Aktiva högtalare (2.0) under 2000kr, beslutsångest

Permalänk
Medlem

Hej! Tänkte bara skriva en liten update då jag just beställde ett par bx5 d2 med kablar och tillbehör. Fick dom för ett skitbra pris då de var lite använda och utan kartong, betalade 1200 för högtalarna! Kommer få dem inom några dagar så om någon är intresserad så kan jag dra en update då på hur de låter och dylikt

Visa signatur

Intel i5 4670k , Asus ROG maximus Gene VII , Sapphire R9 290 Tri-x, Samsung 840 evo 128gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av djnaden:

Hej! Tänkte bara skriva en liten update då jag just beställde ett par bx5 d2 med kablar och tillbehör. Fick dom för ett skitbra pris då de var lite använda och utan kartong, betalade 1200 för högtalarna! Kommer få dem inom några dagar så om någon är intresserad så kan jag dra en update då på hur de låter och dylikt

bra deal!

Visa signatur

MODERMODEM: Asus ROG Strix Z270E Gaming | i7 7700K | Corsair Hydro H110 | Kingston HyperX Savage 32GB DDR4 RAM | Asus GeForce RTX 3060 Ti TUF OC | Crucial BX100 500GB SSD | Phanteks Enthoo EVOLV | SilverStone Strider Evolution 1200W |

Permalänk
Medlem
Skrivet av morxy49:

bra deal!

Som fan! Betalade typ 1400 för allt, dvs högtalarna, kablarna och sånnadär skumgummi grejer som man ställer högtalarna på

Visa signatur

Intel i5 4670k , Asus ROG maximus Gene VII , Sapphire R9 290 Tri-x, Samsung 840 evo 128gb

Permalänk
Skrivet av djnaden:

Tja! Jag ska köpa ett par högtalare och har då ett längre tag velat mellan några olika alternativ. Jag lyssnar en hel del på hiphop och house-liknande låtar vilket innebär att jag vill ha så mycket bas som möjligt för det här priset. De kommer stå vid min tv alternativt skrivbordet i mitt lilla rum som är under 10 kvm typ. Jag är långt ifrån audiofil men vill inte ha nån logitech-skit. De högtalare/studiomonitorer jag har kollat på hittills är: Audioengine A2+ , M-Audio AV40 (Förmodligen icke-intressanta men fortfarande ett alternativ, M-Audio BX5 D2 och Argon 6340a . Har säkert glömt någon nu men dessa är de mest tilltalande alternativen just nu. Är öppen för förslag runt 2k.

Axel

EDIT: Kommer mestadels ha ganska låg volym men det händer ganska ofta att jag kör på högre volym också

Har aldrig ägt ett par själv, men har hört illa om Argon. Lycka till!

Visa signatur

CPU: Intel Core i5-3570K @ 3,40GHz (Ivy Bridge)
GPU: ASUS GTX GeForce 980 STRIX DCII
PSU: Corsair AX 1200i Digital
RAM: 2x Corsair 8192MB VENGEANCE
MB: ASUS MAXIMUS V FORMULA

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mr Kollersh:

Har aldrig ägt ett par själv, men har hört illa om Argon. Lycka till!

Som jag skrev just innan dig så har jag beställt ett par bx5 d2'or!

Visa signatur

Intel i5 4670k , Asus ROG maximus Gene VII , Sapphire R9 290 Tri-x, Samsung 840 evo 128gb

Permalänk
Skrivet av djnaden:

Som jag skrev just innan dig så har jag beställt ett par bx5 d2'or!

Yes såg det Tänkte mer för folk som sitter i samma situation som dig nu eller i framtiden. Hoppas du blir nöjd!

Visa signatur

CPU: Intel Core i5-3570K @ 3,40GHz (Ivy Bridge)
GPU: ASUS GTX GeForce 980 STRIX DCII
PSU: Corsair AX 1200i Digital
RAM: 2x Corsair 8192MB VENGEANCE
MB: ASUS MAXIMUS V FORMULA