Season 2 Slutar 5 April - Season 3 Börjar 10 April

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av deginho:

Jag tänkte rerolla Crusader då jag har kört barbar denna säsong.

Jag ska köra tillsammans med min bror som lirar Wizard, tror ni det funkar bra med en Crusader?

Som skrivet ovan, Crusaders tankar bra så det är ju en lätt användbar kombo.. wizard sprutar damage, Crusader står i vägen och gör skada eller bara buffar..

Visa signatur

yayaya I am Lorde yayaya

Permalänk
Medlem

För mig var det första season och jag är nog mest glad tror jag att den inte var så överdrivet lång som den förra var, men kanske kunde pågått ett litet tag till? För mig blir det nog Wizard med S3, körde munken denna gång mest eftersom jag inte spelat den sen pre-RoS. Började med barben dock...

Men hålller med angående diversity. Det känns som om alla klasserna har i princip en build som är den som "man ska köra" eftersom alla andra suger jämfört med den. Någon som klagade på droprate? Tycker det var noll skillnad mot hur det var när jag spelade non-season så vida de inte buffat non-season under S2.

Spelade igår en del rifts och var tredje rift eller så droppade det väl mellan 7-9 items. Vissa bara 2-3. Men kändes precis som alla andra gånger på non-season. Hade varit kul med en ny karaktär också, men det kommer väl inte förrän vid nästan expansion som kanske kommer om 2 år eller liknande... Gillade verkligen Necromancern, men den kanske är för lik Witch Doctorn?

Vilken karaktär skulle ni vilja se?

Visa signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Permalänk
Medlem

Utdrag ur D3 Developer live chat
http://diablo.incgamers.com/blog/comments/diablo-3-developer-...

Citat:

Future seasons are meant to run 3-4 months.

They’re already working on Patch 2.3, which will include new Item Sets for the Monk, Crusader, and Witch Doctor.

They’re actively working to add compelling legendary buffs to all existing weapons and armor and jewelry. Weapons especially in this patch and the next one.

No plans to make Ancient weapons easier to find or gamble, but “Super Kadala” upgrading blue/yellow items to Legendary of that item type is maybe on the horizon.

Lots of agreement that Realm of Trials isn’t great, and they want to do better than just giving multiple Keys for a single Trial, but no plans to announce yet.

Visa signatur

"Half-Life 2 is like Duracell of games. It just keeps owning and owning and owning."
i7 920@3.2 vCore 1.024 | Asus P6T Deluxe v2 | 6GB Corsair Dominator Twin3X 1600MHz (6-6-6-18) | Noctua NH-U12P SE2 | Asus DC2 Top V2@1000/1344 vGpu 1.025 | WD Raptor 1500ADFD | Corsair HX 750 | Vista Home Premium 64-bit|

Permalänk
Medlem

Känns rätt skönt att det äntligen är över. vill ha lite andra spelstilar. Condemn/Furious charge blir trist i längden. och fifan vad jag har gamblat efter en SMK. så jävla trött på surkärringen kadala!

Visa signatur

Ingenting bara fungerar, det går att gräva i precis alla settings.

Permalänk
Medlem

Rank 1 på PTR leadarboard per klass:
Wizard: GR60
Barbarian: GR56
Monk: GR54
Demon Hunter: GR53
Witch Doctor: GR52
Crusader: GR49

Wizard har någon bugg med Hydra som gör att de gör mer damage än de borde, vet inte om det kommer fixas och hur mycket det isåfall påverkar, men annars känns Wizard eller Barbarian som det givna valet.

Crusader kan man nog glömma att spela annat än som zDPS, det "nya" setet (Roland) är riktigt uselt.

Visa signatur

Assembly är ett högnivåspråk.

Permalänk
Medlem

Ska bli så jäkla skönt att slippa hålla på med cdr.

Visa signatur

"Half-Life 2 is like Duracell of games. It just keeps owning and owning and owning."
i7 920@3.2 vCore 1.024 | Asus P6T Deluxe v2 | 6GB Corsair Dominator Twin3X 1600MHz (6-6-6-18) | Noctua NH-U12P SE2 | Asus DC2 Top V2@1000/1344 vGpu 1.025 | WD Raptor 1500ADFD | Corsair HX 750 | Vista Home Premium 64-bit|

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gramner:

Rank 1 på PTR leadarboard per klass:
Wizard: GR60
Barbarian: GR56
Monk: GR54
Demon Hunter: GR53
Witch Doctor: GR52
Crusader: GR49

Wizard har någon bugg med Hydra som gör att de gör mer damage än de borde, vet inte om det kommer fixas och hur mycket det isåfall påverkar, men annars känns Wizard eller Barbarian som det givna valet.

Crusader kan man nog glömma att spela annat än som zDPS, det "nya" setet (Roland) är riktigt uselt.

Najs!

Visa signatur

Ingenting bara fungerar, det går att gräva i precis alla settings.

