Season 2, vilken var din största besvikelse?

Permalänk
Medlem

Season 2, vilken var din största besvikelse?

Har själv sänkt många timmar och försökt pusha grifts med min barbar, men ännu, efter 450 paragonlevels, har det bara droppat EN Unity. har fått 5 furnaces varav 2 ancient och 3 maximusar varav en ancient. sabla jävla ring.

Visa signatur

Ingenting bara fungerar, det går att gräva i precis alla settings.

Permalänk
Hedersmedlem

Fått tio stycken Unity. Minst.

Däremot har jag aldrig fått Ancient Legendary mainvapen på 575 paragons..

Visa signatur

yayaya I am Lorde yayaya

Permalänk
Medlem

Inte fått min jävla ancient BoP och snart paragon 500...... bara 1 ancient akkhan del också....... skit drops

Permalänk
Medlem

Man kanske skulle fundera på att buffa drops med tanke på att det är begränsat med speltid man har på seasons.

Visa signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Permalänk
Skrivet av trickysaer:

Man kanske skulle fundera på att buffa drops med tanke på att det är begränsat med speltid man har på seasons.

Eller så kanske de vill att det ska löna sig för "hard core" gamers att spela mkt, istället för att varje noob som spelat 10 timmar har allt i ancient.

Visa signatur

En dator

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bibby:

Inte fått min jävla ancient BoP och snart paragon 500...... bara 1 ancient akkhan del också....... skit drops

Skrivet av spirit_ande:

Eller så kanske de vill att det ska löna sig för "hard core" gamers att spela mkt, istället för att varje noob som spelat 10 timmar har allt i ancient.

Är men lvl 500 S2 är man väll ändå relativt "hard core"? Då man även ska duscha, jobba, äta osv.

Jag har tröttnat på dibbe då jag endast kan spela på helgerna, finns inte tid för att hitta bra drops.

Visa signatur

B450 Aorus Elite - AMD Ryzen 5 3600X - GeForce RTX 2060

Permalänk
Medlem

Är runt 480 Hardcore. Hittat en furnace med fel mainstat (dex), spelar wd/crusader).
Inte hittat någon ancient rheno/smk, noll unity's.
Största besvikelsen är nog hur totaldominerande DH är.
Allt annat är statister/support.

Permalänk
Medlem

Det jag är besviken på är att det kommit andra spel och att man jobbat för mycket under den här säsongen.. Har knappt hunnit spela (liten överdrift då jag ändå är typ lvl 420 eller nått sånt)

Har fått en eller två unity men spelar aldrig själv så inte haft någon större mening att köra med unity.
Fått EN SoJ och den var typ det sämsta som någonsin droppats i spelet sen starten...

Kommer inte bli bättre med S03 då jag har fulltidsjobb som jag behöver jobba över en del på samt läser upp betyg och har ett socialt liv utanför hemmet :)Man måste offra något av de tre sakerna...

Visa signatur

And Jesus said "Come forth and I will grant you eternal life!" I came fifth and won a blender.
| MSI X99A Raider | i7-6850K | 32GB Corsair Vengeance DDR4 3000MHz | Palit GTX 1080 Super Jetstream | ASUS ROG Swift PG279Q |

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av trickysaer:

Man kanske skulle fundera på att buffa drops med tanke på att det är begränsat med speltid man har på seasons.

Tycker hellre man kan sänka det. Tar inte lång tid att få fullt set av det man behöver. Det är finjusteringarna som tar tid.

Permalänk
Medlem

Största besvikelsen är förändringen från S1, inte mycket nyheter. Munken blev bra, ancientvapen.. sen var det inte mycket mer.
Ge mig 20 nya setitems per karaktär och någon ny feature, typ PVP eller något liknande RIFTS, det börjar ta på psyket att rifta hela tiden.

Visa signatur

Chassi: FD Meshify 2 Compact - Mobo: Asus PRIME Z590-P - CPU: Core i7 10700 - Kylare: Noctua NH-D14
Grafik: RTX3070 - Minne: 2x16GB HyperX DDR4 3200MHz CL16
Lagring: Samsung 970 EVO Plus 2TB - Nätagg: Seasonic FOCUS GX 650W Skärm: ASUS PG279Q 27" 1440p 144Hz G-Sync

Permalänk
Medlem
Skrivet av trickysaer:

Man kanske skulle fundera på att buffa drops med tanke på att det är begränsat med speltid man har på seasons.

