Dreamhack farligt?

Permalänk
Medlem

Ät ordentligt och sov... Drick vatten och inte läsk. Ta med trevliga kompisar. Det är blandade åldrar och bra stämning tycker jag.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5700X, ASUS ROG Crosshair VIII Dark Hero, 32GB Corsair Vengeance LP 3200MHz, Gigabyte Radeon RX 5600 XT, Fractal Design Define C, Sesonic FOCUS PX 650W.

Permalänk
Medlem

Har varit där sju gånger och lever än. DH är inte farligt, däremot är det ohälsosamt för stunden.
Sov, ät och drick bra så är det inga problem.

Visa signatur

Vattenkylt SilverStone FT02B, i7 2600k, Asus P8Z68 Deluxe, Corsair AX 850W, Corsair 16GB VENGEANCE BLUE, Asus GTX 570 SLI, Asus Xonar Essence STX, OCZ Vertex2 60GB, WD Black 1TB, 2x WD Green 2TB, 2x Seagate 500GB.

Permalänk
Medlem

Inte farligt. Finns dock människor som brukar amfetamin m.m. Gillar du inte sådant behöver du bara hålla dig borta från dem.

Visa signatur

Beyerdynamic DT770 Pro 80 Ω
CM Storm Quick Fire TK Brown
Zowie FK1+

Permalänk
Medlem

On a serious note, som folk har sagt tidigare så bör du hålla koll på dina grejer samt äta och sova om det är något du gillar.

Tagit bort meme enligt §1.6
Visa signatur

Still play with birds like I hang with mother goose.

Permalänk
Skrivet av azz0n^:

Inte farligt. Finns dock människor som brukar amfetamin m.m. Gillar du inte sådant behöver du bara hålla dig borta från dem.

är väl inte värre än pundarna på centralstationen.. ?

Visa signatur

hej Achmed Länken till bästa tråden #15549644

Permalänk
Medlem
Skrivet av Grönahunden:

är väl inte värre än pundarna på centralstationen.. ?

Ja, precis. Med andra ord, inte farligt ett dugg.

Visa signatur

Beyerdynamic DT770 Pro 80 Ω
CM Storm Quick Fire TK Brown
Zowie FK1+

Permalänk
Medlem
Skrivet av cider123:

Började åka dit vid 14-15 själv.. Var aldrig några problem.. Är inte några polare vid platserna så frågar man helt enkelt någon granne att hålla koll på grejerna om man ska sova eller äta... Eller helt enkelt plockar ner mus/musmatta/headset när man går bort från platsen i timmar.

Utöver det så är det alltid en trevlig stämning osv... De värsta som kan hända är väl att du ser nån knulla i sovsalen? Om det nu är något dina föräldrar tycker är skrämmande, haha.

man kanske skulle åka ditt ja inte för dreamhack men sov salen verka trevlig

Visa signatur

ENTHOO PRIMO CORSAIR RM 1000W MAXIMUS VII FORMULA 4790K 4.6 1.2V 4x8 CORSAIR 2400 Msi Gtx 1080 TI VATTENKYLD W10

Permalänk
Skrivet av zfrigg:

man kanske skulle åka ditt ja inte för dreamhack men sov salen verka trevlig

4 dagar för 1000kr med sovsal som borde vara något i stil med vandrarhem ?
man kan ju åka dit utan dator och bo i sovsalen

Visa signatur

hej Achmed Länken till bästa tråden #15549644

Permalänk
Medlem

Nu är jag förälder på 40+ som hängt med min son och hans kompisar ( första gången var de kanske 10 år) på DH i flera år. Tror att den mesta oron kommer av okunskap. Det är precis som alla andra har skrivit, det gäller på att vara vaken och äta skitmat i flera dygn, men det är en lugn tillställning om man jämför med mkt annat. Är man 15 och flera stycken så fixar man det galant.

