Vågar man satsa på MX Blå utan att ha testat live?

Permalänk
Medlem

Vågar man satsa på MX Blå utan att ha testat live?

Är ute efter ett nytt tangentbord efter en 10-15 år med UltraX.

Är sugen på Corsair K70 och har kollat på mer eller mindre alla recensioner på youtube när det kommer till det tangentbordet.

Nu dök plötsligt Corsair K70 med röd belysning och MX Blue upp på cdon för 799kr!

Åkte idag runt å besökte ett antal affärer här i Örebro för att få känna å lyssna på MX Blue...men överallt finns bara MX Röd och typ Razers egna brytare.
Har med andra ord aldrig känt på eller hört några MX Blue live...

799kr för detta känns lite som ett kap på jag verkligen ÄLSKAR utseendet och den röda belysningen matchar min burk i övrigt.

Saken är då denna att vårt "kontor" ligger vägg i vägg med sovrummet, och jag vill inte störa sambon när hon ska försöka sova å jag måste sitta uppe å skriva (pluggar programmering).
Visst händer det att jag spelar...lite BF4 någon timme i månaden...å lillgrabben lirar lite MineCraft då å då...men annars är det skrivning som gäller i olika form.

Skriver ganska hårt, och tim mitt Logithec UltraX är inte tyst när jag sitter vid burken...

Har gått hela dagen å funderat på en beställning....har idag som sagt testat en del MX Röd...men ver inte riktigt om jag gillar det där med att det inte är någon "respons"...även om de låter lite trevligt de med om man tar i lite....hittade tyvärr inga MX brun å testa...de kanske är ett bra alternativ?

Men det jag mest undrar över är hur mycket de faktiskt låter LIVE...hittar ju ingen att testa i någon butik. Vill inte störa sambon om jag sitter å knappar i rummet intill på natten...

Permalänk
Inaktiv

De låter en hel del. Nu råkade jag faktiskt själv köpa just det här tangentbordet eftersom det är ett så grymt pris. Men jag har inte de problemen du nämner, min sambo gillar mekaniska tangenttryckningar (weird men underbart). Jag har MX Blue sedan tidigare.

Mitt råd... Köp tangentbordet. Om det stör din sambo så kan du alltid koppla in ditt gamla när ljudet inte passar.

Edit: ja, MX Brown är ett mycket bra alternativ, men de är inte tysta heller. Blue och Brown ger ungefär likadan taktil feedback. Blue ger dock det där extra klicket för öronen.

Permalänk
Medlem

Bruna är samma som blå fast lite mindre motstånd och ingen slag mekanism som låter (låter fortfarande en del men inte lika mycket).
Val utav brytare går att läsa sig till, jag gjorde det och blev helt nöjd med bruna.

Visa signatur

Citera eller @philipborg om du vill att jag ska läsa dina svar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Datate78:

Är ute efter ett nytt tangentbord efter en 10-15 år med UltraX.

Är sugen på Corsair K70 och har kollat på mer eller mindre alla recensioner på youtube när det kommer till det tangentbordet.

Nu dök plötsligt Corsair K70 med röd belysning och MX Blue upp på cdon för 799kr!

Åkte idag runt å besökte ett antal affärer här i Örebro för att få känna å lyssna på MX Blue...men överallt finns bara MX Röd och typ Razers egna brytare.
Har med andra ord aldrig känt på eller hört några MX Blue live...

799kr för detta känns lite som ett kap på jag verkligen ÄLSKAR utseendet och den röda belysningen matchar min burk i övrigt.

Saken är då denna att vårt "kontor" ligger vägg i vägg med sovrummet, och jag vill inte störa sambon när hon ska försöka sova å jag måste sitta uppe å skriva (pluggar programmering).
Visst händer det att jag spelar...lite BF4 någon timme i månaden...å lillgrabben lirar lite MineCraft då å då...men annars är det skrivning som gäller i olika form.

Skriver ganska hårt, och tim mitt Logithec UltraX är inte tyst när jag sitter vid burken...

Har gått hela dagen å funderat på en beställning....har idag som sagt testat en del MX Röd...men ver inte riktigt om jag gillar det där med att det inte är någon "respons"...även om de låter lite trevligt de med om man tar i lite....hittade tyvärr inga MX brun å testa...de kanske är ett bra alternativ?

