Permalänk
Medlem

GTX 680 SLI?

Tjena har bara en snabb fråga, skulle min rigg kunna köra två GTX 680 i SLI med mitt nuvarande 650 watts nättagg?
Tack på förhand!
Processor: Intel(R) Core(TM) i5-3570K CPU @ 3.40GHz
Video Card: NVIDIA GeForce GTX 680
Memory: 8.0GB
Power supply: Antec 650w
Operating: System Microsoft Windows 8 (build 9200), 64-bit

Permalänk
Medlem

jag skulle nog säga att det funkar precis. jag har själv 2 st EVGA 680 som jag leker med ibland och jag sitter på ett 750w från corsair som inte har några porblem alls med att dra de två. enligt flera undersökningar på nätet så verkar 2 st 680's dra runt 500w med hela systemet igång och eftersom att ditt nätagg ligger på 650w med vad jag tror är en Bronze cert på 80% verkningsgrad så ger det bara ut cirka 520w däremot så kommer nätagget att få arbeta på full rulle hela tiden och därimed låta mer och bli varmare så det kan skadas snabbare, så att du vet om det!

Permalänk
Medlem

Om du inte överklockar något så borde du klara dig tycker jag.

Permalänk
Hjälpsam

Borde funka, förutsätter att moderkortet har stöd för SLI också (att det är NVIDIA certifierat för SLI, inte bara dubbla x16 portar).

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pronix:

jag skulle nog säga att det funkar precis. jag har själv 2 st EVGA 680 som jag leker med ibland och jag sitter på ett 750w från corsair som inte har några porblem alls med att dra de två. enligt flera undersökningar på nätet så verkar 2 st 680's dra runt 500w med hela systemet igång och eftersom att ditt nätagg ligger på 650w med vad jag tror är en Bronze cert på 80% verkningsgrad så ger det bara ut cirka 520w däremot så kommer nätagget att få arbeta på full rulle hela tiden och därimed låta mer och bli varmare så det kan skadas snabbare, så att du vet om det!

Nätagget ger väl 650 w ut till systemet, men drar drygt 800 från uttaget.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pronix:

Nej nej nej de är inte så verkningsgraden på psu fungerar, 80 % verkningsgrad innebär att den drar 20% mer ström från väggen än vad den levererar ut till komponenterna. Om den är klassad för 650 W så ska den kunna leverera 650W till komponenterna men kräver (650 +650x0,20) W från väggen

Sen att vissa budget agg inte klarar av att leverera de den är märkt för är en annan sak

Ber så mkt om ursäkt för OT

Du borde klara av att driva 2 stycken 680 så länge du inte överklockar

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av Pronix:

eftersom att ditt nätagg ligger på 650w med vad jag tror är en Bronze cert på 80% verkningsgrad så ger det bara ut cirka 520w

Nej det där är fel, man anger nätdelens uteffekt den ger alltså 650W men har 20% förluster så den drar alltså 20 % mer effekt från vägguttaget.

Permalänk
Medlem

Så den borde klara det hyfsat bra? jag vill ju inte pressa skiten ur nätagget och nej överklockning var verkligen inte planen! jag har nämligen chansen att köpa ett extra 680 från en polare för 800 spänn vilket låter som en billig uppgradering i mitt huvud

Permalänk
Medlem

jag kör 2 gtx680 vattenkylning ssd hdd 3 fläktar och en amd fx 8320 clockad till 4 ghz + clockar korten något smått på mitt 630w från bequiet så Ja det borde räcka gott å väl

Permalänk
Medlem

Oj då hade jag missuppfattat det hela med certifieringen, ber så hemskt mycket om ursäkt om jag strulat till det hela tack för infon!