Samtal bryts Samsung s3 4G

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Mar 2015

Samtal bryts Samsung s3 4G

Först: är helt ny på forumet och är inte duktig alls på teknik mm men försöker mig på att få hjälp här.

Har en Samsung s3 med 4G med Halebop 1 1/2 år gammal. I ca 1 års tid har den brutit samtalen, det har brusat/knastrat, varit helt tyst så ingen hört nåt eller bara den ene. Har lämnat in den på service men den hittade inget fel förutom att batteriet var svullet så de rekomenderade att köpa nytt. Gjorde det, ett orginalbatteri. De uppdaterade endel i telefonen, fabriksåterställning mm. Men hittade inget annat fel. Samtalen bryts ju inte varje dag , kan gå allt från 1-3 dagar emellan. Ibland kommer man bara till telesvar men sekunden senare kommer man fram. Har kollat så att inte täckningen var dålig, tycker den var ok. Händer både hemma i lägenheten och på andra ställen och utomhus. Allt funkar felfritt när simkortet sitter i annan telefon (samsung galaxy trend)
irriterande när de inte vet vad felet är och att jag betalar för en telefon som inte funkar som den ska. Kan ju brytas i viktiga samtal med myndigheter och sjukvård, inte bara att ringa upp snabbt igen då. Har nu mejlat Halebop igen och frågat hur jag ska göra, känns jobbigt att behöva lämna in på service igen då de inte hittat något.
Har testat, bara haft 3G nätet på, stängt av internet/wifi. gjort fabriksåterställning, till och med tagit bort skalet ifall det skulle störa antennen på nåt vis.
Några andra tips??