Två grafikkort, ett till spel andra HTPC samma dator.

Permalänk
Medlem

Två grafikkort, ett till spel andra HTPC samma dator.

Hej! Mitt grafikkort har fått sig en skada på HDMI porten som jag har använt till att ansluta till min förstärkare vidare till TV. Jag skulle gärna slippa att köpa ett helt nytt grafikkort då jag inte längre spelar, och vill inte byta ut vattenkylningen. Så min tanke var att köpa ett billigare grafikkort för att koppla till förstärkaren och fortsätta använda 670 till spel. Jag vet dock inte om detta är en lösning som fungerar. Hur det tex blir med bild och ljud, och hur spel reagerar på två grafikkort.
Är det någon som har erfarenhet av en sån här lösning?

Grafikkortet jag hade tänkt mig att använda är: http://www.inet.se/produkt/5405183/asus-geforce-gt-610-silent...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tommybellan:

Hej! Mitt grafikkort har fått sig en skada på HDMI porten som jag har använt till att ansluta till min förstärkare vidare till TV. Jag skulle gärna slippa att köpa ett helt nytt grafikkort då jag inte längre spelar, och vill inte byta ut vattenkylningen. Så min tanke var att köpa ett billigare grafikkort för att koppla till förstärkaren och fortsätta använda 670 till spel. Jag vet dock inte om detta är en lösning som fungerar. Hur det tex blir med bild och ljud, och hur spel reagerar på två grafikkort.
Är det någon som har erfarenhet av en sån här lösning?

Grafikkortet jag hade tänkt mig att använda är: http://www.inet.se/produkt/5405183/asus-geforce-gt-610-silent...

Du borde kunna få ljud genom ditt dvi uttag med en dvi till hdmi converter.

Permalänk
Medlem

Du har alltså tänkt att ha kvar din dator med ett 670 i och stoppa in ett till grafikkort som du enbart använder till förstärkaren?

Permalänk
Medlem

Går det inte att skicka ljud över DVI då? Har för mig att jag gjort det nån gång... Om du nu har det på 670-kortet.

från wikipedia:
A DVI-D source can output HDMI signals including audio (e.g. ATI 3000-series and NVIDIA GTX 200-series).[9] Some multimedia displays use a DVI to HDMI adapter to input the HDMI signal with audio. Exact capabilities vary by video card specifications.