Varning för säljare som säger sig vara Rasmus E**

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Sep 2006

Varning för säljare som säger sig vara Rasmus E**

Jag blev mailad här på forumet från en kille som ville sälja en bärbar dator till mig. Säljaren påstod sig heta Rasmus E** och uppgifterna han gav stämde överens med den fotbollsspelaren men han varken bekräftade eller förnekade något. Efter att vi kommit överens och pengarna betalades in via Paypal så slutade säljaren att kommunicera. Jag skapade, efter 2 dagar av tystnad, en tvist och fick då direkt svar av säljaren där han försökte försvara sig men erkänade samtidigt att han inte skickat något. Antagligen så förskte han få mig att stänga tvisten och sedan påstå att han kommer skicka varan men då man stänger en tvist så kan man inte öppna den igen. Lösning är ju då givetvis att säljaren skickar sin vara och jag stänger tvisten när den kommit fram men detta var tydligen omöjligt vilket skickar mer varningssingaler. Jag räknar med att jag kommer få tillbaka mina pengar från Paypal då jag har bevis på att han inte skickat något men jag vill varna andra så ingen tror på personen i fråga och stänger sin tvist i tron om att en vara ändå kommer skickas, för då är det kört.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Värmland
Registrerad
Feb 2005

Bra då vet jag tack för infon!

Desktop|Intel I7 6700k|Asus Z170-e|Nvidia GTX 1070|Corsair DDR4 2x8GB|525GB SSD|1,5TB
Mouse|Steelseries Sensei|Keyboard|Qpad MK50|Monitor|Benq XL2420t|Benq G2010WA
Laptop|HP ProBook 4320s I3|128GB SSD|4GB DDR3|NAS|Synology 411j 13TB
Tab|Nexus 7 2gen 16GB|Phone|iPhone SE 64GB|HTPC|2x Raspberry Pi 3

Trädvy Permalänk
SweClockers
Andreas Dimestam
Plats
Stockholm
Registrerad
Apr 2002

§ 3.4 Det är inte tillåtet att skapa trådar som saknar diskussionsvärde.

*Låst*