Inet, ni har tappat mig som kund, för alltid.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av SYRE:

Vi tror helt enkelt olika. Jag tror att det här är en förlustaffär för Inet, du tror tvärt om

Jo, det kan man ha olika åsikter om. Jag skulle tippa på att varje butik tjänat 50-100kr på mig i kringutrustning, utom Webhallen som jag oftast köper alla möss och tangentbord hos. Detta om man tänker att det är en 50-75% vinst.
Edit: Och ja, jag köpte faktiskt datorn på Inet då de hade bäst priser just då.

Permalänk
Medlem

ska strö lite salt i såren..

Visa signatur

R7 5800X3D / RX 6950 XT / 32GB Ram / 1TB SSD / X570 Bräda / 850w Nätagg.
32 Tums Skärm 1440p 144hz Curved VA panel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SYRE:

Om du kollar tex Här så ser du att priserna går från 3490 till Inets 4490. Tror du alltså att alla de butikerna däremellan säljer sina kort med förlust?

Och ja, jag är väl medveten om att man under kampanjer sänker priset på varor för att skapa merförsäljning.

Antagligen hade vissa butiker kvar dessa produkter från ett tidigare inköp då priset var lägre

Permalänk
Medlem
Skrivet av Minsc S2:

Precis, men om du läser TS första meddelande (såvida han inte har editerat det) så framgår det ganska tydligt att han inte ville att samtalet skulle spelas in, och då har supporten inget annat val än att lägga på.

Jo, men nu var inte det min poäng. Min poäng är att man Ska kunna diskutera priset, inte att TS gjorde det rätt.

Visa signatur

Moderkort: ASUS B550-F Gaming CPU: Ryzen 7 5800X CPU-kylare: Noctua NH-D15 Minne: Corsair Vengeance LP 2x16GB 3200 GPU: Asus Strix 1080 SSD: Samsung 970 Evo Plus 500gb NVME, Samsung 870 Evo 1TB HDD: WD Green 2TB+4TB PSU: EVGA Supernova G3 750W Chassi: Fractal Design Define C Tangentbord: KBD75/Iris Gateron Silent Brown AMJ96 Gateron Silent Brown Mus: Logitech MX Master 3 Ljud: Presonus Eris E5 + Presonus Eris Sub8. iFi Zen Dac + Beyerdynamic DT770

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Oliver91:

ska strö lite salt i såren..

http://i.imgur.com/KLBdl0i.jpg

Underbart! Nästan så man tror att Inet sitter och läser, och därefter bestämmer sig för att jävlas med TS
Ähh, läste på datumet nu.. De va inte nå skoj.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SYRE:

Jo, men nu var inte det min poäng. Min poäng är att man Ska kunna diskutera priset, inte att TS gjorde det rätt.

Det gör du bättre i att åka till butik och snacka med säljarna eller någon chef av något slag, då funkar det oftast fint. Att göra det via support på telefon är väl ingen vidare bra idé

Permalänk
Medlem
Skrivet av Friterad:

Antagligen hade vissa butiker kvar dessa produkter från ett tidigare inköp då priset var lägre

Jo, det förstår jag också. Men dollarn har fortfarande inte stigit så pass mycket senaste 2-3 månaderna för att motivera den prisökningen heller.

Visa signatur

Moderkort: ASUS B550-F Gaming CPU: Ryzen 7 5800X CPU-kylare: Noctua NH-D15 Minne: Corsair Vengeance LP 2x16GB 3200 GPU: Asus Strix 1080 SSD: Samsung 970 Evo Plus 500gb NVME, Samsung 870 Evo 1TB HDD: WD Green 2TB+4TB PSU: EVGA Supernova G3 750W Chassi: Fractal Design Define C Tangentbord: KBD75/Iris Gateron Silent Brown AMJ96 Gateron Silent Brown Mus: Logitech MX Master 3 Ljud: Presonus Eris E5 + Presonus Eris Sub8. iFi Zen Dac + Beyerdynamic DT770

Permalänk
Medlem
Skrivet av Friterad:

Det gör du bättre i att åka till butik och snacka med säljarna eller någon chef av något slag, då funkar det oftast fint. Att göra det via support på telefon är väl ingen vidare bra idé

Klart det är enklast att göra så. Men alla har inte möjligheten att åka fysiskt till butiker heller.

