Logitech MX Master ska klara alla ytor

Permalänk
Melding Plague

Logitech MX Master ska klara alla ytor

Det blir ingen färgsprakande gaming utan en funktionell och påkostad mus för professionella användare när tillbehörsjätten Logitech presenterar nya MX Master.

Läs artikeln

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Ultimata utmaningen är mitt skrivbord utan musmatta. Come get some.

Visa signatur

Ryzen 7 5800X3D | RX 7900 XT

Permalänk
Medlem

Ser fin ut, släpp med kabel så hade jag varit intresserad.

Visa signatur

//Gelantious
I heard life sucks, that''s why I''m glad I don''t have one.

Permalänk
Medlem

Lite väl klumpig för att man ska orka bära med sig den kanske? I så fall kan man ju lika gärna bära med sig en musmatta också.

Annars tycker jag deras design är skön för kontorsanvändning.

Visa signatur

Moderkort: Asus P8P67 PRO REV B3 | CPU: Intel Core i5 2500K | GPU: GTX 980 DirectCU II 4GB |
PSU: 850W Gold

Permalänk
Medlem

40 dagars användning? Kan man få något mer specifikt, är det 1 timmes användning per dag då?

Permalänk
Medlem

Do want

Permalänk
Testpilot

Kanske kan bli en ersättare till min MX Revolution som börjar bli lite sliten i dagsläget.

Frågan är om funktionen för att automatiskt byta mellan scroll-lägena i mjukvaran funkar för MX master eller om det är som för Performance Mouse MX där man är låst till att skifta med en knapp. Min blir friscroll så fort jag använder exempelvis Firefox men fast när jag spelar och det tycker jag är väldigt smidigt.

Visa signatur

Kolla gärna in min RGB-LED-ljusstake i galleriet
[Gigabyte GA-Z97MX-Gaming 5][Intel Core i5 4690K][Corsair XMS3 16GB][Asus GeForce RTX 2060 Super Dual Evo OC]

Permalänk
Medlem

Så ovanligt med en produktvideo på svenska.

Visa signatur

i5-7600k . GTX 1080 . 16 GB

Permalänk

NU kanske jag ska uppgradera från musen jag köpte på Clasohlsson för 99kr för 9 år sedan

Visa signatur

EVGA G2 Supernova 750W, ... , 2x8GB Vengance, MSI GTX760 4GB Gaming Ed + GTX580 3GB Phantom (ej SLI).

Permalänk

MX Revolution 2.0?
Undra om den går att använda även med kabeln i? Kabel is da shit

Permalänk
Hjälpsam

Tror min G700 kontorsmus just fick sig en utmanare!

Visa signatur

Allt jag säger/skriver här är mina egna åsikter och är inte relaterade till någon organisation eller arbetsgivare.

Jag är en Professionell Nörd - Mina unboxing och produkttester (Youtube)
Om du mot förmodan vill lyssna på mig - Galleri min 800D med 570 Phantom SLI

Permalänk
Medlem

RIP MX Revolution hemma hos mig, denna ska jag ha

Permalänk
Medlem

Jag hoppas att den här lite mer avskalade designen håller i sig med fler kommande modeller, mycket snyggare produkt än gamingvarianterna som jag personligen ogillar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gelantious:

Ser fin ut, släpp med kabel så hade jag varit intresserad.

Skrivet av Nyheten:

och laddas via Micro USB

Ser dessutom ut som att kontakten är i framkant på ena bilden, så det bör nog gå att använda den med kabeln i

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800X3D | ASUS ROG Strix X570-F Gaming | ASUS 3080 TUF | 32GB DDR4 3200MHz | Corsair HX1500i

Permalänk
Medlem

Varför ska de tvunget stoppa i ett så litet lipo-batteri? Två AAA-NiMh ger avsevärt längre batteritid.

Visa signatur

Desktop: | Win10 | InWin 303 | ASUS TUF X570 | AMD Ryzen 5 3600 | Noctua NH-U12S (PP) | Intel 600p 256GB | Gigabyte GTX 670 | 32GB DDR4 2400Mhz | Corsair RM650x | 3x 1080 Screens |
Datacenter: | 1x Physical | 1x Virtual |
Laptop: | 2x |

Dell Certified Technician

Permalänk
Medlem

Enligt http://feber.se/pryl/art/323068/logitechs_nya_vrstingmus_r_en... så går den använda medans man laddar men är fortfarande trådlöst kopplad för själva funktionen.

Visa signatur

"Berzerker don´t die, they wuss out ;)"

Permalänk
Medlem
Skrivet av JamesBanana:

Varför ska de tvunget stoppa i ett så litet lipo-batteri? Två AAA-NiMh ger avsevärt längre batteritid.

Utrymme, vikt osv?

Visa signatur

“Problems that remain persistently insoluble should always be suspected as questions asked in the wrong way.” ― Alan W. Watts

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Ondskan:

Enligt http://feber.se/pryl/art/323068/logitechs_nya_vrstingmus_r_en... så går den använda medans man laddar men är fortfarande trådlöst kopplad för själva funktionen.

