Permalänk
Medlem

Dota 2 Grafik bugg

Hejsan, har en kompis som har något konstigt problem med Dota 2. Det mesta i spelet är suddigt, chatten osv, det är aldrig direkt en klar grafik. Upplösningen är rätt och den där stapeln är dragen till max 100% men det hjälper inte. Kört det i både bordeless, admin, Win XP med mera men lyckas inte hitta vad det är som gör att spelet blir suddigt.

Någon som har någon idé?`

Tack!

Permalänk
Medlem

Prova att stänga av Anti-Aliasing? alltid haft det avstängt, tycker allt blir mycket lättare att se utan.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tobbe_:

Hejsan, har en kompis som har något konstigt problem med Dota 2. Det mesta i spelet är suddigt, chatten osv, det är aldrig direkt en klar grafik. Upplösningen är rätt och den där stapeln är dragen till max 100% men det hjälper inte. Kört det i både bordeless, admin, Win XP med mera men lyckas inte hitta vad det är som gör att spelet blir suddigt.

Någon som har någon idé?`

Tack!

Kolla så att inte fxaa är forcerat eller något liknande, forcerar du det kan allt bli suddigt, UI och sådant samt grafiken.

NVidia eller AMD grafikkort?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Racka:

Kolla så att inte fxaa är forcerat eller något liknande, forcerar du det kan allt bli suddigt, UI och sådant samt grafiken.

NVidia eller AMD grafikkort?

Tror han hade ett AMD kort om jag minns rätt, själv kör jag med Nvidia så AMD är nytt för mig men antar att det inte är så stor skillnad?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tobbe_:

Tror han hade ett AMD kort om jag minns rätt, själv kör jag med Nvidia så AMD är nytt för mig men antar att det inte är så stor skillnad?

Mja, mest inställningesmenyerna är det lite skillnad på i det här fallet.

Så vitt jag vet är det bara ett par saker som skulle framkalla det här, antingen fel upplösning, kanske windows skalning (tror inte det har någon inverkan på spel dock) eller forcerad anti-aliasing som jag själv upplevt.

Upplösningen är simpel att fixa och det borde han väl veta om kan man tycka, skalningen är sannolikt inte ändrad och är den det vet han med sig att den skulle kunna ställa till det. Även omd et absolut inte borde göra det. Jag skulle istället fokusera mig på aliasing och att stänga av den, kolla först i Catalyst efter inställninar till spel, avaktivera alla former av anti-aliasing. Kolla sedan om problemet löst sig.

Vad kör han med för kontakttyp?