Visa signatur

Moderkort: ASUS B550-F Gaming CPU: Ryzen 7 5800X CPU-kylare: Noctua NH-D15 Minne: Corsair Vengeance LP 2x16GB 3200 GPU: Asus Strix 1080 SSD: Samsung 970 Evo Plus 500gb NVME, Samsung 870 Evo 1TB HDD: WD Green 2TB+4TB PSU: EVGA Supernova G3 750W Chassi: Fractal Design Define C Tangentbord: KBD75/Iris Gateron Silent Brown AMJ96 Gateron Silent Brown Mus: Logitech MX Master 3 Ljud: Presonus Eris E5 + Presonus Eris Sub8. iFi Zen Dac + Beyerdynamic DT770

Permalänk
Medlem
Skrivet av SYRE:

Jo, det förstår jag också. Men dollarn har fortfarande inte stigit så pass mycket senaste 2-3 månaderna för att motivera den prisökningen heller.

Jaså? Alla butikerna har höjt priserna på i princip alla processorer, grafikkort m.m. Detta gäller alla butiker, såg denna ökning på prisjakt inte på någon specifik butik. Dollarn är uppe i nästan 9kr, det ska vara en 20-30% ökning på ganska kort tid

Skrivet av SYRE:

Klart det är enklast att göra så. Men alla har inte möjligheten att åka fysiskt till butiker heller.

Nej det har du rätt i, men det är inte riktigt deras avdelning på kundsupport på telefon, man får väl fråga efter någon högre uppsatt person som kan hjälpa till och inte stå och gnälla.

Permalänk
Skrivet av Friterad:

Jaså? Alla butikerna har höjt priserna på i princip alla processorer, grafikkort m.m. Detta gäller alla butiker, såg denna ökning på prisjakt inte på någon specifik butik. Dollarn är uppe i nästan 9kr, det ska vara en 20-30% ökning på ganska kort tid

Dollarn är över 9 kr, 9.14 på Forex.

Visa signatur

Corsair Vengeance LPX 4x8GB DDR4 2666MHz CL16 | Intel Core i7 6700 3,4 GHz 8MB | MSI Z170A KRAIT GAMING | Corsair Force Series 3 120 GB | Seagate SSHD Desktop 2 TB 7200 RPM 3,5" | Creative Sound Blaster Z PCIe | Western Digital 500 GB | Samsung Writemaster | Corsair TX750 V2 750 W | EVGA GeForce GTX 970 4GB SSC ACX 2.0+| Fractal Design Define R5 (Svart)

Permalänk
Skrivet av galenmyra:

lol va roligt att se alla inet fanboys som tar TS upplevelse som en personlig förolämpning och försöker försvara inet med att "dom har RÄTT att göra så", lol, det handlar inte om vad inet har laglig rätt att göra, du kan naturligtvis slänga på luren i örat på varenda kund du får utan att någon kan stämma dig, men hur många kunder kommer du ha till slut?

en bra kundkänst är inte dom som kan vara trevliga mot trevliga personer, en bra kundtjänst är dom som kan hantera även upprörda, missnöjda och krävande personer på ett professionellt sätt, för även gnälliga personer har pengar.

Han sade ju att han inte längre ville spelas in, och kundtjänsten gjorde då genast det enda han kan göra för att TS skall sluta spelas in.
Berätta en enda liten datalj kundtjänsrepresentanten hade kunnat gör annorlunda i det läget? Fortsätta spela in TS, mod dennes vilja? Det är knappast ett OK beteende.

