trädvy Permalänk
Moderator
Plats
Stockholm
Registrerad
Sep 2010

*Tråd flyttad.*

Grattis till nya jobbet och lycka till!

*-<|:C-<-<

Nytt namn, samma bismak.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Dublin Ireland
Registrerad
Feb 2010
Skrivet av Daemon:

*Tråd flyttad.*

Grattis till nya jobbet och lycka till!

Tack tack mannen! Ditt gamla 6950 ligger i sin låda och vilar

Före sändningsdags hade gruppen instruerats av programledningen att inte sjunga ordet higher i textraden "girl we couldn't get much higher" i TV, utan istället byta ut det mot better. Jim Morrison struntade dock i det.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Dublin Ireland
Registrerad
Feb 2010
Skrivet av Waxinator:

Grattis till din nya karriär !!!
Jag blev glad å dina vägnar för Microsoft behöver bra support tekniker !
Välkommen tillbaka till Sweclockers med mera info om hur det går !

Tack ska du ha! Ska göra mitt bästa.