Men det jag mest undrar över är hur mycket de faktiskt låter LIVE...hittar ju ingen att testa i någon butik. Vill inte störa sambon om jag sitter å knappar i rummet intill på natten...

Ska du chansa på en brytare är det Bruna, finns inget säkrare kort bland de mekaniska brytarna. Alla mekaniska tangentbord kommer låta mer än ett membran i och med att plast slår i plast när tangenten bottnar ut. Blåa har även klicket som blir extra ljud, använder man ett mekaniskt tycker man om ljudet och gör man det inte kommer man störa sig på det oavsett vilket brytare som används.

Visa signatur

Case: Lian Li PC-V354B | GPU: Sapphire R9 290 Tri-X | MB: ASUS Z97M-PLUS | CPU: Intel 4970k @ 4,0GHz | Cooler: Noctua NH-C12P | RAM: 24GB cl10 1600MHz | PSU: Cooler Master V550S | Storage: Samsung SSD 830-Series 128GB | 13TB WD RED

Peripherals: Creative Tactic3D Alpha | Filco Majestouch-2 | Logitech G400 | Dell UltraSharp U2312HM

Permalänk
Medlem
Skrivet av Datate78:

Åkte idag runt å besökte ett antal affärer här i Örebro för att få känna å lyssna på MX Blue...men överallt finns bara MX Röd och typ Razers egna brytare.

Jag tror att de flesta märker ingen skillnad mellan MX Blue och Razer's gröna brytare. De låter också snarlikt.
Så, om du har koll på hur Razers känns och låter så har du inte en dålig bild över hur MX Blue känns och låter.

Skrivet av Datate78:

Saken är då denna att vårt "kontor" ligger vägg i vägg med sovrummet, och jag vill inte störa sambon när hon ska försöka sova å jag måste sitta uppe å skriva (pluggar programmering).

OK. Då är inte Cherry MX Blue något att tänka på, eller kanske något annat mekaniskt heller för den delen.

Logitech G710 brukar man kunna hitta att prova i butiker. Den har bruna Cherry MX med O-ringar av gummi installerade under tangentknapparna för att det inte ska låta mycket som annars.
Man kan förstås installera O-ringar i alla tangentbord med Cherry MX-brytare - Logitech's har dem bara installerade från början.

Visa signatur

För övrigt anser jag att tobak ska förbjudas.

Permalänk
Skrivet av Datate78:

Är ute efter ett nytt tangentbord efter en 10-15 år med UltraX.

Är sugen på Corsair K70 och har kollat på mer eller mindre alla recensioner på youtube när det kommer till det tangentbordet.

Nu dök plötsligt Corsair K70 med röd belysning och MX Blue upp på cdon för 799kr!

Åkte idag runt å besökte ett antal affärer här i Örebro för att få känna å lyssna på MX Blue...men överallt finns bara MX Röd och typ Razers egna brytare.
Har med andra ord aldrig känt på eller hört några MX Blue live...

799kr för detta känns lite som ett kap på jag verkligen ÄLSKAR utseendet och den röda belysningen matchar min burk i övrigt.

Saken är då denna att vårt "kontor" ligger vägg i vägg med sovrummet, och jag vill inte störa sambon när hon ska försöka sova å jag måste sitta uppe å skriva (pluggar programmering).
Visst händer det att jag spelar...lite BF4 någon timme i månaden...å lillgrabben lirar lite MineCraft då å då...men annars är det skrivning som gäller i olika form.

Skriver ganska hårt, och tim mitt Logithec UltraX är inte tyst när jag sitter vid burken...

Har gått hela dagen å funderat på en beställning....har idag som sagt testat en del MX Röd...men ver inte riktigt om jag gillar det där med att det inte är någon "respons"...även om de låter lite trevligt de med om man tar i lite....hittade tyvärr inga MX brun å testa...de kanske är ett bra alternativ?

Men det jag mest undrar över är hur mycket de faktiskt låter LIVE...hittar ju ingen att testa i någon butik. Vill inte störa sambon om jag sitter å knappar i rummet intill på natten...

Jag hade ett Razer BlackWidow. Väldigt snyggt tangentbord och ljudet kändes helt sjukt coolt i början... Men efter ungefär ett halv års användande så packade jag ner det och började använda ett membran tangentbord. Då hade jag verkligen tröttnat på ljudet jag köpte ett med brown mx istället, känns som blåa fast har inte det där "skrivmaskinsklicket"

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

RT 5600 | RTX 3070 | 32GB 3600Mhz ddr4
i7 8650u | UHD 620 | 16gb ddr3

Permalänk
Medlem

Spola fram till ca 50 sekunder så får du först lyssna på de bruna och sen på de blåa.