Skälet till ancient från developer chat i februari säger det mest om chansen till det "They came about when heavy duty players (like dev John Yang) had all teh gear they wanted just weeks into a season and no real prospect for further upgrades"
http://diablo.incgamers.com/blog/comments/transcript-develope...

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Kimpur:

Största besvikelsen är förändringen från S1, inte mycket nyheter. Munken blev bra, ancientvapen.. sen var det inte mycket mer.
Ge mig 20 nya setitems per karaktär och någon ny feature, typ PVP eller något liknande RIFTS, det börjar ta på psyket att rifta hela tiden.

Ja, det blir jävligt tjatigt, väldigt fort. Otroligt dålig variation på riftarna dessutom. Tar inte lång tid innan man lär sig exakt hur riftarna är upplagda.

"Random" är ett skämt.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av spirit_ande:

Eller så kanske de vill att det ska löna sig för "hard core" gamers att spela mkt, istället för att varje noob som spelat 10 timmar har allt i ancient.

Jag har inga problem med dropsen, tycker det regnar på precis lika bra som vanligt. Men om säsongen är relativt kort så kanske någon/några enskilda dagar med community buffs.

Skrivet av Segas:

Tycker hellre man kan sänka det. Tar inte lång tid att få fullt set av det man behöver. Det är finjusteringarna som tar tid.

Skrivet av aluser:

Skälet till ancient från developer chat i februari säger det mest om chansen till det "They came about when heavy duty players (like dev John Yang) had all teh gear they wanted just weeks into a season and no real prospect for further upgrades"
http://diablo.incgamers.com/blog/comments/transcript-develope...

Se ovan

Visa signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Permalänk

Om man nu är ute efter att få bättre än "vettigt" gear så kanske inte season är för er?
Ser för ofta att folk klagar att dom inte hinner få Ancient X och fullt ancient Y set.

Season är väl meningen att man ska ha begränsad tid och få så pass bra loot som möjligt. Annars kan man ju spela vanligt bara?^^

Visa signatur

PC: AMD FX-8320 @ 4.6GHz, Asus Sabertooth 990FX, 2x 8GB Corsair Dominator Platinum
Sapphire HD7970 Vapor-X GHz Edition, Samsung SSD 840 PROSeries 256GB, 5TB Storage
Ex-PC: AMD Phenom II X3 720 @ 2.8GHz, Gigabyte 790X, 2x 2GB Corsiar XMS2
Sapphire HD4870 512MB, OCZ Vertex 3 128GB, 320GB Storage
TV: LG 42", Raspberry Pi, Xbox360 Slim 250GB, Nintendo Wii /w softmod

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Christoffer1989:

Om man nu är ute efter att få bättre än "vettigt" gear så kanske inte season är för er?
Ser för ofta att folk klagar att dom inte hinner få Ancient X och fullt ancient Y set.

Season är väl meningen att man ska ha begränsad tid och få så pass bra loot som möjligt. Annars kan man ju spela vanligt bara?^^

Well, om season innebär en helt ny build så är det ju ingen poäng att köra non-season. Kolla season 1 t.ex.. roligaste Crusader-builden kom med skölden där. Själv malde jag på non-season.. och bara väntade på att season 1 skulle sluta, så att skölden kunde börja droppa.

Visa signatur

yayaya I am Lorde yayaya

Permalänk
Medlem
Skrivet av Segas:

Ja, det blir jävligt tjatigt, väldigt fort. Otroligt dålig variation på riftarna dessutom. Tar inte lång tid innan man lär sig exakt hur riftarna är upplagda.

"Random" är ett skämt.

Skickades från m.sweclockers.com

Thats just pattern recognition.

nä jag springer vilse ibland, man lär sig hur utgångsdelarna ser ut rätt fort, och kan känna igen ett hörn eller en ö som brukar sitta i anslutning till...

Update: En till Vile wards, Ancient, och en till furnace. fortf ingen extra Unity till templaren.

Visa signatur

Ingenting bara fungerar, det går att gräva i precis alla settings.

