Apple prissätter Watch – 100 000 kronor och uppåt för lyxmodellen

Permalänk
Medlem

Nice.

Går den att överklocka eller? Hade varit guld värt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av XHI:

Jag har idag en Omega för 26k, de ni inte förstår är att klockor är ett smycke. Just Apples klocka är i mitt tycke den vackraste, moto360 är inte direkt så trevlig från mitt perspektiv.

Om jag skulle köpa en klocka från Apple skulle jag inte köpa denna generation - that's it, men jag skulle kunna punga ut runt 10k för en klocka jag anser passa till mina behov - om jag skulle ha några vill säga.

Många här förstår att dyra klockor är ett smycke och ett hantverk att göra, men var någonstans ser man detta i den här "produkten"?
Jag ser det inte alls, en billig metallbit med billig elektronik i bara.

OK i viss mån ett hantverk att forma denna i guld, men ett i sammanhanget väldigt enkelt hantverk, jämfört med tex Rolex och andra fina dyra riktiga klockor.
Blir lite som att jämföra hötorgskonst mot Da vinci nästan, eller en 20 år gammal fiat 126 mot senaste brutalaste Ferrari.

Visserligen är guld snyggt och dyrbar metall men det är konstaterat att guldvärdet ligger långt långt under vad Apple vill ta för denna.

Att Apple vill ha 3-4tusen för tramsklockan i stål må vara OK kanske, även om dom flesta ink mig bara skakar på huvudet åt det hela.

Men att begära 10.000$ eller mer för den i guld är enbart 100% patetiskt, och i mina ögon så sjönk min redan tveksamma inställning till vissa Apple produkter som en sten nu, och för allt som står Apple på.

Vill inte ha att göra med ett företags produkter när dom fått direkt storhetsvansinne, vilket Apple klart nu visat att dom har.

Visa signatur

Acer Predator Helios 300

Permalänk
Medlem
Skrivet av WijK:

Om man köper klockan, måste man fortfarande springa runt med deras telefon för 7000kr?

Har du köpt klockan så har du nog råd med mobilen med

Permalänk
Medlem

Jag kommer inte uttrycka mig om den är snygg eller ful för det är en smaksak, men ärligt så många kommentarer om hur onödigt det är att lägga $10 000 på en klocka. Visst är det dyrt men det finns personer som slösar pengar bara för att dom kan. Den klockan är riktad till personer som slänger $200 på en hamburgare eller $5 000 000 på en toastol och det är meningslöst att vi försöker förstå oss på hur dom resonerar, klockorna kommer gå som smör i Dubai ska du se.

Permalänk
Medlem

Lär säkert sälja, det mesta Apple gör verkar göra det men för kort batteritid och en produkt som kommer åldras snabbt till skillnad från ett traditionellt armbandsur.

Visa signatur

/havoc

Permalänk
Medlem

Folk köper klockor för miljontals kronor, inget nytt här mer än att pöbeln blir avundsjuk på folk som har råd att köpa klockor för hundratusen vartannat år.

Visa signatur

Youtube | Steam | PSN
Fractal Design R3 | Asus P8P67 Pro Rev 3 | Asus GTX580 DirectCUII
Intel i7 2600K 4.0GHz | Antec KÜHLER H2O 620 | 8GB RAM | 2TB HDD | 120GB SSD
iPhone 6 | PlayStation 4

Permalänk
Medlem

Detta ryckte av appels klocka, var betydligt snyggare:

Dold text

[/QUOTE]

Om Steve Jobs hade levt hade det nog varit den klockan Apple presenterade. Nu är Apple mer som Samsung.

Permalänk
Medlem

Jag fortsätter nog köra på min zenit klocka som bara är att skruva upp när den stannat

Visa signatur

CPU: 5600X| Mobo: AORUS X570 itx|Minne: 32GB Corsair Vengeance PRO 4000Mhz|GPU: Asus TUF 3080 OC |Chassi: CM NR200P|SSD: Samsung 850 EVO 500GB, 2xSamsung 970 EVO 1TB|PSU: NZXT 650W
Mus: Razer Basilisk|Tangentbord: Corsair K70|Skärm: LG27GP850

Permalänk
Skrivet av Lankus:

Folk köper klockor för miljontals kronor, inget nytt här mer än att pöbeln blir avundsjuk på folk som har råd att köpa klockor för hundratusen vartannat år.

För min del är utseendet inte snyggt, sen finns instegsklockor för 3000kr och uppåt Läs mer än rubriken.

