Tre mobil, försäkringsärende.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Feb 2015

Tre mobil, försäkringsärende.

Hej, jag har ett abonnemang med telefon som ingår och jag har även försäkrat telefonen. Dem har tre stycken försäkringspremier, en för 29, 69 och 89 kr.(Kan finnas fler). Jag har i vart fall den för 69 kronor. Varje månad betalar jag alltså 69 kronor för att slippa strula med min hemförsäkring vid olycka eller stöld, detta är min tanke i alla fall.

I Januari var jag utomlands, då gick min telefon sönder. Jag satte den på laddning över kvällen och när jag vaknar så är den urladdad och går inte att ladda heller. Telefonen är en Sony Xperia Z1, som jag också fått på försäkring när min Nexus 5 gick sönder då dom slutat sälja Nexus 5 hos Tre.

Jag kom hem i slutet av Januari och gjorde en skadeanmälan till försäkringsbolaget via deras webbformulär.

Jag skrev det händelseförlopp jag kunde förklara och dem tyckte inte att det räckte utan skrev att jag behövde komplettera. Så jag kompletterade.
Dom bad mig komplettera igen. Jag kompletterade. En gång till bad dom mig men jag bad dom dra åt skogen och gick till butiken för att prata lite mer öga mot öga så att säga, där man kan hålla jämn nivå istället för att sitta bakom skärmen.

Har lämnat in den till deras service verkstad en gång för att få reda på om det är garanti eller försäkringsärende och förklarade det som hänt med försäkringen och dem kom fram till att det är en vattenskada och telefonen går inte att reparera, det är alltså ett försäkringsärende som måste godkännas. Så när dom säger att det är en vattenskada så tänker jag "jag har ju varit utomlands, badat och solat, det är säkert ångan från jacuzzin" Så jag gjorde en ny skadeanmälan och dom nekar mig IGEN och säger att händelseförloppet inte är tydligt.

Butikschefen i butiken där jag bor och Butikschefen i serviceverkstaden har sagt båda två att dom ser inget som inte är rimligt i min beskrivning och anmälan(de har läst konversationen)

Butikschefen där jag bor har gjort ett undantag och ska skicka in telefonen till Sony men han väntar på ett godkännande. Nu kan dom neka mig lika väl som dom kan göra motsatsen har butikschefen sagt.
Vad ska jag göra då?
Då ska jag gå via hemförsäkringen svarar han.

Jag har ett kvitto från serviceverkstaden som säger att telefonskadan är total och går inte att reparera.

Kan inte jag bryta det här avtalet?! Jag har ju inte haft en telefon i snart 2 månader.

DELL Precision T5500 . Intel Xeon Hexa Core X5650 2,66 gHz . 24GB ECC RAM . GTX 660 2GB . 256GBSSD, 300GB 10K WD Raptor , 1TB WD Red .
DELL Precision T5500 . Intel Xeon Quad Core X5550 2,66 gHz . 12GB ECC RAM . GTX 650 Ti . 128GBSSD, 2TB WDGREEN, 1TB WDBLACK .
LENOVO M58P .

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Jag är från Vettet
Registrerad
Feb 2010
Skrivet av declined:

Hej, jag har ett abonnemang med telefon som ingår och jag har även försäkrat telefonen. Dem har tre stycken försäkringspremier, en för 29, 69 och 89 kr.(Kan finnas fler). Jag har i vart fall den för 69 kronor. Varje månad betalar jag alltså 69 kronor för att slippa strula med min hemförsäkring vid olycka eller stöld, detta är min tanke i alla fall.

I Januari var jag utomlands, då gick min telefon sönder. Jag satte den på laddning över kvällen och när jag vaknar så är den urladdad och går inte att ladda heller. Telefonen är en Sony Xperia Z1, som jag också fått på försäkring när min Nexus 5 gick sönder då dom slutat sälja Nexus 5 hos Tre.

Jag kom hem i slutet av Januari och gjorde en skadeanmälan till försäkringsbolaget via deras webbformulär.