Visa signatur
Permalänk
Skrivet av Marie96:

Nu är jag förälder på 40+ som hängt med min son och hans kompisar ( första gången var de kanske 10 år) på DH i flera år. Tror att den mesta oron kommer av okunskap. Det är precis som alla andra har skrivit, det gäller på att vara vaken och äta skitmat i flera dygn, men det är en lugn tillställning om man jämför med mkt annat. Är man 15 och flera stycken så fixar man det galant.

bästa hittills +1

en mamma & förälder som inte hysteriskt ser det som livsfarligt med datorspelande & hamburgare, kan du inte lära ut till andra ? kvällskurser på komvux.

Visa signatur

hej Achmed Länken till bästa tråden #15549644

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av Grönahunden:

bästa hittills +1

en mamma & förälder som inte hysteriskt ser det som livsfarligt med datorspelande & hamburgare, kan du inte lära ut till andra ? kvällskurser på komvux.

Men det är faktiskt farligt att bara äta hamburgare, pizza och läsk ....
Men man överlever en helg på det för det tar längre tid att få skörbjugg http://sv.wikipedia.org/wiki/Sk%C3%B6rbjugg och man kan ju fixa vitaminer och fiber när man kommer hem

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem

Ifall man bara klarar att hålla disiplinen så är det inget problem, kör min rutin.

07.00 Vakna tidigt, så missar du inget.
07.30 Gå till badet och ät köttbulletalrik till frukost.
07.45 Bada och duscha, fräsha upp dig.
08.45 Gå tillbaka, lagom till att DH börjar vakna till
08.50 Se alla zombies som går in i sovsalen efter att ha försökt sig på att dygna.
09.00 Känn dig allmänt awesome att du är klarvaken, har en fullspäckad dag på DH framför dig.
09.00 - 12.00 Spela, kolla booth, lär känna folk.
12.00 Lunch
12.00-16.00 Spela, kolla booth, lär känna folk.
16.00 Vid denna tid kan det vara bra att ha skaffat så många lotter, vinstchanser och HyperX tävlingar som möjligt.
16.15 Vinn något skoj
16.15-20.00 Spela, kolla booth, lär känna folk.
20.00-01.00 Se vad som står på programmet för framträdande e.t.c. Finns mycket trevligt att hoppa till
01.00 Sov, de mesta slutar vid denna tid

Repeat

Permalänk
Medlem

Säg att du ångrat dig och att du ska åka till Amsterdam istället och gå på ravefest för att LAN verkade lite för farligt.

Nä, men va? Vad skulle vara farligt? Träffa människor? Ha kul? Det är ju ett under om du kom till med den inställningen dina föräldrar verkar ha till en stor social happening Statistikt sett är det nog 5ggr farligare att bara vara hemma istället.

Visa signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Permalänk
Skrivet av mrqaffe:

Men det är faktiskt farligt att bara äta hamburgare, pizza och läsk ....
Men man överlever en helg på det för det tar längre tid att få skörbjugg http://sv.wikipedia.org/wiki/Sk%C3%B6rbjugg och man kan ju fixa vitaminer och fiber när man kommer hem

vitaminbrus på tub.. fibrer? man kan väl tugga i sig en bit spånskiva ?
får man Skörbjugg på 3-4 dagar ja då har man nog anorexi också

du får inte glömma att alla som spelar CS:GO & GTA eller andra våldsamma spel är potentiella massmördare,
och hittills har ja inte träffat nån som vill ha ett barn som Mördare = alltså förbjud ditt barn att spela allt.
sen blir man dum i huvudet av datorspel inte att man glömt göra läxor utan det är spelet som magiskt sett gör
att man blir korkad = alltså förbjud ditt barn att spela allt

Visa signatur

hej Achmed Länken till bästa tråden #15549644

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bananbomber:

Tjenare alla! Jag är en kille på 15 år som länge har velat åka till Dreamhack. Jag har fyra kompisar som ska åka dit nu i sommar, och de vill att jag ska följa med. Men mina föräldrar säger att Dreamhack är "farligt". Stämmer det? Kan någon som har varit på Dreamhack berätta hur det är? Har mina föräldrar något att oroa sig över? Har ju sett att de flesta som är där är betydligt yngre än mig. Hoppas tråden har hamnat rätt nu!
Tacksam för svar!