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Skrivet av Thunde:

Om Steve Jobs hade levt hade det nog varit den klockan Apple presenterade. Nu är Apple mer som Samsung.

mmm, troligen, men telen har helt okej design i alla fall. Även den har brister som jag inte skulle kunna köpa den för.

Men sen jag så första bilden på denna klumpen, hade jag trott det bara var prototypbilder eller konceptbilder som privatpersoner gissat hur den skulle se ut.

Men ja, hoppas denna säjer så pass dåligt att den åker tillbaks till ritbordet.

Även androidklockor går mer åt utseende som traditionella klockor (dom fyrkantiga stora klumpiga sakerna säljer sämre i alla fall på android sidan).

Hoppas det inte blir något mode med denna typen, utan dom ska se mer ut som en traditionell klocka. Brukar annars bli så att appel sätter trenden (oftast är det till det sämre).

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Thunde:

Detta ryckte av appels klocka, var betydligt snyggare:

Om Steve Jobs hade levt hade det nog varit den klockan Apple presenterade. Nu är Apple mer som Samsung.[/QUOTE]

Jag förstår verkligen inte alla som går runt och snackar om hur det skulle varit med steve jobs.

Produkterna som släpptes när han var med var 1. inte bättre, 2. beroende av vad andra teknikföretags hårdvara.

iPhone 1 och 3 var skit. 4an var grym men på tok för dyr. Därefter har de varit helt okej, men alltid kostat mer än de smakat.

Vill man ha något som ser stiligt ut och inte bryr sig om inlåsningen eller pengarna så är väl apple en rätt okej väg att gå. Att det finns så många miljoner användare som har precis samma mobil verkar inte riktigt bry de modeintresserade speciellt mycket så länge det kommer en ny trendig mobil till höstcollectionen.

Permalänk
Medlem

Jösses vem fan går och pungar ut 100 000 en klocka apple gjort? för dom pengarna kan man köpa en rolex för fan.

Permalänk
Quizmaster Malmö 22

....100.000 riksdaler en klockjävel!! Ja, jag vet att det finns hiskeligt dyra klockor men det e fortfarande vansinnigt i min värld.

I andra nyheter så har vi 168 man på SweC som har för mycket pengar (10.000+ e de beredda o lägga på en klocka!)

Visa signatur

[Gigabyte EP35-DS4][Intel Core 2 Duo E8400 3.0 Ghz][2x2GB Corsair XMS 2][Gainward GTX 570][Sandisk Extreme II 480GB][Corsair HX 620W][Fractal Design Define XL R4][Acer GD245HQBID]

Permalänk
Avstängd
Skrivet av anon56869:

Jag förstår verkligen inte alla som går runt och snackar om hur det skulle varit med steve jobs.
Produkterna som släpptes när han var med var 1. inte bättre, 2. beroende av vad andra teknikföretags hårdvara.
iPhone 1 och 3 var skit. 4an var grym men på tok för dyr. Därefter har de varit helt okej, men alltid kostat mer än de smakat.
Vill man ha något som ser stiligt ut och inte bryr sig om inlåsningen eller pengarna så är väl apple en rätt okej väg att gå. Att det finns så många miljoner användare som har precis samma mobil verkar inte riktigt bry de modeintresserade speciellt mycket så länge det kommer en ny trendig mobil till höstcollectionen.

1. Jo de var bättre, Steve Jobs hade en känsla över vad kunderna ville ha innan kunderna ens visste det själva, och Steve Jobs hade en känsla för hur riktig kvalité skulle vara.

Och iPhone och iPhone 3G/3GS var knappast skit, de totalt utklassade andra tillverkare, lika så vilket varenda iPhone sedan dess har gjort i alla åren, ingen tillverkare är ens i närheten av Apple vad det gäller kvalité, finnish på produkterna, hur de samverkar i hela ekosystemet från iPhone till iPad till Mac till Apple Watch.

Och iPhone är inte mer inlåst än någon annan plattform, alla plattformar har en "inlåsning" (om man vill kalla det för inlåsning) vilket hämmar ett byte till en annan plattform, precis som alla med Windows, varför tror du inte företag, kommuner etc i större utsträckning byter till Linux som är gratis? Jo för att de köpt program som endast fungerar på Windows, och då måste de köpta nya program till Linux eller utbilda all personal till att hantera de nya programmen på Linux som finns gratis, vilket är extremt kostsamt. Och programmen till Linux kan inte mäta sig med de som finns på Windows sidan.

