gtx 980 överclockat stämmer mitt resultat i firestrike?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Västerås
Registrerad
Sep 2010

gtx 980 överclockat stämmer mitt resultat i firestrike?

Hejsan jag är lite fundersam på om min score i senaste 3dmark firestrike är rimlig,

läste för ett tag sedan om någon som blivit lurad av att fått ett gtx 970 istället för ett 980 trots att datorn sa att det var ett gtx 980 så ville kolla med er,

jag får mellan 13 300 - 13 700, är detta normala poäng?,

vore tacksam för svar:)!

mvh sirme91!

Trädvy Permalänk
Hedersmedlem
Plats
Omnipresent
Registrerad
Okt 2004
Skrivet av Sirme:

Hejsan jag är lite fundersam på om min score i senaste 3dmark firestrike är rimlig,

läste för ett tag sedan om någon som blivit lurad av att fått ett gtx 970 istället för ett 980 trots att datorn sa att det var ett gtx 980 så ville kolla med er,

jag får mellan 13 300 - 13 700, är detta normala poäng?,

vore tacksam för svar:)!

mvh sirme91!

Har du länk till resultatet?

Annars ser det ut att stämma, tycker jag.

Gud är Död! - Nietzsche
Nietzsche är Död! - Gud

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Västerås
Registrerad
Sep 2010
Skrivet av Jalle64:

Har du länk till resultatet?

Annars ser det ut att stämma, tycker jag.

http://www.3dmark.com/fs/4285540

jag hittade bara detta de andra verkar inte ligga kvar längre:/, och här hade jag mindre clock på kärnan:), annars tack för hjälpen:D

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Apr 2012

Menar du graphics score? I så fall är det väl helt normalt för ett oklockat eller lätt överklockat 980.

Ah du ligger ju en bra bit över 15000 i graphics score. Finns inte en chans i världen att ett 970 skulle få det med luftkylning.

Kankse ska tillägga att de 970 kort som överklockar allra bäst ligger ungefär 2000 poäng lägre i graphics score.

Intel i7-3770K@4,5GHz 1,275V - ASRock P67 Pro3 REV B3 - Corsair Vengeance Pro DDR3 2133MHz 2x8GB - MSI GTX 1080 Gaming X - Samsung 840 EVO 120GB - WD Caviar Black 6TB - Seagate SV35 2TB - Noctua NH-C12P SE14 - LG DVD+-RW - Seasonic Focus+ Gold 750FX - Antec One Hundred - Dell 25" UltraSharp U2515H

Trädvy Permalänk
Hedersmedlem
Plats
Omnipresent
Registrerad
Okt 2004

#Tråd redigerad#

Lade ihop dina inlägg då tråden blir otymplig att läsa. Använd redigeraknappen i framtiden så blir det smidigare.

/moderatorn

Gud är Död! - Nietzsche
Nietzsche är Död! - Gud

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Västerås
Registrerad
Sep 2010
Skrivet av fantomsmurfen:

Ah du ligger ju en bra bit över 15000 i graphics score. Finns inte en chans i världen att ett 970 skulle få det med luftkylning.

okej tack fantomsmurfen:), jag sänkte core clocken lite för att få minnet att gå upp i 8 ghz:)

men då verkar det som att jag kan sluta oroa mig!, tack så mycket:D