/Kevin

Dreamhack som event är inte farligt, däremot förkommer stölder och andra incidenter men tumregel är att om ni dricker vatten, äter mat och sover samt hjälper varandra att hålla koll era grejer så kommer ni ha en underbar upplevelse. Vi i crew är väldigt trevliga och hjälpsamma, vårat Supportteam bistår med hjälp vid alla sorters datorproblem utan kostnad.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Gammal men bra.

Permalänk
Medlem
Skrivet av DavidtheDoom:

Dreamhack kan innebära att man äter dåligt och sover för lite, men det sker vilken helg som helst om man inte har lite självdisciplin.
Be dina föräldrar specificera det de oroar sig över istället för att vi ska gissa. Lättare för oss att kommentera om vi vet vad vi skall förhålla oss till och vad de menar med "farligt".

Självdisciplin... vad f'n är det?!

OnT_

Jag själv lever i princip med dålig motion, konstiga dyngsrytmer och ofta väldigt dåligt med sömn (psykiskt). Dessutom så spelar jag alderles för mycket och äter väldigt bra (Dvs dåligt om man kollar på näringsinnehåll annat än fett, protein och kolhydrater...och socker... massor av socker.) och jag har inte fallit av pinn ännu.

Har varit och kollat med läkare om jag har några hälsoproblem (iom vad som visade sig vara näspolyper) men annat än näsan så var jag frisk som ett helt träd...friska saker!

Summa sumarum, jag tror inte att en helg på Dreamhack ska skada dig mer än kanske ohygglig kroppsodör och brist på sömn. Det är väl knappast så att det förekommer annars när man är runt 15?

Säg till dina föräldrar att det inte finns något att oroa sig över annat än epilepsi (om man redan har dem problemen och då kvittar det vad du än gör) och en hungrig mage om inte pengar skickas med!

Ha det kul och game'a på!

Skrivet av trickysaer:

Säg att du ångrat dig och att du ska åka till Amsterdam istället och gå på ravefest för att LAN verkade lite för farligt.

Nä, men va? Vad skulle vara farligt? Träffa människor? Ha kul? Det är ju ett under om du kom till med den inställningen dina föräldrar verkar ha till en stor social happening Statistikt sett är det nog 5ggr farligare att bara vara hemma istället.

Du, statistiskt sett ska du vara glad att du inte har blivit brutalt mördad av spisen, kylen, mattorna, hala fläckar och badkaret, varje gång du vaknar på morgonen! Det är faktiskt ett under att man inte tar och bor på DreamHack istället sett till antalet dödsoffer där jämfört med i hemmet...

Visa signatur

Futureproofing explained
Temp "sensorers" riktiga utseende!
^Är även anledningen till att inte alla program visar samma temperatur på samma hårdvara.
Ryzen 7800x3D | TUF GAMING B650-PLUS | Asus 4070 || 8700k | Aorus gaming k3 | XFX core 650 Bronze | 1070ti | Fractal Design XL R2 |

Permalänk
Medlem

Jag håller med i alla andras resonemang hittills, om dina föräldrar är så oroliga så finns det ju gästpass man kan köpa för att vara och kolla på DH bara för en dag så du kan ju säga till dom att dom kan gå in en dag och gå runt och titta på hur det är och även kolla till dig om dom vill det

Visa signatur

Intel Core i7 4770k @ 4.6Ghz | Asus Z87-PRO | MSI GeForce GTX 980 Ti Gaming 6G | 4x8GB Kingston Fury Beast 1600Mhz @ 2000Mhz | Fractal Design Define XL R2 Svart | Samsung 850 EVO 500GB | Samsung 850 Pro 256GB | Western Digital 4TB | Western Digital Red 3TB | 2st AOC 24G2U skärm | EVGA Supernova G2 850W | Windows 10 Pro | Custom EK vattenkylning

Permalänk
Medlem

Det är garanterat farligare att gå till valfri högstadieskola i Sverige, så vill dina föräldrar hindra dig från att åka dit baserat på någon påhittad ursäkt så får de nog komma på något bättre.
Är du under 18 så är det givetvis dina föräldrar som bestämmer om du får åka eller inte, men att sitta och slänga ur sig anledningar som helt saknar verklighetsförankring är bara löjligt.

