Sålt stativet - Hur fraktas detta?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Knivsta
Registrerad
Maj 2009

Sålt stativet - Hur fraktas detta?

Hej

Köpte mig ett stativ som jag knappt använde nånting, tyvärr. Det kändes verkligen som man måste ha för fotografering, speciellt vid mörker då. Nu fick ni en liten historia till tråden oxå!

Kartongen som stativet kom med är kastat/borta/försvunnet sedan länge. Vet inte ens om jag fick något. En sak som jag vet att jag har är en väldigt fin bag att ha stativet i. Minsta höjden är cirka 30cm men bagen är väl kring 1m iaf.
Nu så står stativet hos ex:et, därav mina antaganden. Annars hade jag ju faktiskt kunna mäta,, om inte hantverkaren som var här förra veckan stal mitt enda måttband. Sedan så kommer jag inte ihåg hur "starka" benen är och dylikt- tänker på frakten.
Är det någon som vet hur man bäst fraktar iväg ett sånt? Är det bara försöka hitta en låda som håller för måtten? Eller tror ni det är möjligt att klistra etiketter direkt på bagen och hoppas att benen och liknande är intakt vid leverans?

Det är ett Induro adventure om någon har info om den på rak arm?

Säkert dum fråga men har influensan och känner mig lika dum som sjuk.
Trots det är jag otroligt tacksam för svar!

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
\\Localhost
Registrerad
Mar 2006

antingen rulla in det i typ sån mjuk wellpapp och tejp kanske en kartong runt hela faderullan
eller ett sånt hårt kartongrör i lagom dimeter fylld med stativ och tidningspapper i lagom längd borde fungera bra.

stativ borde klara en del stryk då det borde va tillverkat i antingen magnesium eller aluminium äv väl dock om det har delar i hårplast det kan ev va lite känsligt men har du packat ganska tight så det inte kan röra på sig borde det va lugnt.

Asus Z97-A, I7 4790K @4.8GHz 1.29V, 24Gb ram, 2x GIGABYTE GTX 970 WindForce 3X OC @ 1511Mhz/7246Mhz.
[Lista] De bästa gratisprogrammen

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Arvika
Registrerad
Jul 2003

Mitt tips (utan att testat det) blir att fixa en flyttkartong eller liknande. Skär/riv/gnag bitar och vira det runt stativet så blir det lite mer skyddat mot stötar i alla fall. Bubbelplast är alltid festligt också.

Edit: Hann som vanligt inte först med ett bra förslag, tar natten istället. Krya på dig!

Intel Core i5-3570K | Crucial DDR3 BallistiX Elite 1600Mhz 16GB | Intel SSD 330 Series 60GB, Seagate Barracuda Green 2TB | MSI Z77A-G43 | Fractal Design R4 White | Silver Power SP-SS850 850W | Corsair H80i | Dell U2414H | QPAD 5K Pro | Qpad QH-90 |