Permalänk
Medlem
Permalänk
Tangentbordskonnässör

Vill bara flika in med att bruna känns inte som blåa. De är inte alls lika taktila. De ligger på ett ungefär precis mittemellan röda och blåa i taktilitet. Tycker inte bruna känns speciellt taktila när man skriver på dem utan känner det mer när man trycker ned en tangent sakta. Inte lika tydlig bump som blåa. Vissa säger att bruna känns som röda med lite grus i. En åsikt jag delvis delar. Föredrar blåa.

Med det sagt så har de blåa en tendens att ha ett väldigt högfrekvent klick vid aktiveringspunkten och de går just inte att smyga med när omgivningen sover.

Visa signatur

Pimp my CM Quickfire TK | Pimp my Func KB-460 | Pimp my Dell AT102W | Pimp my Matias Tactile Pro | Pimp my CM Quickfire Rapid | Pimp my CM Novatouch

Permalänk
Medlem

Håller med om ovanstående. Föredrar också de mer taktila blåa brytarna än de bruna. Har båda sorterna och sitter och skriver på ett Func med bruna brytare nu. Har inte lika lätt att "känna" aktiveringen med de bruna, de är enligt mig mer svampiga i känslan. Men skillnaden i ljud illustreras dock bra i de båda klippen.

Permalänk
Tangentbordskonnässör
Skrivet av philipborg:

Bruna är samma som blå fast lite mindre motstånd och ingen slag mekanism som låter (låter fortfarande en del men inte lika mycket).
Val utav brytare går att läsa sig till, jag gjorde det och blev helt nöjd med bruna.

Verklingen inte.. Blå är linjära tills du slår igenom aktiveringspunkten, det är inte bruna.
Så om man tror att man ska få "tysta" blå switchar genom att köpa bruna kommer man bli väldigt besviken.

Till TS så skulle jag rekommendera röda om det är så att han gillar blå men inte vill ha klick, röda är mer lika blå än bruna.
Och ang. razer tangentbordet så låter razers "gröna" switchar likadant som Cherry MX blå.. Det är bara kopior på de blå switcharna med en annan färg i princip, skillnaderna är försumbara.

Permalänk
Medlem

Har sett att en del köper O ringar på eybay som dom sätter i för att dämpa klick ljudet har inte testat själv men är sugen på att prova det.

Visa signatur

Låda thermaltake view 91 M-kort ASUS X399 ROG Zenith Extreme CPU AMD Ryzen Threadripper 1920X 3.5 GHz Kylning Hemma byggd vattenkylning 2 x 480mm + 1 x 420mm radiatorer Minne 8 X 16Gb DDR4 HD SSD 240GB OCZ Trion 100 Grafik Gigabyte Geforce RTX 3080 10GB GAMING OC WATERFORCE WB AGG Corsair RM 1000w 80+ Gold Skärm ASUS 43" ROG Strix XG438QR 4K VA HDR 120 Hz

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem
Skrivet av Jygge:

Har sett att en del köper O ringar på eybay som dom sätter i för att dämpa klick ljudet har inte testat själv men är sugen på att prova det.

O-ringar är för att dämpa ljudet när tangenten bottnar ut. De kommer inte påverka själva klickljudet från blåa switchar.

Visa signatur

i7 8700k @ 4.7GHz | NH-L12 | ASUS Z270i ROG Strix Gaming | EVGA 1080 FTW | 32GB Corsair Vengeance 3000MHz | Samsung 970 Evo M.2 500GB, 840 250GB, Crucial MX500 2TB | Loque Ghost S1 | XB271HU | QX2710 | U2412M | U2719D | Filco Majestouch 2 MX Brown TKL

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jygge:

Har sett att en del köper O ringar på eybay som dom sätter i för att dämpa klick ljudet har inte testat själv men är sugen på att prova det.

Det är en reko åtgärd för att tysta t.ex. bruna switchars ljud när tangenten bottnar i chassit, men bara de tunnaste är "ok" att använda, tjockare så tappar man en hel del travel och botten kommer för nära aktuationspunkten imo.

Jag kör för övrigt blå på både jobbet och hemma, men bor själv och har eget kontor, de väsnas en hel del.