Permalänk
Medlem

Största besvikelsen för egen del är väl att jag knappt hunnit lira något. Blev en del rätt så tidigt på grund av en veckas sjukdom, men sedan har det knappt blivit något lirat alls, så blott dryga 300 paragon, ett enda hyfsat vapen (ancient Maximus med halvdassig roll), ett par ancient Vile Ward och en bra rollad munkamulett är väl vad jag lyckats skrapa ihop. Förhoppningsvis blir det lite mer tid över under S3.

Visa signatur

Desktop: AMD 3950X, 64 GB RAM, Nvidia 4070 ... (Windows 11)
Serverdesktop: AMD 5600G, 64 GB RAM (Proxmox)
Labbmiljö: Supermicro SC825 X9DRi-F 2xE5-2667v2 64GB RAM
Kamera: Canon R5, Canon RF 100-500, Laowa 100mm f/2.8, Canon RF 24-70 f/2,8

Permalänk
Medlem

Rullade en DH igen. Att få ihop Marauders set för bonus gick fort, men som någon nämnde innan så kan man lägga sjukt mycket tid att få delarna med rätt stats. Så den största besvikelsen är det gamla vanliga, allt bottnar i hur mycket tur man har med drops/kadala

Visa signatur

Galleriet: Dynamic Black Chassi: Lian-Li O11 Dynamic & custom loop CPU: AMD Ryzen 5600X RAM: GSkill Trident Z 32GB Moderkort: Gigabyte X570S Auros Master GPU: EVGA RTX 3080 XC3 SSD: Samsung 970 EVO 500GB PSU: Seasonic PX850

Permalänk
Medlem

Kadala känns ondskefull... har försökt få ett par gundgo gear igen. Vägrar droppa Lagt kanske 20000 BS

Visa signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av trickysaer:

Kadala känns ondskefull... har försökt få ett par gundgo gear igen. Vägrar droppa Lagt kanske 20000 BS

Snacka om otur! Det första jag gjorde med min munk i season 2 när jag blev 70, var att spendera 500 BS på judt bracers. Fick fyra Gundgo Gear, varav en ancient med 19% Fire.

Fast, motsatt glädje var det när jag skulle försöka få Cindercoat med min DH...fy fan.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Bombadier. Ännu inte fått den. Alla mina bloodshards denna säsongen har gått dit. Alla. Varje jävla bloodshard. lvl 350 dock. Endast fått 1 Rgift. Var på Para 286. Rgift borde de ha någon svår craft eller ngt för dock. Blir ju sinnes orättvist ifall man aldrig hittar en.

Visa signatur

”Det är en myt att det inte finns arbete att söka i svåra tider. Det finns alltid lediga platser. […] En viktig orsak till att ungdomar inte får jobb är att de inte söker jobb.” ~ Fredrik Reinfeldt , 2010

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av trickysaer:

Kadala känns ondskefull... har försökt få ett par gundgo gear igen. Vägrar droppa Lagt kanske 20000 BS

Fet otur. Min polares första 70-drop var en ancient leg gungdo med 20 cold.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

yayaya I am Lorde yayaya

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Segas:

Snacka om otur! Det första jag gjorde med min munk i season 2 när jag blev 70, var att spendera 500 BS på judt bracers. Fick fyra Gundgo Gear, varav en ancient med 19% Fire.

Fast, motsatt glädje var det när jag skulle försöka få Cindercoat med min DH...fy fan.

Cindercoat.. Fått 20+ när jag rullat efter ancient leg akkhan chest. Alltid random.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

yayaya I am Lorde yayaya

Permalänk
Medlem
Skrivet av Segas:

Snacka om otur! Det första jag gjorde med min munk i season 2 när jag blev 70, var att spendera 500 BS på judt bracers. Fick fyra Gundgo Gear, varav en ancient med 19% Fire.

Fast, motsatt glädje var det när jag skulle försöka få Cindercoat med min DH...fy fan.

Skickades från m.sweclockers.com

Haha, vilken sinnessjuk tur!

Skrivet av CCWarlock:

Fet otur. Min polares första 70-drop var en ancient leg gungdo med 20 cold.

Skickades från m.sweclockers.com

Haha, ja ibland har man tur! Jag ska inte klaga allt för mycket, droppade ett par ancient med 19% cold i en rift för nån vecka sedan Ville bara hitta ett par med lightning eller holy att testa med. Det enda jag egentligen verkligen skulle vilja ha är en ancient incense torch men det kan man nog glömma Har sett en, den jag använder. Rollade inte jättesämst heller så får klara mig med den

Visa signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2