Galaxy s5 låser sig vid samsung logo, hjälp !

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Helsingborg
Registrerad
Feb 2009

Galaxy s5 låser sig vid samsung logo, hjälp !

hallå !

Har ett problem med min Galaxy s5 som uppstod häromdagen helt plötsligt, telefonen hade legat på laddning under natten och på morgonen när jag skulle till jobb tog jag den, den började direkt bete sig konstigt och bilden frös, gick inte att starta om den utan fick ta ut batteriet för att kunna starta om den.
När jag väl fått igång den kommer man bara till samsung logon sen stannar den där tills man tar ut batteriet igen, efter många uppstart försök lyckades jag komma in i systemet och göra en fabriks återställning, detta hjälpte inte utan det blev samma problem, lyckades göra denna proceduren ytterligare en gång men även då utan resultat.
kan även nämna att OM man lyckas komma in i systemet så fryser den efter 2-3 minuter och man får ta batteriet och man kommer återigen till samsung logon.
Har även testat att göra ett par hard reset's med knapparna och då även rensat minne och temp files, resultatet blir dock samma när man startar upp den igen.
har läst om fler som haft detta problemet men dem har lyckats lösa det med en hard reset, men detta går inte för mig, kan det hjälpa att lägga in stock rom igen möjligtvis ? i så fall kan någon länka till vart jag hittar den för på dem sidorna jag prövat från måste man antingen vara premium member eller så har nerladdningen inte varit komplett.
kan även nämna att inga nya appar eller så blev nerladdade dagarna innan detta skedde, telefonen har aldrig varit rootad eller manipulerad på något vis.

detta måste ju vara ett mjukvaru problem ?!

det står att modellen är : G900FXXU1BNL9

vore extremt tacksam för hjälp så jag kan få använda min telefon igen

Mvh,

M'kay !