Jag skrev det händelseförlopp jag kunde förklara och dem tyckte inte att det räckte utan skrev att jag behövde komplettera. Så jag kompletterade.
Dom bad mig komplettera igen. Jag kompletterade. En gång till bad dom mig men jag bad dom dra åt skogen och gick till butiken för att prata lite mer öga mot öga så att säga, där man kan hålla jämn nivå istället för att sitta bakom skärmen.

Har lämnat in den till deras service verkstad en gång för att få reda på om det är garanti eller försäkringsärende och förklarade det som hänt med försäkringen och dem kom fram till att det är en vattenskada och telefonen går inte att reparera, det är alltså ett försäkringsärende som måste godkännas. Så när dom säger att det är en vattenskada så tänker jag "jag har ju varit utomlands, badat och solat, det är säkert ångan från jacuzzin" Så jag gjorde en ny skadeanmälan och dom nekar mig IGEN och säger att händelseförloppet inte är tydligt.

Butikschefen i butiken där jag bor och Butikschefen i serviceverkstaden har sagt båda två att dom ser inget som inte är rimligt i min beskrivning och anmälan(de har läst konversationen)

Butikschefen där jag bor har gjort ett undantag och ska skicka in telefonen till Sony men han väntar på ett godkännande. Nu kan dom neka mig lika väl som dom kan göra motsatsen har butikschefen sagt.
Vad ska jag göra då?
Då ska jag gå via hemförsäkringen svarar han.

Jag har ett kvitto från serviceverkstaden som säger att telefonskadan är total och går inte att reparera.

Kan inte jag bryta det här avtalet?! Jag har ju inte haft en telefon i snart 2 månader.

har du bara kvitto eller skrift på att det är vattenskada eller finns det nån dokumentation ? (bilder på vattenskadan) påstår dom att det är det så ska dom också kunna lägga fram fakta.

hej Achmed Länken till bästa tråden #15549644

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Tyresö
Registrerad
Mar 2004

Jag tolkar punkt 4 i försäkringsvillkoren som att det är glasklart att det inte kommer att täckas av försäkringen. Eftersom det inte är ett garanti- eller reklamationsärende får du själv stå för kostnaden. Gissningsvis kommer inte heller din hemförsäkring att vara till hjälp, baserat på det händelseförlopp du angett. Och nej, du kan inte häva ett avtal för att du haft sönder din mobil och/eller för att "skadan" inte uppfyller de försäkringsvillkor du accepterat.

http://3forsakring.se/sv/privat/mobil.html

Från senaste villkoren:
Vad gäller försäkringen för
Försäkringen gäller för det objekt vars identifikation anges i abonnemangsavtal med 3 och för vilket premie har erlagts.
Försäkringen gäller för
•fysisk skada på objektet, eller
•stöld av objektet, eller
•förlust av objektet,
till följd av en plötslig och oförutsedd utifrån kommande händelse.
Med oförutsedd menas att det som inträffat ska vara oväntat och att
det normalt inte gått att förutse och därigenom förhindra.
En förutsättning för ersättning är att tidpunkten för skadans
inträffande kan specificeras, skadehändelsen beskrivas och platsen
för skadan bestämmas

Gaming: ASUS Z170 PRO GAMING | Intel Core i7 6700K 4.0 GHz | iGame GeForce GTX 1080Ti Vulcan AD 11 GB | HyperX 16GB (2x8GB) DDR4 2133MHz Fury Black | EVGA Supernova G2 750W | Samsung 850-Series EVO 500GB | 640GB WD, 7200RPM | | 2TB WD Caviar Green Power | FD Define R4 | Philips Brilliance 40" BDM4037UW | Acer Predator X34A

Filserver: MK Asus E35M1-I Deluxe | ASUS GeForce GT 710 2GB LP | Corsair 4GB DDR3 | WD, Caviar Green Power 2TB | WD Red 8TB | WD Caviar Black 640 GB| FD Array R2 300W

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Eskilstuna
Registrerad
Mar 2003

Hade du skrivit "Jag tappade telefonen i poolen" så hade det inte varit några problem.

