Hur omdirigerar man samtal till ett annat nummer?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Apr 2014

Hur omdirigerar man samtal till ett annat nummer?

Hej!
Skaffade och trodde dumt nog på den nybildade operatören Wifog. Tyvärr är de ju nu på väg att bli som vilken annan operatör som helst, med hutlösa priser dessutom. I gratispotten ingår nu endast 100 minuter samtalstid och 2 GB surf per månad, och en del sms också.
Så jag tänkte att jag beställde ett till wifogkort för att få dubbla mängden och byta till det andra varje månad när det första tog slut. Men då uppstår ju problemet att mina vänner och andra vet inte när jag byter kort i telefonen och vilket nummer de ska ringa.

Så min fråga är: Finns det nåt sätt att få alla samtal som rings till ett av korten att omdirigeras till det andra kortet när jag har det i telefonen istället?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Lund
Registrerad
Okt 2011
Skrivet av Marzupilami:

Hej!
Skaffade och trodde dumt nog på den nybildade operatören Wifog. Tyvärr är de ju nu på väg att bli som vilken annan operatör som helst, med hutlösa priser dessutom. I gratispotten ingår nu endast 100 minuter samtalstid och 2 GB surf per månad, och en del sms också.
Så jag tänkte att jag beställde ett till wifogkort för att få dubbla mängden och byta till det andra varje månad när det första tog slut. Men då uppstår ju problemet att mina vänner och andra vet inte när jag byter kort i telefonen och vilket nummer de ska ringa.

Så min fråga är: Finns det nåt sätt att få alla samtal som rings till ett av korten att omdirigeras till det andra kortet när jag har det i telefonen istället?

ring *21* "det nummer du vill vidarekoppla till" #
kopplas ur med #21#

Corsair Vengeance LPX 2x8GB DDR4 2666MHz CL16 | Intel Core i7 6700 3,4 GHz 8MB | MSI Z170A KRAIT GAMING | Corsair Force Series 3 120 GB | Seagate SSHD Desktop 2 TB 7200 RPM 3,5" | Creative Sound Blaster Z PCIe | Western Digital 500 GB | Samsung Writemaster | Corsair TX750 V2 750 W | EVGA GeForce GTX 970 4GB SSC ACX 2.0+| Fractal Design Define R5 (Svart)

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Skåne, Åstorp
Registrerad
Apr 2003

"Samtalskostnaden" för vidarekopplingen bör ligga på det första kortet/abonnemanget, så tveksamt om den lösningen fungerar.

Trädvy Permalänk
Avstängd
Registrerad
Aug 2005

Vidarekoppling finns inbyggt i de flesta telefonerna idag. Kolla under inställningar och "samtal" eller liknande.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Apr 2014
Skrivet av karlzon:

"Samtalskostnaden" för vidarekopplingen bör ligga på det första kortet/abonnemanget, så tveksamt om den lösningen fungerar.

Rackarns också..
Finns det något annat sätt att kringgå problemet?