Inet, ni har tappat mig som kund, för alltid.

Permalänk
Medlem

Inet, ni har tappat mig som kund, för alltid.

Jag kan väldigt lite om datorer och deras komponenter så nu när jag går i köptankar att köpa och bygga min första egna speldator så började jag i fredags att lusläsa detta forum. Kom efter ett par dagars läsning fram till att jag ville köpa 2 st Asus Asus Rog Matrix R9 290X Platinum. Alla verkar rekommendera Inet så jag satt i söndags kväll och skapade min egna kundvagn med alla komponenter så som chassi, moderkort, processor etc. Asus Rog Matrix R9 290X Platinum fanns det 14 st i lager och priset var 3,490 kr/st.

I dag tänkte jag bli medlem här för starta en tråd för att se så att alla komponenter passar ihop eller om ni som är mer kunniga har andra bättre förslag. Kollade min kundvagn på Inet men den fanns inte kvar. Sökte på Asus Rog Matrix R9 290X Platinum men det kostar i dag 4,490 kr mot 3,590 kr som det kostade i går.

Ringde Inet. Prishöjningen berodde på att Webhallen hade höjt priserna. Sedan ändrade man sig och sa att det berodde på dollarn. Alla butiker har höjt hette det och man har höjt flera saker. När jag sedan sa att Asus Rog Matrix R9 290X Platinum finns för 3,490 kr på Netonnet och Dustin Home svarade man inte och när jag sa att priserna på t.ex, GTX 970 är detsamma hos er på Inet som förra veckan (i fredags när jag började kolla) sa personen att vi nog inte kommer längre med detta samtalet. Jag frågade varför, man måste väl kunna ha en dialog om priserna? Fick inget svar så jag sa då att jag ville passa på att säga att jag inte accepterar att samtalet spelas in, vilket en automatiserad röst sa innan samtalet började att det eventuellt kan bli. Då sa personen att så är det bara och eftersom jag inte ville bli bandad och att jag bara vill diskutera priser så avslutar vi samtalet, och så la personen på luren i mitt öra.

Inet, ni har visat vad ni går för så innan jag ens blev kund hos er så har ni tappat mig som kund för alltid.

Netonnet fick ta emot min order på 22,750 kr. Där var man tacksam att ha mig som kund och svarade på alla mina frågor utan minsta problem. Vi pratade i 30 min.

Permalänk
Medlem

du låter mest som en gnällputte i mina öron.

Permalänk
Medlem

Samma sak hände mig vid mitt absolut första bygge och jag tog inte upp det. Fick dessutom betala 2k mera...

Permalänk
Medlem

Mm Gnäll... Du köpte inte sakerna och priset gick upp under natten, deal with it.

Du har därtill ingen talan om samtalet spelas in eller inte.. sålänge en part av samtalet vill och känner till att samtalet spelas in så får det spelas in.

Permalänk
Medlem

Sett en och annan tråd där inet verkar ha fått lite fel inriktning på sin kundtjänst... Trist att höra. Inet har alltid varit snabba, bra och hjälpsamma de få gånger jag har behövt hjälp med något.

Permalänk
Medlem

Men vad är problemet? Du klagar på priset, vilket är lite utanför deras kontroll då dollarn gått upp 20% bara de senaste månaderna. Du sätter igång och käfta och de inser att du inte är medgörlig och att samtalet inte leder längre.
Vad vill du att de ska göra mer än att försöka förklara? Be om ursäkt för priset? Sänka priset? Det enda killen på andra sidan luren över huvud taget kan göra är att försöka förklara läget, om du inte accepterar en förklaring utan vill ha mer, ja då finns det inte mycket mer som samtalet kan leda till eller hur?

Permalänk
Medlem

va fan, priserna ändras, köp bara där det är billigast

Permalänk
Medlem

Ska alla butiker som höjer priset på en vara tvingas att sälja till det lägre priset en tid efteråt? Det fungerar inte så.

Permalänk
Medlem

Vad är problemet förutom att du var missnöjd med bemötandet i telefon?

Inet sätter vilka priser dom vill och du handlar där du vill. Ibland möts man, ibland inte.

