Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Sep 2010

Behöver ny mus då min G400 är döende

Jag har lirat med MX518 och G400 under så gott som hela min uppväxt och gillar Logitechs möss väldigt mycket. Dock har jag med åren, samtidigt som min hand har blivit större, börjat greppa med både lillfingret och ringfingret på den bortre delen av min G400. Jag kör med "claw"-grepp med både ringfingret samt lillfingret på utsidan av min G400, något som leder till att jag får ont i mitt ringfinger då kanten på den bortre sidan av G400:an är rätt "vass".

Nu när ni förstår vad jag ogillar med min datormus idag så hoppas jag att ni kan komma med lite tips. Jag har en stor handflata men inte speciellt långa fingrar (man). Jag vill ha en mus med kabel och utan femtioelva makro-knappar.

Tack på förhand för tips med motivering!

EVGA GeForce GTX 970 - Intel Core i5 4670K 3.8 Ghz - Corsair Vengeance 8 GB DDR3 RAM - Samsung SSD 840 EVO 370 GB

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Härnösand
Registrerad
Jan 2003

MS-3. Du kan vila hela handen, alla fingrar och den högra sidan är väldigt lik MX518. Och de två extra knapparna passar väldigt bra in.

Om du har möjlighet, ta dig till en butik och känn på den. Den får 8/10 Nauie. Av Nauie.

Min favorit bland "e-nummer" är 948 <3