Permalänk
Medlem

S4 m SD600 throttlar?

Tja!

Har haft min S4 i snart två år och under dessa två år så har mobilen krånglat lite till och från. Jag har kört dels Touchwiz men även CM11 på den, och det största problemet jag har är att det verkar som att cpun throttlar. Detta händer lite titt som tätt, men särskilt i spel (då cpun används mer), och jag läste en tråd på xda där det var en annan som hade precis samma problem, och han hade testat S4, One M7, någon annan mobil med Mediatek-krets, samt någon/några andra modeller, och alla som hade SD600 hade samma problem, dvs att de hackade i spel mm där frekvenserna låg som högst.
Som svar i denna tråd jag såg så var det någon som sa att SD600 throttlar när den kommer upp i sin teoretiska max-hastighet (1,9ghz), och att man i så fall kunde testa att underklocka cpun så den inte throttlar...

Jag hade bara tänkt höra med er på swec ifall det är fler som har samma problem? Inte kanske just att modeller med SD600 throttlar i just spel utan mer generellt när maxhastigheten nås, och ifall det är någon som har någon fix? Jag testade nämligen nyss Antutu CPU Master, men den vill inte hålla kvar hastigheten när man klickat apply och sen lämnar appen...

Tack på förhand för svar

Visa signatur

MAIN: Metis | Z97I-Plus | 4690K | MSI 970 Gaming | 16GB HyperX | 120GB SSD + 250GB SSD + 256GB M.2 + 1TB HDD | H60 V2 | SF600
HIDs: S27D590 60Hz 27" | Logitech G403 + Qck | K70 MX Brown | Beyerdynamic DT250 + Blue Yeti
HTPC: Rapsberry Pi2 + Raspberry Pi3
PHONE: Galaxy S8+