"Den slutade fungera över natten" kommer inte gå på försäkringen.

”Det krävs talang för att lira hårdrock medan det räcker med en taskig barndom för att spela hiphop”

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Mar 2009

Problemet här är inte att du inte få tillbaka något på försäkringen; problemet är att du (likt många andra) tecknar försäkringar och börjar "antar att det täcker xyzabc och gärna ö också" innan ni faktiskt HAR LÄST AVTALET. De flesta separata elektronikförsäkringar är en förlängning av din hemförsäkring, en förlängning du redan kan lägga till i din hemförsäkring och kallas för "drulle", dvs en allrisk. Denna försäkring täcker om något plötsligt oförutsett händer med din vara (så som tappa den i golvet, spilla kaffe över den osv)

Läs avtalen du ingår i innan du tecknar och bli inte arg över att något inte täcks på försäkringen när det tydligt i villkoren inte är något du betalar för.

2x GeForce GTX 760 SLI - Samsung SSD 840 EVO 120 GB - i5-4670K @ 3.4 Ghz - MSI Z87 - 2TB Seagate - Corsair 2x4GB
be quiet! 700W - Fractal Design R4 - Windows 8.1 - Asus ROG Vulcan - BenQ XL2411Z - Corsair KB & Mouse

Wii U Premium - Xbox One S - Huawei Nexus 6P - New 3DS XL

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Feb 2015
Skrivet av Grönahunden:

har du bara kvitto eller skrift på att det är vattenskada eller finns det nån dokumentation ? (bilder på vattenskadan) påstår dom att det är det så ska dom också kunna lägga fram fakta.

Kvitto(A4 papper) där det står vilket/vilka arbeten som utförts, vilken bedömning och att jag fick en retur utan reparation då det inte går på garantin.

Har skickat in detta papper till försäkringsbolaget när dom bad om det.

Har anmält försäkringsbolaget till ARN, får se vad det genererar.

DELL Precision T5500 . Intel Xeon Hexa Core X5650 2,66 gHz . 24GB ECC RAM . GTX 660 2GB . 256GBSSD, 300GB 10K WD Raptor , 1TB WD Red .
DELL Precision T5500 . Intel Xeon Quad Core X5550 2,66 gHz . 12GB ECC RAM . GTX 650 Ti . 128GBSSD, 2TB WDGREEN, 1TB WDBLACK .
LENOVO M58P .

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Tyresö
Registrerad
Mar 2004

Av vilken anledning har du anmält till ARN?

Gaming: ASUS Z170 PRO GAMING | Intel Core i7 6700K 4.0 GHz | iGame GeForce GTX 1080Ti Vulcan AD 11 GB | HyperX 16GB (2x8GB) DDR4 2133MHz Fury Black | EVGA Supernova G2 750W | Samsung 850-Series EVO 500GB | 640GB WD, 7200RPM | | 2TB WD Caviar Green Power | FD Define R4 | Philips Brilliance 40" BDM4037UW | Acer Predator X34A

Filserver: MK Asus E35M1-I Deluxe | ASUS GeForce GT 710 2GB LP | Corsair 4GB DDR3 | WD, Caviar Green Power 2TB | WD Red 8TB | WD Caviar Black 640 GB| FD Array R2 300W

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Jag är från Vettet
Registrerad
Feb 2010
Skrivet av declined:

Kvitto(A4 papper) där det står vilket/vilka arbeten som utförts, vilken bedömning och att jag fick en retur utan reparation då det inte går på garantin.

Har skickat in detta papper till försäkringsbolaget när dom bad om det.