Visa signatur

System: Corsair Obsidian 550D Midi Tower Svart || Corsair AX 850W PSU || Intel® Core i7-3770K Processor || ASUS P8P67-M || 2 x Intel® SSD 520 Series 180GB || Gigabyte GeForce GTX 670 2GB PhysX CUDA ||

Permalänk
Medlem
Skrivet av Campaigner:

....100.000 riksdaler en klockjävel!! Ja, jag vet att det finns hiskeligt dyra klockor men det e fortfarande vansinnigt i min värld.

I andra nyheter så har vi 168 man på SweC som har för mycket pengar (10.000+ e de beredda o lägga på en klocka!)

Men gissa hur det kommer att savas på dansgolvet om du bär den där pjäsen. Det kommer inte finnas en torr trosa någonstans.

Visa signatur

"Obi-Wan: Luke, you will find that many of the truths we cling to depend greatly on our own point of view."
— Return of the Jedi
So help spread Dogecoin Many world. Such address: D6wTiKAD9hbVcgRgML687jvj2KiqAbiaUR
So good Much deed! ( Currently: Very few DOGEcoins donated ) even few deeds can be good!

Permalänk
Medlem

Någon som vet om den är vattentät?
En klocka ska man ju kunna ha med in i duschen eller till diskhon, eller slippa åka ner i fickan vid sommaregn osv..

Inge kul o kortsluta den även om man köper den billigaste liksom, har jag armbandsur så åker de inte av direkt..
Undrar hur många dubaimiljonärer som badar med sin 100k variant första dan

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Dallebull:

Någon som vet om den är vattentät?
En klocka ska man ju kunna ha med in i duschen eller till diskhon, eller slippa åka ner i fickan vid sommaregn osv..

Inge kul o kortsluta den även om man köper den billigaste liksom, har jag armbandsur så åker de inte av direkt..
Undrar hur många dubaimiljonärer som badar med sin 100k variant första dan

Det ska du kunna ha enligt Apple själva, dock rekommenderas det att man inte för ner den helt under vatten (ex vid bad eller liknande):

"
Apple Watch features
Water resistant**

"**Apple Watch is splash and water resistant but not waterproof. You can, for example, wear and use Apple Watch during exercise, in the rain, and while washing your hands, but submerging Apple Watch is not recommended. Apple Watch has a water resistance rating of IPX7 under IEC standard 60529. The leather bands are not water resistant. "

Visa signatur

System: Corsair Obsidian 550D Midi Tower Svart || Corsair AX 850W PSU || Intel® Core i7-3770K Processor || ASUS P8P67-M || 2 x Intel® SSD 520 Series 180GB || Gigabyte GeForce GTX 670 2GB PhysX CUDA ||

Permalänk
Medlem
Skrivet av BrottOchStraff:

När iPad kom, så sa jag att det var en helt onödig pryl som inte fyller något syfte. Vilket visade sig att jag delvis hade fel för den sålde som glass på en solig dag. Nu ligger det en iPad/annan Tablet och dammar i varje hem nästan. Och jag säger dammar, för det slutar bara med att det blir en leksak för barnen, eller titta på film när man reser, eller lära recept i köket i princip. Vilket man lika gärna kan göra på sin telefon då de nu mera har ganska stora skärmar, vilket också märkts av i försäljningen av tablets som börjar plana ut.

Nu säger jag det igen, detta är en helt onödig pryl, i alla fall i den form den finns idag, och då inkluderar jag androidvarianterna i det också. De är dåliga som rena klockor, då man måste ladda så ofta, de är dåliga som smartdevices då det är så liten skärm och så lite kräm i dem, de är fula som en accessoar, i alla fall om man vet någonting om mode och inte är nörd. MEN de kommer till en början sälja riktigt bra då det har byggt upp en sån hype och folk i dagens konsuptionsamhälle bara måste ha allt. Jag menar..:VARFÖR måste du läsa dina SMS på klockan? Eller få en notis om att du fått ett mail?

Med ett undantag där jag ser att dessa klockor kan fylla en funktion - Slippa mobilen när man tränar. Om de släpper klockor som är mer fokuserade på sport (vilket säkert redan finns) så finns det en marknad. Med allt större telefoner, börjar det bli mer och mer obekvämt att träna med telefonen om man vill ha musik/gps och annat. Jag skulle kunna tänka mig att ha en tålig vattentät smart klocka med alla funktioner jag behöver för att träna inklusive att kunna köra hörlurar över bluetooth för musik och helt lämna mobilen hemma.

