Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Aug 2011

Kan inte aktivera sli

Hej Sweclockers!

Jag utförde precis en ren installation av datorn. När jag vill aktivera sli i nvidias kontrollpanel står det "Stäng dessa program och klicka på fortsätt". Programmet som det står måste stängas av är Avast eller avastui.exe. Jag har använt Avast förut och aldrig haft detta problem förut. Har inaktiverat Avast men det hjälper inte. Står fortfarande att avastui.exe körs och jag kan inte stänga av det i enhetshanteraren i processer. Hjälp behövs!

Tack på förhand!

/Duncen

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Hudiksvall (Forsa)
Registrerad
Sep 2003

ta Ctrl + Alt + Del = Aktivitetshanteraren leta där upp programmen och sen avsluta aktivitet
när dom är nere kan du aktivera sli sen bara starta om datorn så hoppa dom igång som dom ska vara

Funkar lika i win 10 man får stänga ner 2 till 3 program för att kunna aktivera sli

Låda Phobya UltraBig Watercase V.1 M-kort ASUS X399 ROG Zenith Extreme CPU AMD Ryzen Threadripper 1920X 3.5 GHz Kylning Hemma byggd vattenkylning 2 x 480mm radiatorer Minne4 X 8Gb DDR4 HD SSD 240GB OCZ Trion 100 Grafik AORUS GeForce® GTX 1080 Ti Waterforce WB Xtreme Edition 11G AGG Corsair RM 1000w 80+ Gold Skärm Benq XR3501 AMVA 35" Curved

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Apr 2014
Skrivet av duncen:

Hej Sweclockers!

Jag utförde precis en ren installation av datorn. När jag vill aktivera sli i nvidias kontrollpanel står det "Stäng dessa program och klicka på fortsätt". Programmet som det står måste stängas av är Avast eller avastui.exe. Jag har använt Avast förut och aldrig haft detta problem förut. Har inaktiverat Avast men det hjälper inte. Står fortfarande att avastui.exe körs och jag kan inte stänga av det i enhetshanteraren i processer. Hjälp behövs!

Tack på förhand!

/Duncen

Har sli funkat innan? Moderkort? Grafikkort?

Jag är ingen AMD, Intel eller Nvidia fanboy! Vid köpråd rekommenderar jag det som är mest prisvärt vid tillfället!

NZXT H440 | i7 5820K @ 3,8 GHz | EVGA GTX 980 SC | Crucial 16GB DDR4

EVGA G2 750W | MSI X99S SLI Plus | NZXT Kraken X41 | 256GB Samsung 850 Pro

Citera så jag hittar tillbaka!

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Aug 2011

Problemet ligger i att jag inte kan avsluta processerna som körs. Ligger inget i program utan i processer "avastui.exe" men när jag vill avsluta dem står det "åtkomst nekad".

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Aug 2011
Skrivet av bjasih:

Har sli funkat innan? Moderkort? Grafikkort?

Det har alltid funkat tidigare och detta är första gången det här händer. Kan säga att jag för övrigt har kört avast tidigare innan jag formaterade datorn.