Problem vid upplåsning SGS3

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Dec 2012

Problem vid upplåsning SGS3

Hallå gott folk!

Nu är det så att jag ska byta operatör från 3 till Tele2 dock har jag min SGS3 som jag inte vill byta bort därför måste jag nu låsa upp den.
Fick papperna med koden och skrev in den i luren enligt alla instruktioner dock funka det ej... Nu vill 3 ta in telefonen på verkstad: Dyr räkning... Finns det något annat jag kan göra för att låsa upp den så jag kan använda Tele2 sim kortet? Har hört om saker som Roota är det något alternativ?
Snälla hjälp en medmänniska i behov!

Ha de gött!
//Skylar7s

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Jan 2010

borde inte kosta dig något att låsa upp den på en verkstad så länge du skickar med koden. Tycker 3 ska stå för den kostnaden i så fall

Intel Core i7 8700K 4.8 Ghz | ASUS Prime-A Z370 | Samsung SSD EVO 850 500GB | Corsair 16GB (2x8GB) 3000Mhz | Custom loop | EVGA Geforce GTX 1080 TI 11GB | Fractal design R6 | Seasonic Focus 650W | Samsung CFG70

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Dec 2012
Skrivet av Zippeer:

borde inte kosta dig något att låsa upp den på en verkstad så länge du skickar med koden. Tycker 3 ska stå för den kostnaden i så fall

Tycker jag med men Tre lite speciella.. Får se hur det går idag, Ska ut till en Tre butik och höra.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jan 2003
Skrivet av Zippeer:

Detta beror på helt hur det stod i avtalet. Om de exempelvis enbart erbjuder sin kund en möjlighet att "typ på egen risk" låsa upp den så har de inget ansvar om kunden gör något tokigt.
Sedan beror det väl på om tiden löpt ut också. Oftast kan väl telefonen bara låsas upp kostnadsfritt om en viss tid gått, exempelvis 1-2 år. Om man innan dess behöver låsa upp kostar det extra.

// Valiant
Dator: Gigabyte G1.Sniper Z97, Intel i7 4.0 Ghz, 8 GB RAM, Radeon R9 200, SB X-Fi, Logitech Z-5500, Win8.1 64-bit
Mobil: LG G Flex (primär), Nokia Lumia 1020 (sekundär)