Har anmält försäkringsbolaget till ARN, får se vad det genererar.

a4 papper med text är knappast tillräckligt underlag det ska vara foton i annat fall kan man ju skriva vilken skit som helst om man vill slippa ansvar.

hej Achmed Länken till bästa tråden #15549644

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
På snedden i Dirty South
Registrerad
Dec 2001

"Fuktskada" har varit en ursäkt för att inte reparera skador i mer än 10 år nu.
Man ska ALLTID kontrollera fuktskadebeteckningen själv innan man skickar in telefonen för att de inte ska kunna göra sån här skit.
Har själv haft en telefon inne (X10 Mini Pro tror jag) som de hävdade var fuktskadad men etiketten var fortfarande vit så i helvete heller. Fick den reparerad utan kostnad till slut.

Jag rear ut min själ, allt ska bort - Fractal Design Define R3 | Corsair H100i GTX & 2 x Noctua NF-F12 PWM | XFX DD R9 280 3GB| NETGEAR ReadyNAS RN204 2x8 + 2x6 TB RAID5 & Synology DS216se 3 TB JBOD & DS216j 2x8 TB RAID 0 | AOC E2460 + AOC E2476VWM6 | Razer Blackwidow Chroma V2 Green + Logitech G502 | ASUS FX502VM-DM265T/GL502-VMZ + 24 GB RAM + Samsung 960 EVO 500 GB + Hynix whatever SSD 256 GB

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Sthlm
Registrerad
Apr 2002

Jag har precis fått ut en ny iPhone6 eftersom jag råkade glömma min gamla i jackfickan när jag tvättade jackan. Skrev ungefär såhär:

"Upptäckte att jag inte hittade min telefon, sprang ned till tvättstugan och hittade den i jackan. Den hade tvättats ca 15min då, men telefonen fungerade fortfarande. Började dock bete sig konstigt och sänkte volymen på mitt headset (som inte fanns inkopplat). Stängde då av telefonen. Satte på den senare igen när jag kom hem och då startade den upp, halva skärmen var dock inte belyst och efter 15min så dog telefonen". Fick igång den igen ett dygn senare men då var det bara en tjockt sträck i mitten som blinkade rött, vitt och grönt. Efter det var den tvärdöd."

Lämnade in telefonen i butik, efter sex dagar fick jag en ny telefon att hämta ut. Ärendet tog ungefär 1 dag hos reparatören, resten bestod av att vänta att "swap-enheten" skulle komma till dom och sedan levereras vidare. Har 89:- i månaden-försäkringen. Var inga problem alls.

Skriv halvt utförligt vad som hände, vad du testat och vad som fungerade respektive inte fungerade.

..:: trickeh2k ::.. https://youtube.com/c/trickeh2k Windows 10 Pro - i7 8700k (delid) @ 5,1Ghz - ASUS Prime Z370-A - 16GB G.Skill Trident Z DDR4 CL14 3000Mhz - Corsair AX860i - EVGA GTX 1080Ti FTW3 Hydrocopper - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/SteelSeries Sensei RAW Rubberized - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, 3TB Seagate Barracuda - ASUS Xonar DX - ASUS Strix 7.1 Gaming Headset - Corsair 750D - Custom water loop

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Nov 2008

Hade en galaxy note 3 som blev snodd på vårdcentralen jag jobbar på (grrr). har också 69kr's drulle försäkringen genom Tre. ringde 3's kundsupport på en gång, spärrade mobilen, anmälde hos polisen som skickade rapporten 4 dagar senare.. skickade den vidare till försäkringen (aeon eller va de nu heteR?), fick ett godkännande för att hämta upp en ny Note 3 i närmsta 3 butik. gick till 3 olika butiker, ingen hade en Note 3, så killen där sa "äh, har, du kan få en Note 4 istället.." Jag tackade och bugade, älskade min Note 3, men nu har jag en ännu bättre mobil utan extra kostnad..

haft 2 mobiler innan som gått sönder, en vart vattenskada, tappa i toalett, och en annan vart överkörd av en bil från ingenstans (minneskortet överlevde som tur var!).

det jag kan se i mina fall är att allt som hänt mig har varit oförutsedda skador, varpå jag fått världens bästa hjälp av 3, och i 2 av de 3 fallen fått en ännu bättre mobil än den jag hade tidigare.. Kan inget annat än ge eloge för 3 och deras försäkringsbolag, visst det är dyrare räkningar i månaden, MEN supporten både över telefon och i butik SLÅR INGET ANNAT TELEBOLAG.