EDIT: Kom dessutom på att de flesta av dagens smarta klockor i princip är helt oanvändbara om man inte har telefon med sig? De plockar ju all information från telefonen, som man i princip nästan alltid har i handen redan. Det är lite som att skicka en notis som talar om att man har en notis på telefonen som talar om att man har ett mail....check. Eller jag kan ju läsa mailet på klockan ifs...tre ord per rad åt gången......

Låter som om en Samsung Gear S är perfekt för dig! ;D Låter dig göra allt du säger!

Visa signatur

En gammal cpu från AMD. Ett par äldre grafikkort i Cross-Fire. En del minne. Gamla slö-diskar. Antik nätdel. En ok kylare. Ett nedsuttet chassi. En del fungerande tillbehör.
Ett moderkort som brann upp. Ytterligare CPU och GPU från AMD. Mer minne. En SSD och ett par hårddiskar. En nyare PSU.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dallebull:

Någon som vet om den är vattentät?
En klocka ska man ju kunna ha med in i duschen eller till diskhon, eller slippa åka ner i fickan vid sommaregn osv..

Inge kul o kortsluta den även om man köper den billigaste liksom, har jag armbandsur så åker de inte av direkt..
Undrar hur många dubaimiljonärer som badar med sin 100k variant första dan

Tydligen ska den ha IPX7 vilket betyder upp till 1m under 30min. Med andra ord stänk och dopptålig. Vilket är samma som alla utom Sony (IP68) och Pebble (Upp till 50m) har.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nyhet:

Den som vill pryda armleden med Apple Watch får vara beredd att punga upp med en rejäl slant. Instegsmodellen börjar på 3 700 kronor och boetterna av guld intar Rolex-territorium.

Läs artikeln

Sjukt vad bittra folket var på sweclockers då?!

Läs och bli lite klokare:
http://www.cultofmac.com/315099/17000-gold-apple-watch-might-be-too-cheap/

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Det har gått för långt...den är värd max 499:- för instegsmodellen, Stolt att jag aldrig köpt en apple vara förutom en gammal G5 som hittades på tippen...kommer aldrig att göra det heller. En kina mobil för en 1000lapp funkar lika bra som gayphone. Besides varför i hela världen skulle man vilja köra ios...
Stödja apple är det sämsta man kan göra...

Visa signatur

i5 750@3,57 Ghz (21x170) 1,225V|4GB OCZ DDR3 6-6-6-18 1333 Mhz|GTX470 @ 800 Mhz|Asus P7P55-M|Cooler master silent Pro M series 700W |A-data S596 64 GB SSD JMicron 612 |2 TB Samsung F3 RAID0| X-fi Music| IN-WIN Dragon Slayer|CoolerMaster TX3|

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Lazzar:

Det har gått för långt...den är värd max 499:- för instegsmodellen, Stolt att jag aldrig köpt en apple vara förutom en gammal G5 som hittades på tippen...kommer aldrig att göra det heller. En kina mobil för en 1000lapp funkar lika bra som gayphone. Besides varför i hela världen skulle man vilja köra ios...
Stödja apple är det sämsta man kan göra...

hahaha du måste skämta?
499 kr för en smart klocka?.... I din drömvärld kanske.
Du har inte hört att det finns kostnader bakom att ta fram en helt ny produktkategori inom ett företag? Utveckling av produkten, tekniker i denna, personalkostnader, massor av prototyper etc, det är inte en liten kostnad.

Och strax under 4000kr är ett rimligt pris för en smart klocka från Apple som instegspris, hade faktiskt räknat med att den skulle ligga någon 1000 lapp högre men blev överraskad att de prissatt den till ett lågt pris.

Sen har jag inte hört talas om "gayphone" är det en ny modell av mobil från Samsung, HTC eller LG?
Andra tillverkare har inte något att komma med mot Apple som totalt gick in och dominerade marknaden av mobiler med släppet av iPhone 2007, då de äldre tillverkarna inte hängde med (Ex Nokia, Sony Ericsson etc) och ser man på Samsung (som för övrigt borde heta Copysung) som bara kopierar Apple rakt av, och sätter en "Samsung" logga på telefonen så.... Samsung Galaxy S6 i mångt och mycket en ren kopia av iPhone 6..... Kan inte Samsung komma på något eget? Ne just det, för att utveckling kostar pengar och då är det snabbare/billigare att stjäla ett annat bolags design rakt av och släppa som egen mobil.....

Visa signatur

System: Corsair Obsidian 550D Midi Tower Svart || Corsair AX 850W PSU || Intel® Core i7-3770K Processor || ASUS P8P67-M || 2 x Intel® SSD 520 Series 180GB || Gigabyte GeForce GTX 670 2GB PhysX CUDA ||