Visa signatur

Många datorer.

Permalänk
Medlem

Notera att o-ringar eller landing pads enbart dämpar nedslaget, inte uppslaget, så inga Cherry MX-brytare är i praktiken tysta.

Om du inte vill störa sambon, så skulle jag inte köpa mekaniskt överhuvudtaget om jag var du. Möjligen kan dämpade (inte standard) Toprebrytare vara något, men det blir ruskigt dyrt och svårt att få tag på.

Visa signatur

5950X, 3090

Permalänk
Medlem

Blåa brytare är så förbannat trevligt att skriva på att jag anser att man kan bortse från att de låter mycket.

Visa signatur

Stationär: Fractal Design Torrent, Gigabyte Z690 AORUS ELITE AX, 13600K, Corsair Venegeance 6000mhz, 1TB PCIE 4.0 Kingston, 1TB Corsair MP400, Gainward RTX 4090 Phantom.

Permalänk
Medlem

Blåa brytare är ett säkert val när det kommer till kännslan i själva brytaren, tro mig, du kommer inte bli besviken. Personligen tycker jag gröna och blå brytare är cherrys bästa, följt av röda och svarta och absolut sisst bruna. Bruna brytare skulle jag deffinitivt inte köpt innan jag testad dem men blå är som sagt ett rätt säkert val.

När det kommer till ljudnivån är dock de blåa och gröna brytarna de som låter högst. Klickljudet blir du aldirg av med, även om du skaffar o-ringar som dämpning. Om sambon är kännslig för ljud och tangentklickningar tror jag inte hon kommer uppskatta de blå brytarna, själv tycker jag klicken är rätt trevliga att lyssna på och skulle alla dagar i veckan föredra blåa brytare + blå o-ringar över vanligt tangenbordssmstter men detta är helt upp till personlig preferens.

Har de inga möjligheter till retur?

Edit: http://cdon.se/kundservice/leverans/byte_ånger_och_fel_i_vara...

Permalänk
Medlem
Skrivet av backfeed:

Notera att o-ringar eller landing pads enbart dämpar nedslaget, inte uppslaget, så inga Cherry MX-brytare är i praktiken tysta.

Om du inte vill störa sambon, så skulle jag inte köpa mekaniskt överhuvudtaget om jag var du. Möjligen kan dämpade (inte standard) Toprebrytare vara något, men det blir ruskigt dyrt och svårt att få tag på.

Eller dämpade Alps-kloner från Matias - betydligt billigare och lika tyst

Permalänk
Medlem

Gick från blåa till bruna.
Tycker dom känns ungefär lika fast inte riktigt lika mycket taktil feedback i bruna men tystare.
Är mycket nöjjd med mina bruna

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Medlem

Jag skulle rekommendera röda eller bruna switchar och om det låter för mycket för sambon din så skulle jag rekommendera att iaf dämpa nedslagen med o-ringar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Khers:

Eller dämpade Alps-kloner från Matias - betydligt billigare och lika tyst

Ok, dämpar de även uppslaget?

Visa signatur

5950X, 3090

Permalänk

Verkar dessvärre ha gått upp till 1090:-...
Eller behöver man någon särskild kod kanske?

Permalänk
Medlem

Ajfaasen.....men men, då kostar alla modellerna lika mycket. Då kan man lika gärna välja röda eller bruna om man bara tänker på priset.

Har följt tråden utan att svara något, men många väldigt intressanta inlägg!

För att förtydliga lite så är det så att på dagtid så spelar nog inte ljudet någon roll, stänger dörren till "kontoret" när jag pluggar, men som sagt, på natten så sover sambon i rummet intill...dock kanske 5 meter mellan datorn och sängen, samt en lättbetongvägg imellan. Jag gillar ljud, och även mitt UltraX låter en del då jag har en tendens att "slå" på knapparna. Blir ju inte riktigt samma sätt att skriva på när man skriver texter som när man programmerar t.ex C#...
Gillar således ljudet av tangenter som bottnar, men är lite orolig för att det blir FÖR MYCKET när man dessutom har ett extra klickljud.

På MediaMarkt pratade dom om att de kunde ta hem andra versioner av K70 om jag ville (de har bara MX Röd på hyllan i vanliga fall). Lättare oxå att returnera en vara genom att bara gå å lämna tillbaka i butik istället för att behöva betala returfrakt tillbaka till CDON....vilket nog är betydligt mycket mer än de 25kr som frakten kostar FRÅN dom!

