Passar pulsmätaren till Android?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Lilla Edet
Registrerad
Jan 2010

Passar pulsmätaren till Android?

Hej!

Jag har en liten snabb fråga ang. pulsmätare till min Sony Z2 mobil!

Min kompis säljer en pulsmätare väldigt billigt, men på baksidan står det bara om Iphones, är det möjligt att den fortfarande stödjer min android mobil? Min mobil har Bluetooth 4.0 enligt vad jag kan läsa mig till.

Vad tror ni?

Bilder:

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Södertälje
Registrerad
Feb 2005

Står att den är lämplig för iphone. Men då bör den också fungera för Android.

Pröva den först.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Lilla Edet
Registrerad
Jan 2010

Tyvärr så fungerade den inte så bra, jag lyckades efter mycket om och men identifiera den, men runkeeper stödde den inte Och med andra program så gav den fel siffror...

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
*
Registrerad
Feb 2004
Skrivet av envelope91:

Tyvärr så fungerade den inte så bra, jag lyckades efter mycket om och men identifiera den, men runkeeper stödde den inte Och med andra program så gav den fel siffror...

Vad menar du med fel siffror?
Om pulsbältet har dålig kontakt mot huden så missar den hjärtslag, fukta med lite vatten under kontaktytorna på bältet.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Lilla Edet
Registrerad
Jan 2010
Skrivet av mattoys:

Vad menar du med fel siffror?
Om pulsbältet har dålig kontakt mot huden så missar den hjärtslag, fukta med lite vatten under kontaktytorna på bältet.

Gjorde detta, ju mer jag sprang ju lägre blev pulsen, men hur som helst så vet jag inte om jag är så taggad på att byta från runkeeper till något annat ändå.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
*
Registrerad
Feb 2004

Okey då är det nog något som är knasigt, kantakt problem brukar man bara ha i början av passet.

Det bästa är nog att satsa på ett bälte med ANT+ från någon känd tillverkare så som Garmin, Polar eller Suunto.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Lilla Edet
Registrerad
Jan 2010
Skrivet av mattoys:

Okey då är det nog något som är knasigt, kantakt problem brukar man bara ha i början av passet.

Det bästa är nog att satsa på ett bälte med ANT+ från någon känd tillverkare så som Garmin, Polar eller Suunto.

Känns inte värt med 700 spänn för att mäta pulsen bara, får kolla om jag kan hitta någon bra deal!

Tack för hjälpen!

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
*
Registrerad
Feb 2004
Skrivet av envelope91:

Känns inte värt med 700 spänn för att mäta pulsen bara, får kolla om jag kan hitta någon bra deal!

Tack för hjälpen!

Hittade bälte för 500 kr, men jag hade fått för mig att det var billigare.

Trädvy Permalänk
Hedersmedlem
Plats
Sthlm
Registrerad
Dec 2002

Jag kör med en Wahoo till min Nexus 5. För 299:- kändes det värt att testa och den har funkat fint hittills, åtminstone enligt mig som inte har något annat att jämföra med.

http://www.webhallen.com/se-sv/mobilt/161528-wahoo_blue_hr_he...

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Lilla Edet
Registrerad
Jan 2010
Skrivet av Ballistic:

Jag kör med en Wahoo till min Nexus 5. För 299:- kändes det värt att testa och den har funkat fint hittills, åtminstone enligt mig som inte har något annat att jämföra med.

http://www.webhallen.com/se-sv/mobilt/161528-wahoo_blue_hr_he...

Använder du runkeeper med den då? För det verkar som att runkeeper är lite mer petiga med godkända modeller efter som den jag köpte bara fungerade på en iphones runkeeper, men inte på min android runkeeper.

Det står på runkeepers hemsida: "It is important to note that the Wahoo Blue HRM will not be compatible with iPhone 3G, 3GS, 4, or Android."

Trädvy Permalänk
Hedersmedlem
Plats
Sthlm
Registrerad
Dec 2002
Skrivet av envelope91:

Använder du runkeeper med den då? För det verkar som att runkeeper är lite mer petiga med godkända modeller efter som den jag köpte bara fungerade på en iphones runkeeper, men inte på min android runkeeper.

Det står på runkeepers hemsida: "It is important to note that the Wahoo Blue HRM will not be compatible with iPhone 3G, 3GS, 4, or Android."

Hoppla, sent ska syndaren vakna. Jag hade helt missat att jag faktiskt fått ett svar här.

Jag har faktiskt inte testat direkt med Runkeeper utan kör med AeroTrackerPro. Det funkar perfekt med min Pebble och synkar dessutom upp all data automagiskt till bl.a. Runkeeper.