Permalänk
Medlem

Priser justeras hela tiden, deal with it.

Permalänk
Medlem

Synd att du är missnöjd, har själv bara positiva erfarenheter från Inet (förutom att de ligger lite högt i pris på vissa saker).

Permalänk
Medlem

Gnäll.. Ditt bemötande mot Inet lär ju inte heller vara så bra.

Hur som, om du hade varit medlem här på SweC tidigare så hade du redan fått info om att priserna håller på att gå upp. Redan i början av denna månad.
Inget nytt, priserna gick upp, du var inte snabb nog med att köpa. Men kul att du precis kunde kringgå det med Netonnet som inte hunnit höja ännu.

http://www.sweclockers.com/nyhet/20185-stark-dollar-hojer-pri...

Permalänk
Medlem

Venta, du kommer aldrig handla på Inet för att dom förändrade priset? Det va nu faktiskt något av det dummaste jag har hört.

Permalänk
Medlem

Även fast många kanske uppfattar ts som gnällig (jag inkluderad), så har han till en viss mån rätt att starta en tråd här för att klaga. Bemötandet han fick var uppenbarligen inte upp till inets standard. Om någon ringer för att klaga på priserna (som ständigt ändras, till bättre eller sämre) kan man ju som support kanske tycka att det är lite drygt, eftersom att man inte kan göra nåt åt det. Då får man bara komma ihåg att kunden alltid har rätt

Permalänk
Medlem
Skrivet av GiletteRazor:

Även fast många kanske uppfattar ts som gnällig (jag inkluderad), så har han till en viss mån rätt att starta en tråd här för att klaga. Bemötandet han fick var uppenbarligen inte upp till inets standard. Om någon ringer för att klaga på priserna (som ständigt ändras, till bättre eller sämre) kan man ju som support kanske tycka att det är lite drygt, eftersom att man inte kan göra nåt åt det. Då får man bara komma ihåg att kunden alltid har rätt

Och vad ska de göra när deras förklaring inte går hem? När kunden fortsätter tjata om att han vill ha lägre pris? Förklara en fjärde, femte eller sjätte gång?

Permalänk
Medlem

Tråkigt att du inte han köpa innan priserna steg.
Hur gör du om Ica skulle höja priset på mjölken med 20% eller favorit Pizzerian, Hänga ut dom med?

Tycker en mod ska låsa tråden för den skapar bara irritation!

Permalänk
Avstängd

Så du vill inte bli inspelad, påpekar detta, och de lägger på för att du inte ska bli inspelad? Så är det ändå fel?

Inets prishöjningar kan du väl inte klaga på, sen kanske företag inte går ut med exakta anledningar till varför detta sker. Tror du supportnissen även bestämmer pris på varorna? Men visst, 1000 kr på en natt är ganska mycket.

Vad vill du ha ut av denna tråd?

Permalänk
Medlem

När du valde att inte lägga på efter att rösten sa att samtalet kan spelas in så valde du att acceptera att samtalet spelas in. Du kan inte komma och säga i efterhand att du inte vill att samtalet spelas in när du redan har accepterat det.

Permalänk
Medlem

Har ni ingen läsförståelse?

Jag är inte sur för att man har höjt priset. Jag är sur för att man har en pissig attityd och för att man slänger på luren i örat på mig. Är också sur över att man ljuger. Om man nu har höjt priserna för att dollarna har gått upp, vilket den har gjort, så skulle samtliga priser höjas och inte bara detta grafikkortet. Man har höjt bara för att Webhallen har höjt.

Klarar Netonnet och Dustin Home att har kvar priset 3,490 kr så klarar nog Inet det med.

