Permalänk
Medlem

Surface pro 3

Elgiganten har ett erbjudande på en i3:a med 4GB ram och 64GB lagring för 5490:- (+ tangentbord för ca 1000:-)
Ni som har klämt å känt på denna, hur upplevs den i daglig användning?
Swec-testet använde sej av i5 modellen.
//Isak

Permalänk
Medlem

Använder min på högskolan och dagligen hemma, den är underbar och helt klart värd 5,5k.

Den är rapp och snabb, bra batteritid, bra skärm, pennan funkar bra.. vad vill du veta?

Jag köpte INTE det tillhörande tangentbordet. Använder den utan tangentbord på bussen, på föreläsningar och random hemma. Annars har jag ett mekaniskt tangentbord, mus och ev något mer inkopplade i en usb hub.. när jag gör saker som kräver det. Tangentbordet jag köpte är kort och får plats i min 15" laptopväska tillsammans med allt annat. Ibland använder jag bara mitt Snupped skydd när jag "reser lätt". Pennan får plats i den men inte laddaren..

Det som kan vara begränsningen enligt mig är 4GB ram, ibland används det mesta av det.
Hårddisken är ganska liten och när du dessutom har Windows på den så försvinner en del till. Har "löst" detta med ett extra 64GB minneskort som jag har Spotify buffert samt några program, ej spel, som behöver utrymme men inte nödvändigtvis så snabb läs och skrivhastighet.

Visa signatur

[1700X] [B350 mITX] [32GB DDR4@3000MHz CL15] [Vega 56] [Nano S] [D15S] [Win 10 Pro]

Permalänk
Medlem

Jag har också i3 varianten, men kör med ett sd kort på 128gb. Köp tyåe cover 3 också gör den till en fullfjädrad dator när det behövs!

Visa signatur

Stationär: Fractal Design Torrent, Asus Prime X870, 9800X3D, Corsair Venegeance 6000mhz, 1TB PCIE 4.0 Kingston, 1TB Corsair MP400, Asus Rog Astral OC RTX 5090.