Dessvärre OP, det du uppger verkar vara ett fall du oansvarigt utsatt din telefon för skada.. det är bara att bita i det sura äpplet, skaffa ny telefon, och se till att aldrig ha elektronik nära en Jacuzzi (wtf? ) ELLER skaffa vattentät skal som jag har:D

new main rig---i7 6700k,CM Hyper 212evo@67c load,MSI OCv2 GTX1060 6gb H110-I pro mitx, 2x8gb 2133mhz, 250gb 850 Evo + 500gb apple hdd, FD integra 550w 80+, Fractal Design Nano-S mITX
Main Rig--- 2700k,Scythe Samurai ZZ @ 52c load ASUS GTX970 Black OC edition @ 52c load GA-B75-D3H, 2x4gb xms3 1333mhz, 128gb SSD + 4x500gb lagring, OCZ Modxstream Pro 600watt, In-win Dragon Slayer chassi LaptopLenovo 700, i5 6300hq, 12gb 2133mhz, gtx950m, 128gb m2 + 750gb FullHD

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Sthlm
Registrerad
Apr 2002
Skrivet av Gtoxed:

Hade en galaxy note 3 som blev snodd på vårdcentralen jag jobbar på (grrr). har också 69kr's drulle försäkringen genom Tre. ringde 3's kundsupport på en gång, spärrade mobilen, anmälde hos polisen som skickade rapporten 4 dagar senare.. skickade den vidare till försäkringen (aeon eller va de nu heteR?), fick ett godkännande för att hämta upp en ny Note 3 i närmsta 3 butik. gick till 3 olika butiker, ingen hade en Note 3, så killen där sa "äh, har, du kan få en Note 4 istället.." Jag tackade och bugade, älskade min Note 3, men nu har jag en ännu bättre mobil utan extra kostnad..

haft 2 mobiler innan som gått sönder, en vart vattenskada, tappa i toalett, och en annan vart överkörd av en bil från ingenstans (minneskortet överlevde som tur var!).

det jag kan se i mina fall är att allt som hänt mig har varit oförutsedda skador, varpå jag fått världens bästa hjälp av 3, och i 2 av de 3 fallen fått en ännu bättre mobil än den jag hade tidigare.. Kan inget annat än ge eloge för 3 och deras försäkringsbolag, visst det är dyrare räkningar i månaden, MEN supporten både över telefon och i butik SLÅR INGET ANNAT TELEBOLAG.

Dessvärre OP, det du uppger verkar vara ett fall du oansvarigt utsatt din telefon för skada.. det är bara att bita i det sura äpplet, skaffa ny telefon, och se till att aldrig ha elektronik nära en Jacuzzi (wtf? ) ELLER skaffa vattentät skal som jag har:D

Har en annan kul sidestory om 3. Beställde iPhone 4 när den var sprillans ny, satt i telekö vid midnatt och kom tillslut fram, fick igenom beställningen utan problem osv. Två dagar senare kunde jag hämta ut min nya telefon... en 3GS. Åsnan på sälj hade tagit fel telefon. Ringde till 3 och blev på något vänster helt felkopplad, hamnade hos en kille som jobbade på IT hos dom, men han fixade själv en iPhone 4 till mig så jag hade den fyra dagar senare (han själv skulle få vänta två veckor till minst då kunderna prioriterades före anställda). Så ja, ibland har man tur

..:: trickeh2k ::.. https://youtube.com/c/trickeh2k Windows 10 Pro - i7 8700k (delid) @ 5,1Ghz - ASUS Prime Z370-A - 16GB G.Skill Trident Z DDR4 CL14 3000Mhz - Corsair AX860i - EVGA GTX 1080Ti FTW3 Hydrocopper - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/SteelSeries Sensei RAW Rubberized - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, 3TB Seagate Barracuda - ASUS Xonar DX - ASUS Strix 7.1 Gaming Headset - Corsair 750D - Custom water loop

