Ladda upp klipp på youtube - Upplösnings problem

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Jan 2014

Ladda upp klipp på youtube - Upplösnings problem

Hej laddade upp ett klipp som jag recordat i 1080p men i youtube så är högsta man kan välja 360p..
Har även laddat upp ett annat klipp där jag gjorde exakt samma sak och på det kan man välja 1080p.

Jag recordar med Nvidia Shadowplay.

Har inte renderat. Inte på något av klippen.

Några idéer? Behöver ni mer info så fråga

Tröttnat på att ha signatur

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Östersund
Registrerad
Jan 2010

Har du väntat på att youtube har gått igenom klippet? På längre klipp kan det ta flera timmar.

Maximus X Hero - 8700k @5.1GHz - H115i - 32GB LPX@3466MHz - MSI 980Ti Gaming - EVGA SuperNova 750 G2 - Asus vg248qe - FD R5

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Jan 2014
Skrivet av Elghinnarisa:

Har du väntat på att youtube har gått igenom klippet? På längre klipp kan det ta flera timmar.

Hur ska man säga.. Den är klar att visas offentligt om man säger så. Alltså är uppladdningsprocessen klar och även den andra processen.

Edit, kan inte heller välja en miniatyr till klippet, finns ingen att välja på

edit, nu funkar det......... men kan inte välja någon miniatyr än.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Östersund
Registrerad
Jan 2010
Skrivet av imjohannes5670:

Hur ska man säga.. Den är klar att visas offentligt om man säger så. Alltså är uppladdningsprocessen klar och även den andra processen.

Först laddar den upp
Sedan går mätare över till "Processing", när den är klar har du en offentlig 360p variant att kolla på. Efter detta så sker den slutliga genomgången för att du ska få 720p och 1080p mm. Och detta tar tid.

Maximus X Hero - 8700k @5.1GHz - H115i - 32GB LPX@3466MHz - MSI 980Ti Gaming - EVGA SuperNova 750 G2 - Asus vg248qe - FD R5

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Jan 2014
Skrivet av Elghinnarisa:

Först laddar den upp
Sedan går mätare över till "Processing", när den är klar har du en offentlig 360p variant att kolla på. Efter detta så sker den slutliga genomgången för att du ska få 720p och 1080p mm. Och detta tar tid.

Ändrade ovan.

edit

Klippet laggar också, kan det bero att jag recordar 60hz och har 90fps i spelet?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Östersund
Registrerad
Jan 2010

Ändrade ovan.

edit

Klippet laggar också, kan det bero att jag recordar 60hz och har 90fps i spelet?

Det är inte det som orsakar lagg, utan något annat.
Säker på att klippet laggar och inte din dator?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Jan 2014
Skrivet av Elghinnarisa:

Det är inte det som orsakar lagg, utan något annat.
Säker på att klippet laggar och inte din dator?

Helt säker, inte minsta lagg när jag spelar och recordar , utan det laggar i klippet..

Laggar mer i fullscreen

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Jan 2014

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Östersund
Registrerad
Jan 2010

Helt säker, inte minsta lagg när jag spelar och recordar , utan det laggar i klippet..

Laggar mer i fullscreen

Jag menar inte att din dator laggar när du spelar in, utan nu när du kollar på klippet.

Laggar det mer när du kollar på fullskärm så är det garanterad din dator och inte klippet. Annars skulle det lagga lika mycket om du inte körda i fullskärm.

Edit: flyter på fint för mig. Någon specifik tid det laggar?

Trädvy Permalänk
Hjälpsam
Plats
Luleå
Registrerad
Mar 2004

Sätt VSYNC till 60FPS när du spelar in klippen. Den kan bara spela in de frames du renderar, och när du renderar med 90FPS med bara sparar 60 av de de bilderna per sekund får du denna microstutter från helvetet

Allt jag säger/skriver här är mina egna åsikter och är inte relaterade till någon organisation eller arbetsgivare.