Testade Logithec G710 på MM, och det skall ju enligt er här ha MX Brun....gillade nog den känslan mer än MX Röd som var på de flesta andra de hade uppställda. Dock gillade jag inte riktigt bordet i sig...kändes plastigt och "billigt" även om priset är ungefär detsamma som för K70.

Ska nog ta en sväng förbi MM på vägen hem från skolan å se om dom kan tänka sig ta hem de andra 2 så man får känna på dom. Nu är ju deras pris ungefär som CDON, så smidigare att köpa i en fysisk butik än online om risken för byte är stor.

Permalänk
Medlem
Skrivet av backfeed:

Ok, dämpar de även uppslaget?

Jupp, sjukt tyst brytare! Dessutom bättre taktil feedback än vad mx brown kan erbjuda. Svårt att hitta bra tangenter till dem dock, framförallt de stabiliserade. Deeyay har mer erfarenhet av tangentletandet än jag, jag har bara gamla tangentbord med dämpade Alps (AEK 2), men det är i praktiken samma brytare.

Permalänk
Inaktiv

Alltså, det här med mekaniska brytare, det går att diskutera i en evighet. Vilket är himla trevligt iofs :). Här finns en bra guide:

http://www.sweclockers.com/forum/56-tangentbord-moss-och-ovri...

Jag anser personligen att känslan och kvaliteten av själva tangentbordet även spelar en stor roll. Razers varianter är glansplastiga, har deras ultimate-version och är helnöjd men saknar ändå den där känslan av genuin kvalitet. Corsairs K70 är gjort i stor del av aluminium, vilket jag misstänker ger en annan känsla, nu har jag inte fått hem mitt ännu men kan återkomma med rapport om så önskas. Även hur tangentborden sitter på skrivbordet spelar roll i den totala känslan.

Edit: måste även nämna en man som jag lärde känna på mitt förra jobb, han körde IBM Model M på jobbet. Jag lånade ut mitt Razer-tangentbord med blå brytare till honom då han var på jakt efter ett nytt mekaniskt. Han blev föga imponerad och sa att han hellre köper ett nytt Model M då tangentbordet kändes plastigt och ostabilt, men att brytarna var helt ok. Vad jag vill ha sagt med det här.... Hmm, jo, att inte bara brytarna spelar roll. Så att klämma på ett fåtal tangenter ger inte den fulla känslan av tangentbordet i fråga.

Ska sluta med mina ramblings nu. Sorry.

Permalänk
Tangentbordskonnässör
Skrivet av Khers:

Jupp, sjukt tyst brytare! Dessutom bättre taktil feedback än vad mx brown kan erbjuda. Svårt att hitta bra tangenter till dem dock, framförallt de stabiliserade. Deeyay har mer erfarenhet av tangentletandet än jag, jag har bara gamla tangentbord med dämpade Alps (AEK 2), men det är i praktiken samma brytare.

Damped Alps är riktigt jäkla härliga och väldigt tysta! Dock är de inte speciellt enkla att få tag på man ser dem inte så ofta (men det finns ett Silicon Graphics på Tradera i denna stund, Damped Cream Alps, dock ej ISO ( http://www.tradera.com/item/340827/228700252/silicon-graphics... )). Men jag lyckades snappa upp ett för några månader sedan på Tradera och det är idag ett utav mina absoluta favorittangentbord jag har använt. Det kommer jag inte göra mig av med.

Bilder och lite annat kan ses här: http://deskthority.net/keyboards-f2/project-keyboard-at101-10...

Matias dämpade Alps har jag inte provat så jag kan tyvärr inte jämföra med dem. Men känslan i de dämpade som jag har är som smör på något sätt. Grymt skönt att skriva med och härligt taktila på något sätt. Älskart. Behövde inte betala mer än 290kr för det. Ett av mina bästa tangentbordsköp helt klart med facit i handen. Mer taktila än bruna och skönare tycker jag.

Visa signatur

Pimp my CM Quickfire TK | Pimp my Func KB-460 | Pimp my Dell AT102W | Pimp my Matias Tactile Pro | Pimp my CM Quickfire Rapid | Pimp my CM Novatouch

Permalänk
Medlem
Skrivet av Datate78:

Ajfaasen.....men men, då kostar alla modellerna lika mycket. Då kan man lika gärna välja röda eller bruna om man bara tänker på priset.

