Permalänk
Avstängd

Datorn blir seg i spel/GPU varm?

Jag spelar Football Manager som inte är ett särskilt krävande spel. Blev segt som fan för ett par dagar sedan. Ex om jag trycker på olika flikar som tar mig till en ny sida så tar det flera sekunder att komma dit. Om jag kör matcher i 3D-läget är det extremt segt om jag klickar på olika knappar. Datorn varvar upp också. Har kollat så detta inte är spelrealterat med SI, provat rensa cache och så vidare utan framgång.

Jag öppnade därför upp datorn och rengjorde den, blåste ur och smörjde in fläkt m.m. som nu alla snurrar som vanligt. Men detta åtgärdade inte problemet. Jag har laddat ner SpeedFan och alla temperaturer förutom GPU-temperaturen är normala. GPU-temp blir en röd fil sedan en flamma och den verkar gå upp till max 60 grader när jag spelar.

Lagom till GTA V så ska naturligtvis datorn krångla. Hur tar jag reda på vad som orsakar denna seghet, kan jag testa något? Hörde att man typ kunde öka fläktarna i datorn

Permalänk
Medlem

60 grader är ingenting för ett grafikkort.

Permalänk
Medlem

Om du frågar mig så skulle jag nog kollat så det inte är hårddiskarna som segar ner det hela.

Vad har du för komponenter i datorn?

Permalänk
Avstängd

Tack för svar.

Hur kollar jag detta? Komponenter och om hårddiskarna krånglar.