Permalänk

Minne till actionkamera

Hej! Jag ska åka till italienska alperna på fredag och ska beställa en actionkamera, det följer inte med ett sd kort så undrar om hur mycket man behöver ungefär.
Dn tar in max 32gb i sd kort men behövs allt det?
Om någon undra spelar den in i 720p och 30fps.
Jag är lite "noob" när det gäller actionkameror eller kameror i övrigt så skulle gärna få lite hjälp om hur mycket man behöver...

Permalänk

Hur länge kommer du vara där? Har du någon laptop med dig så du kan ladda över videorna?

Permalänk
Skrivet av NybbTronio:

Hur länge kommer du vara där? Har du någon laptop med dig så du kan ladda över videorna?

Vi kommer vara där i fyra dagar och vi kommer ha med en dator men kommer nog åka rätt mycket...

Permalänk
Medlem
Skrivet av GamingSide:

Vi kommer vara där i fyra dagar och vi kommer ha med en dator men kommer nog åka rätt mycket...

Vet du vilken bitrate du kommer ligga på ungefär?
Har du dom siffrorna är det ju bara att räkna.

Permalänk
Avstängd

Min actionkamera tar ca 1,2GB per 10 minuter inspelning i 720p och ca 1,7GB i 1080p. Så minst 16GB iaf!

Permalänk

Ok jag provar med ett 16gb tack!

Permalänk
Skrivet av GamingSide:

Vi kommer vara där i fyra dagar och vi kommer ha med en dator men kommer nog åka rätt mycket...

Jag har kört 16GB med min och det har funkat galant för några dagars skidåkning, såklart beror det på hur mycket man filmar men jag tror att det räcker bra för de flesta. Eftersom du kommer ha med dig en dator så är det bara att tanka över så har du ett helt tomt och fräscht minneskort till nästa dag!

Permalänk
Medlem
Skrivet av NybbTronio:

Jag har kört 16GB med min och det har funkat galant för några dagars skidåkning, såklart beror det på hur mycket man filmar men jag tror att det räcker bra för de flesta. Eftersom du kommer ha med dig en dator så är det bara att tanka över så har du ett helt tomt och fräscht minneskort till nästa dag!

Beställ för guds skull inte 16GB!!!!!!!! Köp minst 32 GB, sjukt irriterande att fylla upp direkt. Jag har ett 32GB, och jag ångrar att jag inte köpte ett 64GB.

Visa signatur

Windows 7: |CPU: Intel i7 4770K @ 3,5GHz | GPU: Sapphire Radeon R9 290 Tri-X | Mod: ASUS Z87-A | Minne: Corsair 2x8GB=16GB | PSU: Corsair 650W | SSD: Intel 128gb | HDD: 320GB |
Äpple: |Iphone 6 | iPad 3 32gb 3G |
Kameror: | Canon EOS 450D | Canon IXUS 510 | GoPro Hero 3+ Black edition |

Permalänk
Skrivet av ErikFre:

Beställ för guds skull inte 16GB!!!!!!!! Köp minst 32 GB, sjukt irriterande att fylla upp direkt. Jag har ett 32GB, och jag ångrar att jag inte köpte ett 64GB.

Aj fasiken, kom på att det inte är i actionkameran jag har 16GB- kortet, i den kameran har jag 32GB. Det har hursomhelst varit tillräckligt för mig. Så jag håller med dig! TS borde köra på 32 GB så slipper man föra över till datorn så ofta.
Personligen har batteritiden varit ett större bekymmer än lagringsutrymmet.

Permalänk
Medlem

Stödjer kameran både SDHC och SDXC?

Jag hade köpt ett snabbt minneskort (t.ex. Sandisk extreme)