AMD Radeon R9 390X "Fiji" i specialutgåva begåvas med vattenkylning

Permalänk

Hmm kan man koppla deras referens vattenkylning till sin custom loop tro? Dvs dra bort slangarna och in med sina?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av sKRUVARN:

Jag har faktiskt väldigt svårt att tro att vi kommer se en luftkyld referensdesign av detta kortet med tanke på att förra fungerade så dåligt och iom att det inte dykt upp nått om en. Finns ju flera kort som knappt sålts med sin ref kylare så kan mycket väl vara så att den är limiterad ändå, som sagt nästan alla tillverkare kör ju med egna lösningar nu för tiden ändå så spelar ju ingen större roll. Men nej ingen källa på det, jag tvivlar dock starkt på att 390X också kommer komma med en blower -kylare, tyvärr, då det kommer utesluta detta kortet i kompakta system om man inte vattenkyler.

Skickades från m.sweclockers.com

Fiji lär ju inte utveckla mycker mer värme än Hawaii, men lär göra det på en mycket större yta. Samma kylare som till Hawaii lär fungera bättre på Fiji. Finns ingen anledning för dem att inte sälja med luftkylare.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av XHI:

Jag tror inte att ta screenshots på grodor och sig själv i WoW klassas som att spela, men heey. :3

Hon sitter iaf. Vid datorn..

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

||NZXT H440 Black/Red||Intel i5 2500k @ 4,2GHz ||Noctua NH-D14 ||GA-Z77X-UD3H ||8 gb Corsair Vengeance 1600mhz DDR3 ||MSI GeForce GTX 970 ||OCZ Agility 3 120GB SSD ||Samsung Spinpoint F3 1TB ||Corsair HX750W||
Software is like sex, it's better when it's free. - Linus Torvalds