Angående att spela in samtal så vet jag att man får göra det men endast mellan två parter (t.ex. mig och personen på Inets kundtjänst). Nu var det dock så att min sambo satt och pratade med sin kusin i telefon och det kunde man höra så Inet har dels spelat in mig men också henne vilket gör att man har spelat in tredjepart vilket kallas avlyssning och det är olagligt. Inet hade tur för jag spelade inte in samtalet. Önskar jag gjorde det så jag kunde anmäla företaget med tanke på hur illa man har betett sig. Att lägga på luren i kundens öra visar hur pissig attityd man har. Man är inte värd mina pengar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av GiletteRazor:

Även fast många kanske uppfattar ts som gnällig (jag inkluderad), så har han till en viss mån rätt att starta en tråd här för att klaga. Bemötandet han fick var uppenbarligen inte upp till inets standard. Om någon ringer för att klaga på priserna (som ständigt ändras, till bättre eller sämre) kan man ju som support kanske tycka att det är lite drygt, eftersom att man inte kan göra nåt åt det. Då får man bara komma ihåg att kunden alltid har rätt

Kunden har inte alltid rätt. men supporten kunde ha haft lite mer tålamod , men allt beror på Ts bemötande ton och hur han la upp samtalet.

Permalänk
Medlem

Jag ser faktiskt inte alls vad problemet är. Priser kan faktiskt ändras, ibland drastiskt.
Faktum är att jag skulle nästan vilja påstå att Inet gjorde dig en tjänst, som du ändå schablade till genom att köpa samma kort någon annanstans. Du skulle köpt R9-kort med Tri-X kylaren istället.

När jag köpte min BenQ XL2730Z från Komplett så var priset på 4890:-
En dag senare var priset uppe i närmare 6000:-.
Hade jag väntat med att köpa en dag hade jag stört mig som tusan, men jag hade verkligen inte börjar skälla på företaget (Vad ska kundsupport göra liksom? Dom är sällan i chefsposition.), och än mindre skapat en arg tråd här på forumet, för vad är poängen med det, förutom att du vill visa ditt missnöje?

För övrigt så undrar jag hur Inet kan ha "tappat dig som kund", när inte ens har handlat något av dom?

Permalänk
Medlem
Skrivet av pokelia:

du låter mest som en gnällputte i mina öron.

Du missade visst följande innan du postade: "Du har väl läst forumreglerna? Inlägg som bryter mot reglerna kan leda till avstängning från forumet. Håll diskussionen på en trevlig och konstruktiv nivå."

Anmäld.

Permalänk
Medlem

NetOnNet brukar ju inte vara något att hänga i granen, förmodligen bra mycket värre än Inet

Permalänk
Medlem

TS, vad ska kundsupport göra åt detta? De är anställda för att hjölpa till med frågor och beställningar inte va pris-lisa och bestämma vad saker och ting kostar. om du nu anser att supporten va pissig så klaga på det ist för priserna, ett företag måste gå runt vettu.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Somebi:

Angående att spela in samtal så vet jag att man får göra det men endast mellan två parter (t.ex. mig och personen på Inets kundtjänst). Nu var det dock så att min sambo satt och pratade med sin kusin i telefon och det kunde man höra så Inet har dels spelat in mig men också henne vilket gör att man har spelat in tredjepart vilket kallas avlyssning och det är olagligt. Inet hade tur för jag spelade inte in samtalet. Önskar jag gjorde det så jag kunde anmäla företaget med tanke på hur illa man har betett sig. Att lägga på luren i kundens öra visar hur pissig attityd man har. Man är inte värd mina pengar.

Och det är deras fel att du sitter i närheten av din sambo som pratar i telefonen samtidigt som dig?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Somebi:

Har ni ingen läsförståelse?

Jag är inte sur för att man har höjt priset. Jag är sur för att man har en pissig attityd och för att man slänger på luren i örat på mig. Är också sur över att man ljuger. Om man nu har höjt priserna för att dollarna har gått upp, vilket den har gjort, så skulle samtliga priser höjas och inte bara detta grafikkortet. Man har höjt bara för att Webhallen har höjt.

Klarar Netonnet och Dustin Home att har kvar priset 3,490 kr så klarar nog Inet det med.

Angående att spela in samtal så vet jag att man får göra det men endast mellan två parter (t.ex. mig och personen på Inets kundtjänst). Nu var det dock så att min sambo satt och pratade med sin kusin i telefon och det kunde man höra så Inet har dels spelat in mig men också henne vilket gör att man har spelat in tredjepart vilket kallas avlyssning och det är olagligt. Inet hade tur för jag spelade inte in samtalet. Önskar jag gjorde det så jag kunde anmäla företaget med tanke på hur illa man har betett sig. Att lägga på luren i kundens öra visar hur pissig attityd man har. Man är inte värd mina pengar.

