Permalänk
Medlem

Ena GPU fläkten går tarzan

Har ett 760 GTX och har på senaste tiden fibblat lite med OC men på något vänster så har ena fläkten börjat gå bananas, medans den andra fläkten går på vad jag ställer den på.

Tex: Ställer in den på 34% fan speed då lyssnar den ena medans den andra fortsätter gå på (om jag ska gissa) 100%. Låter som bara helvete.. Och då ligger kortet på 30'c

Vad tusan pågår?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Stöldmärkt:

Har ett 760 GTX och har på senaste tiden fibblat lite med OC men på något vänster så har ena fläkten börjat gå bananas, medans den andra fläkten går på vad jag ställer den på.

Tex: Ställer in den på 34% fan speed då lyssnar den ena medans den andra fortsätter gå på (om jag ska gissa) 100%. Låter som bara helvete.. Och då ligger kortet på 30'c

Vad tusan pågår?

fel på den krets som styr fläktarna. byt den fläkten eller testa rengöra den invändigt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Grönahunden:

fel på den krets som styr fläktarna. byt den fläkten eller testa rengöra den invändigt.

Har märkt nu att det måste vara båda fläktarna. Funkar prima i Safe-Mode.. Börjar luta på att Moderkortets GPU är det som fuckar allting. Googlar som en hund!

Permalänk
Medlem

Funkar safemode i windows är det garanterat mjukvarurelaterat.

Permalänk
Medlem
Skrivet av _niko_:

Funkar safemode i windows är det garanterat mjukvarurelaterat.

Mjo men då är frågan vilken mjukvara är det som fuckar? Har installerat om nVidia drivers utan lycka.

Edit: När nVidia drivers är borta då är den tyst som den ska vara, men såfort jag installerar drivrutierna går dammsugarn igång.

Permalänk
Medlem

Hahahaha, en av dom bästa trådarna på länge. Tack för ett gott skratt!

Permalänk
Medlem

Du är inte den första som har haft udda problem med nyaste Nvidia drivarna. Allt från krascher till fläktar som gått 100%.
Testa en gen äldre drivare, har fungerat för andra iaf.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Paddanx:

Du är inte den första som har haft udda problem med nyaste Nvidia drivarna. Allt från krascher till fläktar som gått 100%.
Testa en gen äldre drivare, har fungerat för andra iaf.

Testade nu en äldre (347.09) samma skit uppstår.

Permalänk
Medlem

Nu verkar det fungera som det ska. Vet inte hur, tråkigt nog, förmodligen Gud som svarade på mina böner.