800x600 med svarta kanter

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Karlskoga
Registrerad
Feb 2005

800x600 med svarta kanter

Tänkte lira äldre spel, och förr när jag körde så fixade jag att det blev svart ram runt bilden i mitten, men nu när man börjar bli till åren kommer jag fasen inte ihåg hur jag lyckades.
Ska vara att det är upplösning 800x600 och bilden i mitten med svarta kanter runt om.

Gärna att det blir antingen 2 profiler man växlar då man ska lira och inte lira, alt att det hoppar ner till upplösningen när spelet startar.

| Asus ROG G752VY | Intel i7 6700 HQ | 16 GB DDR4 | GTX 980m 4GB | m.2 - 256GB SSD + 950 PRO m.2 - 256 GB + 2.5" - 1 TB HDD |
| Steam - Toivo |

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Gbg
Registrerad
Maj 2002

Sitter på jobbet så kan inte ta bild från hur jag har det hemma.
Svaret hittar du i nedan länk under sektionen display settings
http://www.pcworld.com/article/2026179/the-ultimate-guide-to-...

Den ända kampen man förlorar är den man ger upp!

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Karlskoga
Registrerad
Feb 2005

Tack, ska ta mig en titt där.

| Asus ROG G752VY | Intel i7 6700 HQ | 16 GB DDR4 | GTX 980m 4GB | m.2 - 256GB SSD + 950 PRO m.2 - 256 GB + 2.5" - 1 TB HDD |
| Steam - Toivo |

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Åhus
Registrerad
Okt 2013
Skrivet av Toivo83:

Tänkte lira äldre spel, och förr när jag körde så fixade jag att det blev svart ram runt bilden i mitten, men nu när man börjar bli till åren kommer jag fasen inte ihåg hur jag lyckades.
Ska vara att det är upplösning 800x600 och bilden i mitten med svarta kanter runt om.

Gärna att det blir antingen 2 profiler man växlar då man ska lira och inte lira, alt att det hoppar ner till upplösningen när spelet startar.

Med ett Nvidia-kort har du dessa valmöjligheter.

Aspect Ratio: Som fyller ut skärmen men om upplösningen är lägre än "native"-upplösning får du svarta kanter på sidan. Kan bli suddigt om du använder låg upplösning då du skalar upp bilden.

Full Screen: Du fyller hela skärmen oavsett upplösning. Inga kanter.

No scaling: Du skalar inget. Använder du ett spel med läger upplösning än "native" så får du en svart ram runt.
Kanske är no scaling du söker.

Allt detta finner du i nvidias kontrollpanel under menyn "Adjust desktop size and position"

Dold text
Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Karlskoga
Registrerad
Feb 2005

ah, tack.
hade missat ställa om till scaling on gpu.
det var där boven var.

tusen tack!

| Steam - Toivo |