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
På snedden i Dirty South
Registrerad
Dec 2001
Skrivet av trickysaer:

Har en annan kul sidestory om 3. Beställde iPhone 4 när den var sprillans ny, satt i telekö vid midnatt och kom tillslut fram, fick igenom beställningen utan problem osv. Två dagar senare kunde jag hämta ut min nya telefon... en 3GS. Åsnan på sälj hade tagit fel telefon. Ringde till 3 och blev på något vänster helt felkopplad, hamnade hos en kille som jobbade på IT hos dom, men han fixade själv en iPhone 4 till mig så jag hade den fyra dagar senare (han själv skulle få vänta två veckor till minst då kunderna prioriterades före anställda). Så ja, ibland har man tur

Jag fick en S5 efter att min S4 blev stulen så på den fronten är jag också nöjd, men det är ju inte lika kul när det är till ens nackdel

Jag rear ut min själ, allt ska bort - Fractal Design Define R3 | Corsair H100i GTX & 2 x Noctua NF-F12 PWM | XFX DD R9 280 3GB| NETGEAR ReadyNAS RN204 2x8 + 2x6 TB RAID5 & Synology DS216se 3 TB JBOD & DS216j 2x8 TB RAID 0 | AOC E2460 + AOC E2476VWM6 | Razer Blackwidow Chroma V2 Green + Logitech G502 | ASUS FX502VM-DM265T/GL502-VMZ + 24 GB RAM + Samsung 960 EVO 500 GB + Hynix whatever SSD 256 GB

Trädvy Permalänk
Moderator
Plats
Sverige
Registrerad
Dec 2005
Citat:

§ 8 Brott

Det är inte tillåtet att uppmana till brott eller sprida uppmaningar till brottsliga handlingar. Allt innehåll regleras av svensk lagstiftning.

*Inlägg raderat*

Synpunkter på min moderering? Hör av dig via PM eller mail.

W7, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Huawei P10 Plus
* Stolt paragrafryttare *

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Feb 2015
Skrivet av Grönahunden:

a4 papper med text är knappast tillräckligt underlag det ska vara foton i annat fall kan man ju skriva vilken skit som helst om man vill slippa ansvar.

Alltså ett Storlek A4 papper utskrivet med logga o underskrift och hela köret från Telecareservice :). Inget jag skrivit själv för hand.

DELL Precision T5500 . Intel Xeon Hexa Core X5650 2,66 gHz . 24GB ECC RAM . GTX 660 2GB . 256GBSSD, 300GB 10K WD Raptor , 1TB WD Red .
DELL Precision T5500 . Intel Xeon Quad Core X5550 2,66 gHz . 12GB ECC RAM . GTX 650 Ti . 128GBSSD, 2TB WDGREEN, 1TB WDBLACK .
LENOVO M58P .

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Feb 2015
Skrivet av Dyll:

Av vilken anledning har du anmält till ARN?

Anledningen att butikscheferna tycker att den här anmälan faktiskt borde gå igenom och att jag betalar för försäkringen varje månad utan att kunna nyttja den. Den täcker fuktskador.

Kan tillägga att jag har fått 3 månader gratis av butikschefen i en av butikerna, och det var ganska schysst.

DELL Precision T5500 . Intel Xeon Hexa Core X5650 2,66 gHz . 24GB ECC RAM . GTX 660 2GB . 256GBSSD, 300GB 10K WD Raptor , 1TB WD Red .
DELL Precision T5500 . Intel Xeon Quad Core X5550 2,66 gHz . 12GB ECC RAM . GTX 650 Ti . 128GBSSD, 2TB WDGREEN, 1TB WDBLACK .
LENOVO M58P .

