Värt att vänta på Project Ara?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Linköping
Registrerad
Jan 2014

Värt att vänta på Project Ara?

Tjena!

Sitter just nu på en iPhone 5 med utgången bindningstid och är relativt nöjd med den. Den har segat ner sig lite och personligen har Android blivit mer och mer intressant för mig den senaste tiden, så för ett tag sen bestämde jag mig för att vänta och köpa på Googles Project Ara. Nu känns det dock som om launchen än är väldigt långt ifrån, och blir mer och mer sugen på att byta telefon till en av de "renare" Androidsen som tex nexus och 1+1. Vad tycker ni? Är Ara värt att vänta på i min situation, eller ska jag titta på redan släppta telefoner istället?

Corsair Carbide 500R | i5 4670K | Asus 1070 Dual | Ballistixsport 4x4GB | GB Z87-HD3 | Samsung 850 Pro 128GB SSD | Seagate 1TB HDD | CM 600W | Samsung DVD |

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Aug 2013

Jag tror att väntan blir lång. Rekommenderar dig att fundera på andra telefoner.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Linköping
Registrerad
Jan 2014
Skrivet av twk:

Jag tror att väntan blir lång. Rekommenderar dig att fundera på andra telefoner.

Har inte varit så aktiv inom Ara den senaste tiden.. Vet du om det finns något riktdatum för internationellt släpp? Eller åtminstone kvartal?

Corsair Carbide 500R | i5 4670K | Asus 1070 Dual | Ballistixsport 4x4GB | GB Z87-HD3 | Samsung 850 Pro 128GB SSD | Seagate 1TB HDD | CM 600W | Samsung DVD |

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Aug 2013
Citat:

Project Ara is a development effort, not an official Google product. Consequently, we don’t have a market launch date. However, we’re working towards a limited market pilot in 2015.

Så skriver dem på projektets hemsida. Det är möjligt att den lanseras på prov i nått enstaka land i år. En större lansering lär dröja, tror jag.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Lite här och där...
Registrerad
Sep 2011

Det var i Puerto Rico som den skulle testas på prov va? Tror jag läste något om det.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Nov 2010

PuzzlePhone kanske blir klar före?

NO MAAM