Är du seriös? De spelar in ert samtal, de kan väl inte ansvara för att din sambo pratar i telefon också i närheten..? Av det du berättat kan jag förstå att dom la på. Vad skulle dom säga? Måste företag diskutera sin prissättning med sina kunder?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Somebi:

Du missade visst följande innan du postade: "Du har väl läst forumreglerna? Inlägg som bryter mot reglerna kan leda till avstängning från forumet. Håll diskussionen på en trevlig och konstruktiv nivå."

Anmäld.

Här bevisar du bara att du är en "gnällputte".

Tur att det finns många butiker, eller hur?

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Somebi:

Har ni ingen läsförståelse?

Jag är inte sur för att man har höjt priset. Jag är sur för att man har en pissig attityd och för att man slänger på luren i örat på mig. Är också sur över att man ljuger. Om man nu har höjt priserna för att dollarna har gått upp, vilket den har gjort, så skulle samtliga priser höjas och inte bara detta grafikkortet. Man har höjt bara för att Webhallen har höjt.

Klarar Netonnet och Dustin Home att har kvar priset 3,490 kr så klarar nog Inet det med.

Angående att spela in samtal så vet jag att man får göra det men endast mellan två parter (t.ex. mig och personen på Inets kundtjänst). Nu var det dock så att min sambo satt och pratade med sin kusin i telefon och det kunde man höra så Inet har dels spelat in mig men också henne vilket gör att man har spelat in tredjepart vilket kallas avlyssning och det är olagligt. Inet hade tur för jag spelade inte in samtalet. Önskar jag gjorde det så jag kunde anmäla företaget med tanke på hur illa man har betett sig. Att lägga på luren i kundens öra visar hur pissig attityd man har. Man är inte värd mina pengar.

Med den logiken är du lika skyldig som Inet vad gäller "avlyssningen" då det är du som aktivt väljer att stå där, när du vet att det spelas in. Hade jag vart domaren i det fallet hade jag fällt dig och inte Inet då de inte har kontroll över ditt beteende.
Läs nedan.

Skrivet av Lagerlöf:

Så du vill inte bli inspelad, påpekar detta, och de lägger på för att du inte ska bli inspelad? Så är det ändå fel?

Inets prishöjningar kan du väl inte klaga på, sen kanske företag inte går ut med exakta anledningar till varför detta sker. Tror du supportnissen även bestämmer pris på varorna? Men visst, 1000 kr på en natt är ganska mycket.

Vad vill du ha ut av denna tråd?

Permalänk
Medlem

Härligt att NetonNet konkurrerar lite med Inet.
Jag strävar efter de billigaste komponenterna och INet har inte levt upp till det ibland.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Somebi:

Har ni ingen läsförståelse?

Jag är inte sur för att man har höjt priset. Jag är sur för att man har en pissig attityd och för att man slänger på luren i örat på mig. Är också sur över att man ljuger. Om man nu har höjt priserna för att dollarna har gått upp, vilket den har gjort, så skulle samtliga priser höjas och inte bara detta grafikkortet. Man har höjt bara för att Webhallen har höjt.

Klarar Netonnet och Dustin Home att har kvar priset 3,490 kr så klarar nog Inet det med.

Angående att spela in samtal så vet jag att man får göra det men endast mellan två parter (t.ex. mig och personen på Inets kundtjänst). Nu var det dock så att min sambo satt och pratade med sin kusin i telefon och det kunde man höra så Inet har dels spelat in mig men också henne vilket gör att man har spelat in tredjepart vilket kallas avlyssning och det är olagligt. Inet hade tur för jag spelade inte in samtalet. Önskar jag gjorde det så jag kunde anmäla företaget med tanke på hur illa man har betett sig. Att lägga på luren i kundens öra visar hur pissig attityd man har. Man är inte värd mina pengar.

hahahah. Avlyssning på din sambo? på riktigt? skiter på mig.