Jag är en Professionell Nörd - Mina unboxing och produkttester (Youtube)
Om du mot förmodan vill lyssna på mig - Galleri min 800D med 570 Phantom SLI

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Storuman
Registrerad
Okt 2006

Laggar då inte för mig när jag tittar på den.

MYPC: NZXT H440 |GRYPHON Z87 |Armor Kit
|4770K @4.6GHz |Asus 1080Ti Strix OC |SSD |XZ321QU
GFPC: NZXT H230 Silent |H80i |i5 4690K |GTX780 DC2OC |SSD |BX2450
HTPC: Shield TV |Chromecast 2.0 Laptop: MSI GS40 6QE Phantom
Lek: RetroPie |One |Ps4 |iPhone 10 (X) 256GB |iPad Air 2 |Panasonic TX-P65ST50Y

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Västra götaland
Registrerad
Sep 2012

Jag får 1080p, det var nog bara du som inte var tålamodig för den att bearbetas. För uppsnabbad bearbetning i framtiden, bearbeta den lokalt med t.ex. Handbrake.

Kan låta oavsiktligt aggressiv.
Citera eller @philipborg om du vill att jag ska läsa dina svar.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
värmland
Registrerad
Maj 2008

Allt ser ut som det ska. 1080p60.

Intel Core i7-8700K | Asus Rog Strix Z370-H Gaming | Asus GTX 1080 | Asus ROG Swift PG278Q | Corsair Vengeance LPX Black 16GB (2x8GB) / 3200MHz DDR4 | Samsung 840 PRO 256GB SSD | Noctua NH-D15 | Corsair PowerSupply HX1050 80+ Gold | Logitech G903 | Fractal Design Define R4 | Windows 10 x64 Pro |
BF30, spel klanen för dig över 30, och som gillar teamplay!

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Jan 2014
Skrivet av Elghinnarisa:

Jag menar inte att din dator laggar när du spelar in, utan nu när du kollar på klippet.

Laggar det mer när du kollar på fullskärm så är det garanterad din dator och inte klippet. Annars skulle det lagga lika mycket om du inte körda i fullskärm.

Hela tiden, Kollade nu på laptop samt mobilen utan lagg, då bör det påpekas att laptopen jag använde har en Turion 64 TL-60 och ett ATI Radeon X1250...

Skrivet av Fluf:

Sätt VSYNC till 60FPS när du spelar in klippen. Den kan bara spela in de frames du renderar, och när du renderar med 90FPS med bara sparar 60 av de de bilderna per sekund får du denna microstutter från helvetet

Jo men Mw3 har bestämt sig för att låsa fpsen på 90..

Eftersom det bara verkar lagga på min dator, vad bör jag göra? Det är bara detta klippet som laggar i 1080p fullskärm Alltså kan jag ta vilket random klipp som helst och köra på 1080 i fullskärm, det är de konstiga..

Ska kolla om de finns någon uppdatering av flashplayer imorgon, vad kan mer tänkas ligga bakom? Tycker att det är sjukt skumt när det bara är 1klipp.

Specs på datorn som krånglar är den i signaturen

Ber om ursäkt för sent svar, har varit upptagen.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Jan 2014
Skrivet av Elghinnarisa:

Så vad skulle det kunna bero på?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Okt 2008
Skrivet av Elghinnarisa:

Först laddar den upp

Inte nog med detta, efter 720p/1080p går den igenom det en gång till för att aktivera 60fps.
Mina klipp som jag laddar upp i 720p@60fps brukar ta 1-3 dagar innan det går att se klippen i 720p@60

Edit:
Mina klipp brukar vara runt 40-60min, ibland mer. Det är säkert en bidragande faktor till att det tar lång tid

Skickades från m.sweclockers.com

Dator 1: i7 5820k | Asus X99-S | 16GB DDR4 | GTX 1080ti SLI | NZXT H440
Dator 2: i7 5820k | Asrock X99M | 32GB DDR4 | GTX 970 | SC-512N1-L Capture Card | Fractal Design Node 804
Skärm:Philips BDM4065UC
Mixer: Behringer X2222USB
Mina bästa tider inom speedruns