Två val "Samsung galaxy s3" HJÄLP

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Okt 2013

Två val "Samsung galaxy s3" HJÄLP

Min kompis har två samsung galaxy s3 ena är låst till 3 (svensk) andra är olåst och är från Thailand. Använder för tillfället thailändska mobilen och det fungerar prima. Internet går hyfsat snabbt osv

Dock tveksam vilken jag ska ta.. Hört att det risker att köra med telefon från Thailand.

Vilken bör jag ta och varför? tänk på att jag måste låsa upp mobilen för ungefär 300-400 kr (svenska samsungen) om jag ska ta den så då behövs bra förklaringar varför jag ska just ta denna

Tack på förhand

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Apr 2014

Risker med Thailändsk mobil? Inte vag jag hört iallafall! Eller menar du att den Thailändska har ett Thailändskt abonnemang? För då kan det bli dyrt.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Okt 2013
Skrivet av Njov Jork:

Risker med Thailändsk mobil? Inte vag jag hört iallafall! Eller menar du att den Thailändska har ett Thailändskt abonnemang? För då kan det bli dyrt.

Nej alltså att funktionen i mobilen skulle vara sämre på något vis? Enligt polare kan 3g frekvensen strula fast det har jag inte märkt ännu har ju bara haft mobilen i 24 timmar och brukat den väldigt lite.

Kan ju bara vara snack från min polares sida

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Mar 2011
Skrivet av partybeast:

Min kompis har två samsung galaxy s3 ena är låst till 3 (svensk) andra är olåst och är från Thailand. Använder för tillfället thailändska mobilen och det fungerar prima. Internet går hyfsat snabbt osv

Dock tveksam vilken jag ska ta.. Hört att det risker att köra med telefon från Thailand.

Vilken bör jag ta och varför? tänk på att jag måste låsa upp mobilen för ungefär 300-400 kr (svenska samsungen) om jag ska ta den så då behövs bra förklaringar varför jag ska just ta denna

Tack på förhand

Ser de två telefonerna likadana ut, och då menar jag exakt? När du startar den från Thailand, ser du en Samsung-logotyp? Det säljs falska Samsung-mobiler i Thailand och övriga delarna av kontinenten.

Moderkort: MSI Z87-S02 Hårddisk: 2TB Seagate Barracuda 7200rpm 64MB SSD: Samsung EVO Basic 120GB RAM: A-data 8GB (2x4GB) 1600MHz Processor: i5-4670K 3.4GHz Nätagg: XFX Pro Series 850W Chassi: Fractal Design R4 Grafikkort: ASUS R9 280X DCUII TOP OS: Windows 8

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Östersund
Registrerad
Nov 2010

Kolla modellbeteckningen, t.ex. brukar det vara en lapp på kartongen, i telefonen bakom batteriet, på batteriet.
Kolla även "Om telefonen" i Inställningar.

Sverige använder GT-i9300 och GT-I9305 för 4G versionen, så har den Thailändska mobilen samma modellbeteckning så ska den stödja samma frekvenser som dom som säljs i sverige.

Stationär: i5-2500K @ 4.3Ghz, Noctua NH-U12P SE2 | MSI Z68A-GD55 G3 REV B3 | Corsair VENGEANCE 8GB CL9 1600Mhz | MSI GTX 770 2GB | Samsung 840 250GB, WD Caviar: Black 1TB, Green 500GB | Cooler Master HAF 912 Plus | Corsair TX 650W
Laptop1: Clevo W150ERM: i7-3610QM @ 2.3Ghz | Kingstong HyperX 8GB 1600Mhz CL9 | Nvidia Geforce GT 650M 1GB | Plextor M3 Pro 128GB | 15" 1080p Matt display, 60% NTSC
Laptop 2: HP EliteBook 840 G2: i5-5200U | 16GB RAM | 256GB 2.5" SSD | 14" 1080p IPS

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Okt 2013

Tack för svaren kan inte jämföra just nu men hittade en sida som jämför falsk o äkta. Verkar vara äkta då versionen är korrekt samt minnet. Ska fördjupa mig senare:)

Skickades från m.sweclockers.com