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Feb 2015
Skrivet av Dyll:

Jag tolkar punkt 4 i försäkringsvillkoren som att det är glasklart att det inte kommer att täckas av försäkringen. Eftersom det inte är ett garanti- eller reklamationsärende får du själv stå för kostnaden. Gissningsvis kommer inte heller din hemförsäkring att vara till hjälp, baserat på det händelseförlopp du angett. Och nej, du kan inte häva ett avtal för att du haft sönder din mobil och/eller för att "skadan" inte uppfyller de försäkringsvillkor du accepterat.

http://3forsakring.se/sv/privat/mobil.html

Från senaste villkoren:
Vad gäller försäkringen för
Försäkringen gäller för det objekt vars identifikation anges i abonnemangsavtal med 3 och för vilket premie har erlagts.
Försäkringen gäller för
•fysisk skada på objektet, eller
•stöld av objektet, eller
•förlust av objektet,
till följd av en plötslig och oförutsedd utifrån kommande händelse.
Med oförutsedd menas att det som inträffat ska vara oväntat och att
det normalt inte gått att förutse och därigenom förhindra.
En förutsättning för ersättning är att tidpunkten för skadans
inträffande kan specificeras, skadehändelsen beskrivas och platsen
för skadan bestämmas

Jobbar du på Aon försäkringar?

DELL Precision T5500 . Intel Xeon Hexa Core X5650 2,66 gHz . 24GB ECC RAM . GTX 660 2GB . 256GBSSD, 300GB 10K WD Raptor , 1TB WD Red .
DELL Precision T5500 . Intel Xeon Quad Core X5550 2,66 gHz . 12GB ECC RAM . GTX 650 Ti . 128GBSSD, 2TB WDGREEN, 1TB WDBLACK .
LENOVO M58P .

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Feb 2008
Skrivet av ZaInT:

"Fuktskada" har varit en ursäkt för att inte reparera skador i mer än 10 år nu.
Man ska ALLTID kontrollera fuktskadebeteckningen själv innan man skickar in telefonen för att de inte ska kunna göra sån här skit.
Har själv haft en telefon inne (X10 Mini Pro tror jag) som de hävdade var fuktskadad men etiketten var fortfarande vit så i helvete heller. Fick den reparerad utan kostnad till slut.

Om du tror att en telefon inte kan vara fuktskadad om inte fuktindikatorn vid batteriet givit utslag så är du tyvärr ute och cyklar.

Om en telefon inte har någon IP klassning och inget extra skydd mot fukt ska man inte ha den i badrummet när man duschar och inte i en byxficka om det regnar, det är oaktsamt och det kan ge fuktskador.

i7 6700K - EVGA 980 Ti SC+ - Acer XB271HU / Qnix 2710
EVGA Supernova G2 850 - Samsung 850 EVO 500 GB - ASUS Z170 Pro Gaming
Fidelio X2 - Blue Snowball

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Jag är från Vettet
Registrerad
Feb 2010
Skrivet av declined:

Alltså ett Storlek A4 papper utskrivet med logga o underskrift och hela köret från Telecareservice :). Inget jag skrivit själv för hand.

det är fortfarande bara text skrivet av dom. är inte värt 1kr om dom inte har någon dokumentation om att det är vattenskada.
nej text på ett papper skrivet från telecare är ingen dokumentation.

hej Achmed Länken till bästa tråden #15549644

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Tyresö
Registrerad
Mar 2004
Skrivet av declined:

Anledningen att butikscheferna tycker att den här anmälan faktiskt borde gå igenom och att jag betalar för försäkringen varje månad utan att kunna nyttja den. Den täcker fuktskador.

Kan tillägga att jag har fått 3 månader gratis av butikschefen i en av butikerna, och det var ganska schysst.

Försäkringen täcker det jag citerade. Med hänvisning till detta, hur tycker du att försäkringen täcker din skada?

Hur tror du att ARN ser på saken? Tror du att de kollar på de villkor du godkänt eller tror du att de går på din linje att "den täcker fuktskador"?

Det var onekligen snällt med tre månader gratis för att du förstört din telefon.

Och nej jag jobbar inte på AON. Jag har tidigare jobbat för andra försäkringsbolag, vad det nu har med saken att göra? Jag förstår dock att en försäkring täcker det som anges i dess villkor.

