Hur omdirigerar man samtal till ett annat nummer?

Permalänk

Hur omdirigerar man samtal till ett annat nummer?

Hej!
Skaffade och trodde dumt nog på den nybildade operatören Wifog. Tyvärr är de ju nu på väg att bli som vilken annan operatör som helst, med hutlösa priser dessutom. I gratispotten ingår nu endast 100 minuter samtalstid och 2 GB surf per månad, och en del sms också.
Så jag tänkte att jag beställde ett till wifogkort för att få dubbla mängden och byta till det andra varje månad när det första tog slut. Men då uppstår ju problemet att mina vänner och andra vet inte när jag byter kort i telefonen och vilket nummer de ska ringa.

Så min fråga är: Finns det nåt sätt att få alla samtal som rings till ett av korten att omdirigeras till det andra kortet när jag har det i telefonen istället?

Visa signatur
Permalänk
Skrivet av Marzupilami:

Hej!
Skaffade och trodde dumt nog på den nybildade operatören Wifog. Tyvärr är de ju nu på väg att bli som vilken annan operatör som helst, med hutlösa priser dessutom. I gratispotten ingår nu endast 100 minuter samtalstid och 2 GB surf per månad, och en del sms också.
Så jag tänkte att jag beställde ett till wifogkort för att få dubbla mängden och byta till det andra varje månad när det första tog slut. Men då uppstår ju problemet att mina vänner och andra vet inte när jag byter kort i telefonen och vilket nummer de ska ringa.

Så min fråga är: Finns det nåt sätt att få alla samtal som rings till ett av korten att omdirigeras till det andra kortet när jag har det i telefonen istället?

ring *21* "det nummer du vill vidarekoppla till" #
kopplas ur med #21#

Visa signatur

Corsair Vengeance LPX 4x8GB DDR4 2666MHz CL16 | Intel Core i7 6700 3,4 GHz 8MB | MSI Z170A KRAIT GAMING | Corsair Force Series 3 120 GB | Seagate SSHD Desktop 2 TB 7200 RPM 3,5" | Creative Sound Blaster Z PCIe | Western Digital 500 GB | Samsung Writemaster | Corsair TX750 V2 750 W | EVGA GeForce GTX 970 4GB SSC ACX 2.0+| Fractal Design Define R5 (Svart)

Permalänk
Medlem

"Samtalskostnaden" för vidarekopplingen bör ligga på det första kortet/abonnemanget, så tveksamt om den lösningen fungerar.

Permalänk
Avstängd

Vidarekoppling finns inbyggt i de flesta telefonerna idag. Kolla under inställningar och "samtal" eller liknande.

Permalänk
Skrivet av karlzon:

"Samtalskostnaden" för vidarekopplingen bör ligga på det första kortet/abonnemanget, så tveksamt om den lösningen fungerar.

Rackarns också..
Finns det något annat sätt att kringgå problemet?

Visa signatur
Permalänk

Hej! Jag är medveten att jag kommenterar på en väldigt gammal tråd, men jag kom hit från en googling, så jag tänker att min information kanske hjälper någon.
Har själv haft Wifog, och använder denna operatören i skrivande stund. Det har inte varit en enkel resa. Inte för att jag har haft problem med mängden surf, samtal eller sms. Jag är väldigt nöjd med det, och har samlat på mig över ett dygns samtalstid, och hundratals GB under tiden jag har haft operatören. Däremot har täckningen varit fruktansvärt dålig ,så jag har själv försökt fixa omdirigering. Det är tyvärr inte möjligt med Wifog. Jag var för några år sedan ofta i Stockholm efter jobbet hos en släkting och var tvungen att lägga telefonen på balkongen för att kunna ta emot samtal (liknande situationen uppstod ofta när jag befann mig inomhus. Min lösning blev att jag skaffade ett kontantkort med en normal operatör dit jag tog emot mina samtal. Kostade ingenting eftersom jag inte laddade på några pengar.Sedan gick jag ut på gatan om jag ville ringa ett samtal, och då gjorde jag alltid det med dolt nummer så att folk inte bytte mitt nummer till det jag ringde från. Jävligt krångligt, men det var värt den pga min ekonomiska situation i Dåläget . För typ 2 år sedan gjorde tre något ryck, och det finns nu näst intill accepterbar täckning på platser där det helt klart redan borde funnits tidigare. Skulle fortfarande avråda alla från att skaffa telefoni med operatör med 3s nät. Men eftersom det är gratis och fungerar bättre nu har jag ett Wifognummer som jag både ringer ifrån och tar emot samtal till.

Skickades från m.sweclockers.com