Skadad produkt vid retur

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Feb 2015

Skadad produkt vid retur

Beställde för några veckor sedan hem en ny bildskärm som var trasig när jag hämtade ut den. Skärmen gav ingen bild och jag fick (efter många om och men) till slut en returfraktsedel så jag kunde posta skärmen tillbaka till företaget.

När det gått några dagar får jag dock ett mail från företaget i fråga, Webhallen, där dom skriver att dom inte kommer reparera/ge mig en ny produkt då jag och min vän (vi packade tillsammans då vi vet hur noggrant det är) tydligen lagt skärmstativet på skärmen och således skadat denna (jack i skärmytan) . Observera att detta är INTE hur vi skickade tillbaka produkten, men Webhallen påstår detta.
Vi var väldigt noggranna med att paketera så som det såg ut från början och lade till och med i extra skyddsmaterial i kartongen för att undvika just dessa bekymmer.
Jag har också dokumenterade bilder på skärmen innan jag skickade tillbaka den till Webhallen. Dock, klantigt nog, inte på kartongens innehåll.

Vad gör jag nu? Webhallen föreslog att jag överklagar detta - men vart vänder jag mig då? Hur ska jag agera? Tacksam för alla sorters hjälp.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Sep 2013
Skrivet av Launana:

Beställde för några veckor sedan hem en ny bildskärm som var trasig när jag hämtade ut den. Skärmen gav ingen bild och jag fick (efter många om och men) till slut en returfraktsedel så jag kunde posta skärmen tillbaka till företaget.

När det gått några dagar får jag dock ett mail från företaget i fråga, Webhallen, där dom skriver att dom inte kommer reparera/ge mig en ny produkt då jag och min vän (vi packade tillsammans då vi vet hur noggrant det är) tydligen lagt skärmstativet på skärmen och således skadat denna (jack i skärmytan) . Observera att detta är INTE hur vi skickade tillbaka produkten, men Webhallen påstår detta.
Vi var väldigt noggranna med att paketera så som det såg ut från början och lade till och med i extra skyddsmaterial i kartongen för att undvika just dessa bekymmer.
Jag har också dokumenterade bilder på skärmen innan jag skickade tillbaka den till Webhallen.

Vad gör jag nu? Webhallen föreslog att jag överklagar detta - men vart vänder jag mig då? Hur ska jag agera? Tacksam för alla sorters hjälp.

Tjabba! du kan göra det här : http://www.arn.se/ skicka med all bevis du har så får du hjälp med ditt problem.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Västerås
Registrerad
Nov 2002

Använde du samma kartong/emballage för att skicka tillbaka skärmen som du fick den i?

Börja INTE med att gå till ARN, det är sista steget man tar om man inte finner en lösning.

Gigabyte GA-Z170N-WIFI | Intel i5 6600K | Corsair Hydro H110i | Corsair Vengeance 16GB | MSI GTX 1060 3GB | Intel 540 SSD 120GB, 180GB & 240GB | BitFenix Phenom mATX