Gaming: ASUS Z170 PRO GAMING | Intel Core i7 6700K 4.0 GHz | iGame GeForce GTX 1080Ti Vulcan AD 11 GB | HyperX 16GB (2x8GB) DDR4 2133MHz Fury Black | EVGA Supernova G2 750W | Samsung 850-Series EVO 500GB | 640GB WD, 7200RPM | | 2TB WD Caviar Green Power | FD Define R4 | Philips Brilliance 40" BDM4037UW | Acer Predator X34A

Filserver: MK Asus E35M1-I Deluxe | ASUS GeForce GT 710 2GB LP | Corsair 4GB DDR3 | WD, Caviar Green Power 2TB | WD Red 8TB | WD Caviar Black 640 GB| FD Array R2 300W

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Sthlm
Registrerad
Apr 2002
Skrivet av Dyll:

Försäkringen täcker det jag citerade. Med hänvisning till detta, hur tycker du att försäkringen täcker din skada?

Hur tror du att ARN ser på saken? Tror du att de kollar på de villkor du godkänt eller tror du att de går på din linje att "den täcker fuktskador"?

Det var onekligen snällt med tre månader gratis för att du förstört din telefon.

Och nej jag jobbar inte på AON. Jag har tidigare jobbat för andra försäkringsbolag, vad det nu har med saken att göra? Jag förstår dock att en försäkring täcker det som anges i dess villkor.

Försäkringen täcker fuktskador, jag har exakt samma och det var inga problem. Garanti- och reklamationsärende är något helt annat som inte har med den här försäkringen att göra.

..:: trickeh2k ::.. https://youtube.com/c/trickeh2k Windows 10 Pro - i7 8700k (delid) @ 5,1Ghz - ASUS Prime Z370-A - 16GB G.Skill Trident Z DDR4 CL14 3000Mhz - Corsair AX860i - EVGA GTX 1080Ti FTW3 Hydrocopper - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/SteelSeries Sensei RAW Rubberized - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, 3TB Seagate Barracuda - ASUS Xonar DX - ASUS Strix 7.1 Gaming Headset - Corsair 750D - Custom water loop

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Tyresö
Registrerad
Mar 2004
Skrivet av trickysaer:

Försäkringen täcker fuktskador, jag har exakt samma och det var inga problem. Garanti- och reklamationsärende är något helt annat som inte har med den här försäkringen att göra.

Ja, den täcker självklart fuktskador om villkoren uppfylls, vilket inte görs i detta fall.

Skickades från m.sweclockers.com

Gaming: ASUS Z170 PRO GAMING | Intel Core i7 6700K 4.0 GHz | iGame GeForce GTX 1080Ti Vulcan AD 11 GB | HyperX 16GB (2x8GB) DDR4 2133MHz Fury Black | EVGA Supernova G2 750W | Samsung 850-Series EVO 500GB | 640GB WD, 7200RPM | | 2TB WD Caviar Green Power | FD Define R4 | Philips Brilliance 40" BDM4037UW | Acer Predator X34A

Filserver: MK Asus E35M1-I Deluxe | ASUS GeForce GT 710 2GB LP | Corsair 4GB DDR3 | WD, Caviar Green Power 2TB | WD Red 8TB | WD Caviar Black 640 GB| FD Array R2 300W

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Sthlm/Tumba
Registrerad
Jan 2003

Men ska inte xperia z1 vara fuktsäker så länge luckorna på sidan varit stängda?

Workstation:*Acer TimelineX 4830tg *8gb DDR3 1066MHz *Core i5, 2410M, *GeForce GT 540M 2gb, *80gb ssd intel x-25 g2*Griffin Elevator
HTPC:*Lian Li C36B*Gigabyte GA-MA78GM-UD2H*AMD Athlon X2 4850e 2.5GHz + Scyte Shuriken*2x1gb pc8500 corsair dominator*XFX Radeon HD5450 512MB - passivt*40gb ssd intel x-25 g2