Permalänk
Medlem

Nu dog man pga att datorn dog (hade inga fiender runt mig när datorn la av), så skönt att säsongen snart är slut så man kan börja på ny kula när S3 drar igång

Visa signatur

Guide för felsökning av Bluescreen! (tack till m4goo2 som gjort denna)
Chassi: Antec Twelve Hundred | Moderkort: Asus z170-A | CPU: I7 6700K @ 4.7GHz | Corsair H80 | RAM-minnen: Corsair Vengeance LPX 16GB@2666MHz | GPU: MSI NVIDIA GTX 1070 Gaming G8 | Nätagg: EVGA SuperNova G2 750w | HDD: Samsung 850 EVO 500GB, OCZ Vertex3 120GB, 4x Seagate Barracuda Green 2TB, 1x Western Digital My Book 3TB, Western Digital My Book 4TB.

Permalänk
Medlem
Skrivet av TiasE:

Nu dog man pga att datorn dog (hade inga fiender runt mig när datorn la av), så skönt att säsongen snart är slut så man kan börja på ny kula när S3 drar igång

oouf, skönt att det var nu i slutet av säsongen

En polare dog när vi fyllespelade i slutet av förra säsongen. Vi drog samma jämföresle då "Tur att det är slutet av säsongen"

Jag har fortfarande inte dött med någon gubbe i seasons (s01 eller s02).
Men har inte spelat så hårt denna säsongen tyvärr.

Visa signatur

And Jesus said "Come forth and I will grant you eternal life!" I came fifth and won a blender.
| MSI X99A Raider | i7-6850K | 32GB Corsair Vengeance DDR4 3000MHz | Palit GTX 1080 Super Jetstream | ASUS ROG Swift PG279Q |

Permalänk
Medlem
Skrivet av TiasE:

Nu dog man pga att datorn dog (hade inga fiender runt mig när datorn la av), så skönt att säsongen snart är slut så man kan börja på ny kula när S3 drar igång

Japp, ska bli bra skönt att prova allt nytt gear i S3; känns inge kul att stå och stångas på GR43 solo barb och inte ens kunna komma in på leaderboardsen.

Visa signatur

Ingenting bara fungerar, det går att gräva i precis alla settings.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ksw:

Japp, ska bli bra skönt att prova allt nytt gear i S3; känns inge kul att stå och stångas på GR43 solo barb och inte ens kunna komma in på leaderboardsen.

Så sant! Är så jäkla less på att inte kunna ta högre grifts enbart p.g.a att en till Unity samt ancient Furnace eller Heart slaughter inte droppar.

Visa signatur

"Half-Life 2 is like Duracell of games. It just keeps owning and owning and owning."
i7 920@3.2 vCore 1.024 | Asus P6T Deluxe v2 | 6GB Corsair Dominator Twin3X 1600MHz (6-6-6-18) | Noctua NH-U12P SE2 | Asus DC2 Top V2@1000/1344 vGpu 1.025 | WD Raptor 1500ADFD | Corsair HX 750 | Vista Home Premium 64-bit|

Permalänk
Medlem

man behöver inte furnace eller den har man ett högt vapen 4700 kan man klara sig med det om man redan har lite elite damage och elemental.

Permalänk
Medlem

Ska man spela normal eller season? Singel eller med andra?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av mAster9:

Så sant! Är så jäkla less på att inte kunna ta högre grifts enbart p.g.a att en till Unity samt ancient Furnace eller Heart slaughter inte droppar.

Boostade lite gear i speedruns åt en helgrön crusader, paragon 7 till p180, tre unity, två gifts samt en ancient fuirnace droppade för han. jag ville döda någon, fick iaf en till unity ÄNTLIGEN.

Visa signatur

Ingenting bara fungerar, det går att gräva i precis alla settings.

Permalänk
Medlem
Skrivet av HazZarD:

man behöver inte furnace eller den har man ett högt vapen 4700 kan man klara sig med det om man redan har lite elite damage och elemental.

det där är lite som att säga "man behöver inte 50% ytterligare skada", nej, du BEHÖVER ingenting mer än ett vapen egentligen, men det är bra skönt att ha ett bra vapen för annat än T6 speedclears.

Btw, absolut max är 4660. allt högre än det baseras på attackspeed och är därmed värdelös damage. %Damage > Base damage > %CDR > Mainstat > Vit > AD > Bleed% > AS är prioritetsordningen.

Ancient Two-Handed Mace
4314.2 DPS
3967.7-4660.7 Damage
1 Attacks Per Second
4314.2 Damage per Hit

Visa signatur

Ingenting bara fungerar, det går att gräva i precis alla settings.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Obduro:

Ska man spela normal eller season? Singel eller med andra?

Skickades från m.sweclockers.com

Beror helt på vad du själv har för preferenser.
När jag väl lirar D3 så är det Season hardcore och helst med andra men solo funkar bra det med.

Visa signatur

Guide för felsökning av Bluescreen! (tack till m4goo2 som gjort denna)
Chassi: Antec Twelve Hundred | Moderkort: Asus z170-A | CPU: I7 6700K @ 4.7GHz | Corsair H80 | RAM-minnen: Corsair Vengeance LPX 16GB@2666MHz | GPU: MSI NVIDIA GTX 1070 Gaming G8 | Nätagg: EVGA SuperNova G2 750w | HDD: Samsung 850 EVO 500GB, OCZ Vertex3 120GB, 4x Seagate Barracuda Green 2TB, 1x Western Digital My Book 3TB, Western Digital My Book 4TB.