Det låter rimligt, för deras nuvarande möss funkar redan så. Jag har en G700s t ex, trådlös som laddas via USB. Kopplar man in USB-sladden så byter den även till att skicka signalerna via USB (man kan ta ur receivern om man vill), så den är i princip en 2-in-1-mus.

Visa signatur

Asus ROG STRIX B550-F / Ryzen 5800X3D / 48 GB 3200 MHz CL14 / Asus TUF 3080 OC / WD SN850 1 TB, Kingston NV1 2 TB + NAS / Corsair RM650x V3 / Acer XB271HU (1440p165) / LG C1 55"
Mobil: Moto G200

Permalänk

själv är jag lite för mycket av en Logitech fan boy, man blir ju lite sugen men vet inte riktigt vad jag skall med sido skroll hjulet med i spel. jag är nöjd nog med min 602 ett bra tag till. men om logitech skulle lansera ett nytt G13 då skulle man nog få springa till närmaste butik.

Permalänk

Batterier 2015? Nej tack. Trådlöst är sjukt tramsigt / gimmick.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Genelec8030:

Batterier 2015? Nej tack. Trådlöst är sjukt tramsigt / gimmick.

Så du tar på dig rollen som hela världens befolknings representant?

Trådlöst är verkligen inte en "Gimmick". Finns nästan inget värre än sladdar enligt mig.

Visa signatur

Still play with birds like I hang with mother goose.

Permalänk
Medlem
Skrivet av warh0g:

Utrymme, vikt osv?

Med tanke på hur stor den ser ut att vara borde det få plats 2st AA batterier i. Sitter med en normalstor mus, den har 2 AA-batterier. Lagom tyngd blir det också. Räcker ungefär ett år eller liknande.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Baxtex:

40 dagars användning? Kan man få något mer specifikt, är det 1 timmes användning per dag då?

Då den är menad att vara 'ett verktyg för professionella användare' så kan man ju anta att en dag i detta fall motsvarar en arbetsdag, alltså 8h.

Visa signatur

'Three things are infinite. The universe, human stupidity and Winrars trial period.' - Albert Einstein

Permalänk
Proffsmobbare

Varken MX Revolution eller Performance MX klarar av mitt klarlackade träbord. Vi får se hur denna blir men jag ställer mig tveksam, med tanke på vad som utlovats tidigare generationer.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ToBeAs*:

RIP MX Revolution hemma hos mig, denna ska jag ha

Precis vad jag tänkte när jag såg den. Äntligen!

Har inte hittat en lika bra mus sen den stackaren gick och dog.

Edit: Undrar om den har den grymma scrollen som liksom släppte om man skrollade snabbt.

Visa signatur

"I know not with what weapons World War III will be fought, but World War IV will be fought with sticks and stones."
Albert Einstein (1879 - 1955)

Permalänk
Medlem

Mer bra möss som inte ser ut som rymdskepp till folket! Jag behövde köpa en ny mus nyligen och det var ett riktigt projekt att försöka hitta en mus som dels hade hög DPI som var anpassningsbar och sidoknappar, men som samtidigt inte såg ut som något en 7 åring på LSD hade ritat.

Visa signatur

Speldator: i5 4670k stock | 8GB ram | Asus Z87-plus | Xonar Essence STX | SSD: Intel g2 , Samsung 830 256gb | R9 290 Tri-x | Define R4| Win 8 | Noctua nh-u12p | Qpad Mk-50
marinlik.wordpress.com/ Min blogg för nedbrytning av spel och diverse andra artiklar om NFL
500px.com/niclasbrundell

Permalänk
Medlem
Skrivet av JamesBanana:

Varför ska de tvunget stoppa i ett så litet lipo-batteri? Två AAA-NiMh ger avsevärt längre batteritid.

För att LiPo är energitätare till både volym och vikt? Tänk på att LiPo ligger på 3.6V istället för 1.2 som ett AAA har, dvs 500mAh LiPo inte är lika med 500mAh AAA. Sen kan man tycka at de borde ha stoppat i ett lite större, ett 500mAh Litiumbatteri är verkligen pyttelitet!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zache_:

Då den är menad att vara 'ett verktyg för professionella användare' så kan man ju anta att en dag i detta fall motsvarar en arbetsdag, alltså 8h.

Två små ord som är jättebra att använda i marknadsföring för att de väldigt ofta glöms bort av potentiella kunder:

Skrivet av Logitech:

upp till

Permalänk
Medlem

Vad är skillnaden mellan 2,4GHz RF och Bluetooth?
BT (och en massa andra saker) är ju liksom "2,4GHz RF".

Permalänk
Medlem
Skrivet av ajp_anton:

Vad är skillnaden mellan 2,4GHz RF och Bluetooth?
BT (och en massa andra saker) är ju liksom "2,4GHz RF".

När något benämns 2,4GHz RF är det (oftast) proprietärt och kräver en speciell mottagare (som oftast följer med prylen).

Edit: Så det är egentligen bara ett defacto-samlingsnamn som används för "saker i 2,4-2,8GHz-bandet som inte är bluetooth".