Samsung Galaxy S4 Suddiga bilder??

Permalänk
Medlem

Samsung Galaxy S4 Suddiga bilder??

Jag har varit ute och fotat och bilderna är kniv skarpa när man kollar på dem i mobilen, men så fort jag skall kolla på dem i datorn eller lägga upp dem på garaget eller Facebook så blir de gryniga och tappar skärpa.
Kan man göra något åt detta??

Permalänk
Tangentbordskonnässör

Visa oss en bild så får vi se vad du menar. Alltså de kan se skarpare ut på en mobilskärm för att den är så liten och pixlarna är tätt packade sen om man kollar på en dator istället och kanske zoomar in lite så kommer det att se suddigare ut. Facebook och dylikt kanske även komprimerar bilderna när du laddar upp dem så de ser suddigare ut.

Visa signatur

Pimp my CM Quickfire TK | Pimp my Func KB-460 | Pimp my Dell AT102W | Pimp my Matias Tactile Pro | Pimp my CM Quickfire Rapid | Pimp my CM Novatouch

Permalänk
Medlem
Skrivet av deeyay:

Visa oss en bild så får vi se vad du menar. Alltså de kan se skarpare ut på en mobilskärm för att den är så liten och pixlarna är tätt packade sen om man kollar på en dator istället och kanske zoomar in lite så kommer det att se suddigare ut. Facebook och dylikt kanske även komprimerar bilderna när du laddar upp dem så de ser suddigare ut.

Jo det känner jag till också, men jag har sett andra som har fått skarpa och tydliga bilder ifrån liknande mobiler typ Iphone 5 och Samsung men jag får alltid dem mer färglösa och gryniga.
Men kan ju även vara mobilen som inte klarar att lägga upp en skarp bild då många andra har skarpa bilder?

Permalänk
Rekordmedlem

Men hur är bilderna om du kollar på dem utan att skalera om dem ? Vilket format har de från början och vad är de på webplatsen ?

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.