Xperia Z2 och stora dippar i hastighet med wifi hemma.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Feb 2012

Xperia Z2 och stora dippar i hastighet med wifi hemma.

Som rubriken säger, jag har en Z2 som den senaste månaden bråkat som tusan med min wifi. Innan så hade jag i princip alltid runt 50 Mbit upp och ned men sedan hände något och nu har jag typ 0.7 Mbit ned och 10 upp. Har inte uppdaterat något på mobilen eller routern innan det hände. I förrgår helt plötsligt efter över två veckor av superslött internet via wifi (4g går som det ska) så gick det igång igen med 50+ Mbit. I ett dygn ungefär. Nu är det slött igen. Har Bahnhof med 100/100.

Har kollat alla tänkbara tider på dygnet, min laptop får bra hastigheter via wifi och jag bor i en etta så inga väggar ivägen. Har en ASUS RT-N12E och satt den på den minst använda kanalen. Misstänker att det kan bli nå skumt när mobilen får förnyad ip, kollat så det inte krockar med något, har bara fyra enheter anslutna till routern.

Några tankar? Börjar bli smått tokig på detta. De andra enheterna funkar ju fint så borde inte vara routern vilket enbart lämnar min Z2'a, som jag inte pillat på mer än installerat foto och spel appar på. Även den funkade ju fint sedan maj på nätverket.

EDIT: Visade sig vara bluetooth som var boven. När jag stängde av bluetooth så gick hastigheten upp till 50+Mbit igen. Låter tråden vara ifall någon söker på samma problem i framtiden.

Corsair 800D | Intel Core i5-3570K | G.Skill Ripjaws X 16GB DDR3 PC17000/2133MHz | Sapphire Radeon HD 7970 | ASRock Fatal1ty Z77 Performance | Corsair H80 | Corsair Force 3 SSD 90GB | 4 TB HDD