Och jag har svårt att tro att han "slängde på i örat".
TS bevisar flertalet gånger i varje post att han helt omöjligt kan ta till sig annan information en den han vill höra, så jag blir inte förvånad om kundtjänsten uppgivet försökte avsluta det trevligt utan gensvar

(Och nej, jag gillar inte alls Inet om butik själv)

Visa signatur

Dator:
*Censurerad av jantelagen*

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon186252:

Underbart! Nästan så man tror att Inet sitter och läser, och därefter bestämmer sig för att jävlas med TS
Ähh, läste på datumet nu.. De va inte nå skoj.

matrix platinum har dock en väldigt högljudd kylare så kortet ska helst vattenkylas om ni frågar mig är inte 100% nöjd med köpet

välbyggt kort men gpu'n i sig själv är en stor begränsning pga värmeutvecklingen och måste nästan köras på LN2 för att nå sin potential!

skulle köpt ett tri-x i dagsläget om man ska behålla stockkylaren

Visa signatur

R7 5800X3D / RX 6950 XT / 32GB Ram / 1TB SSD / X570 Bräda / 850w Nätagg.
32 Tums Skärm 1440p 144hz Curved VA panel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av gaminggirl:

Dollarn är över 9 kr, 9.14 på Forex.

Enligt Google så ligger den på 1 US-dollar = 8,49610454 svenska kronor så har forex en rätt så dålig kurs

Visa signatur

Stationär PC: Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX MB: MSI B550 Gaming Plus CPU: AMD Ryzen 7 5700X Kylning: Noctua NH-U12S GPU: MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6 GB RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz NVMe: 2st Kingston A2000 SSD: Intel 520 180GB och Intel 530 240GB HDD: WD Green 1TB, Toshiba 640GB samt fler HDD PSU: Corsair RM750X. Mobila enheter Mina Androidenheter och Dell Latitude 5400. Citera om du vill ha ett garanterat svar från mig

Permalänk
Medlem

TS startade kontot på SC 17:56 för att be om råd och postade detta inlägg 30 min senare.

På 30 min har han alltså kollat sin kundvagn, kliat sig i huvudet och funderat över varför hans kundvagn blivit dyrare. Han har ringt supporten och tjabblat med dom sen skrivit ett långt inlägg för att istället klaga på att Inet är otrevliga.

I call Bullshit!

Han har startat ett konto enbart för att spy galla helt i onödan på en support som hade bättre att göra än att förklara 10 gånger för honom varför dom höjt priserna. TS visar senare i tråden att han är villig att rapportera andra användare för minsta lilla för tydligen har han några minuter blivit expert på SC forumregler och hur de tillämpas.

Han är antingen ett troll eller en gnällspik...

Visa signatur

DATOR i bruk: ASUS ROG STRIX B550-F Gaming, Ryzen 7 5900X. 4x16 GB Ballistix MAX RGB @ 3800 MT/s 16-17-18-34-51 (1T)/~58 ns. MSI RTX 4090 Ventus x3. Samsung 980 Pro 1 TB. EK AIO Elite 360.
DATOR 2011 års modell: Underbara Sandy Bridge, i7 2600K@4,7 GHz på ett P67 Sabertooth-bräde. Radeon HD 7770

Permalänk
Hedersmedlem

*Tråd låst enligt §1, §3.4 och §5*

Tråd låst då den saknar en vettig frågeställning/diskussionsvärde och har spårat ur totalt. Påhopp, gnäll och andra otrevligheter är givetvis inte ok.

Citat:

§ 1.1 Var trevlig och respektera andra.
§ 1.2 Uttalanden som kan uppfattas som stötande eller kränkande är inte tillåtna. Argumentera gärna, men låt det inte spåra ur till pajkastning.
§ 3.4 Det är inte tillåtet att skapa trådar som saknar diskussionsvärde. Det inbegriper trådar där man ber någon att utföra en tjänst, svara på en enkätundersökning eller delta i ett evenemang.
§ 5 Anmäl olämpliga inlägg
Medlemmar har möjlighet att anmäla misstänkta regelbrott genom att klicka på knappen ”anmäl” i inläggets nedre kant. Använd gärna denna funktion, men informera inte om det i tråden. Kommentera inte heller det misstänkta regelbrottet i tråden.

/moderator

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...