Har följt tråden utan att svara något, men många väldigt intressanta inlägg!

För att förtydliga lite så är det så att på dagtid så spelar nog inte ljudet någon roll, stänger dörren till "kontoret" när jag pluggar, men som sagt, på natten så sover sambon i rummet intill...dock kanske 5 meter mellan datorn och sängen, samt en lättbetongvägg imellan. Jag gillar ljud, och även mitt UltraX låter en del då jag har en tendens att "slå" på knapparna. Blir ju inte riktigt samma sätt att skriva på när man skriver texter som när man programmerar t.ex C#...
Gillar således ljudet av tangenter som bottnar, men är lite orolig för att det blir FÖR MYCKET när man dessutom har ett extra klickljud.

På MediaMarkt pratade dom om att de kunde ta hem andra versioner av K70 om jag ville (de har bara MX Röd på hyllan i vanliga fall). Lättare oxå att returnera en vara genom att bara gå å lämna tillbaka i butik istället för att behöva betala returfrakt tillbaka till CDON....vilket nog är betydligt mycket mer än de 25kr som frakten kostar FRÅN dom!

Testade Logithec G710 på MM, och det skall ju enligt er här ha MX Brun....gillade nog den känslan mer än MX Röd som var på de flesta andra de hade uppställda. Dock gillade jag inte riktigt bordet i sig...kändes plastigt och "billigt" även om priset är ungefär detsamma som för K70.

Ska nog ta en sväng förbi MM på vägen hem från skolan å se om dom kan tänka sig ta hem de andra 2 så man får känna på dom. Nu är ju deras pris ungefär som CDON, så smidigare att köpa i en fysisk butik än online om risken för byte är stor.

Efter att nu ha testat dessa igen....både K70 med röda, G710 med bruna och Razers gröna som påstås likna de blå MX, så är jag inte längre lika säker på att de röda är så dåliga. De lät ju rätt trevligt när man trstade den en stund. De bruna verkar oxå rätt ok, men de gröna tilltalade mig faktiskt mindre...iallafall Razers variant.... Nu blev det bökigt. De röda finns hemma överallt, men de bruna är åtminstonde slut på Inet. De hade inget bekräftat leveransdatum. Köper man i stan över disk får man pröjsa 1290:-...men då kan man returnera det kostnadsfritt så länge det inte är slitet...Inet och CdOn verkade betydligt mer kinkiga när det kommer till att returnera testade produkter....plus att man får bekosta returfrakten själv. Usch va svårt det blev....särskillt som valet gick från blå/bruna till röda/bruna...

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Datate78:

Efter att nu ha testat dessa igen....både K70 med röda, G710 med bruna och Razers gröna som påstås likna de blå MX, så är jag inte längre lika säker på att de röda är så dåliga. De lät ju rätt trevligt när man trstade den en stund. De bruna verkar oxå rätt ok, men de gröna tilltalade mig faktiskt mindre...iallafall Razers variant.... Nu blev det bökigt. De röda finns hemma överallt, men de bruna är åtminstonde slut på Inet. De hade inget bekräftat leveransdatum. Köper man i stan över disk får man pröjsa 1290:-...men då kan man returnera det kostnadsfritt så länge det inte är slitet...Inet och CdOn verkade betydligt mer kinkiga när det kommer till att returnera testade produkter....plus att man får bekosta returfrakten själv. Usch va svårt det blev....särskillt som valet gick från blå/bruna till röda/bruna...

Skickades från m.sweclockers.com

Annars finns detta t-bord med 9 olika brytare: http://mechanicalkeyboards.com/shop/index.php?l=product_detai...

http://www.maxfps.se/tangentbord/ducky/69-fire-special-editio...

Visa signatur

Asus Rampage IV Extreme, Intel i7 3930K, Intel SSD 510 250 GB, Intel SSD 730 480 GB, WD Veloci Raptor (3,5) 1 TB, G.Skill F3-12800CL9Q-16GBXL, Asus GTX Titan, NZXT Phantom: Pink, Windows 7 Home Prem sp1 64 bit. Noctua NH-L12. Ducky Shine 3 - Cherry MX Red - vita LEDs - Jukebox SA keycaps set. Ducky Shine 3 - Cherry MX Black - röda LEDs. Ducky One RGB YOTG, Miami keycaps set. Mionix Avior 7000.