Visa signatur

i7 8700k – Scythe Mugen 5 Rev.B-kylare // Galax RTX 3080 SG // 16GB G.Skill DDR4 3200 // Corsair RM750i // Phanteks Eclipse P400 TG

Permalänk
Skrivet av Pan.Pan:

Självdisciplin... vad f'n är det?!

OnT_

Jag själv lever i princip med dålig motion, konstiga dyngsrytmer och ofta väldigt dåligt med sömn (psykiskt). Dessutom så spelar jag alderles för mycket och äter väldigt bra (Dvs dåligt om man kollar på näringsinnehåll annat än fett, protein och kolhydrater...och socker... massor av socker.) och jag har inte fallit av pinn ännu.

Har varit och kollat med läkare om jag har några hälsoproblem (iom vad som visade sig vara näspolyper) men annat än näsan så var jag frisk som ett helt träd...friska saker!

Summa sumarum, jag tror inte att en helg på Dreamhack ska skada dig mer än kanske ohygglig kroppsodör och brist på sömn. Det är väl knappast så att det förekommer annars när man är runt 15?

Säg till dina föräldrar att det inte finns något att oroa sig över annat än epilepsi (om man redan har dem problemen och då kvittar det vad du än gör) och en hungrig mage om inte pengar skickas med!

Ha det kul och game'a på!

Du, statistiskt sett ska du vara glad att du inte har blivit brutalt mördad av spisen, kylen, mattorna, hala fläckar och badkaret, varje gång du vaknar på morgonen! Det är faktiskt ett under att man inte tar och bor på DreamHack istället sett till antalet dödsoffer där jämfört med i hemmet...

Tal om vad som kan hända på morgonen. Dörren hemma stod på halv gavel och jag missa det (inomhus så klart ). Drog huvudet i dörren Så ja det är inte ens riskfritt hemma.

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Medlem

Dreamhack är inte farligt och allt detta om stöld som kommit upp i tråden är inget att bry sig om, folk som kommer till DH har betalt och tänkt sig ha kul i användandet av sin dator. Att det förkommer och finns folk/personer som ändå vill göra vistelsen på DH dålig/tråkig är ju tyvärr sanning, men med lite vett och etikett så blir upplevelsen och vistelsen där Mycket trevlig och rolig och man minns den oftast väldigt väl långt in på äldre dar haha.

Enkla tips och tricks för en bra vistelse är att åk dit med öppet sinne =D

Dela upplevelsen med någon/några vänner.

Äta, dricka och sova är a&o till en trivsam helg (äta någorlunda regelbundet och drick mycket vatten utöver all läsk som man garanterat, även som äldre vuxen, kommer konsumera. Sov/vila några timmar under 24timmar är förnuftigt, men visst när jag va 20 så gjorde jag 36timmars pass på DH utan större problem)

En snabb vilopaus på tangentbordet är ok!

Ha lite koll på grejer, lämna inte hela kitet utan någon form av uppsyn.

Investera i vajerlås till dator och skärm, "kattstryp" fast mus och tangentbords sladd till något galler bak på Chassit/låsvajern lr ha trådlösa grejer som du bär med dig. ( jag har en liten adapter till min trådlösa mottagare som jag kopplar in på en moderkorts USB port så mottagaren är innuti chassit)

Lösenord på Din dator är alltid bra men inget måste, för hur kul är det inte att komma tillbaka till datorn och någon har busat med den (någon är då förhoppningsvis en vän) jag kunde t ex inte stänga av mitt ljud som skränade direkt efter inloggning för en person hade hittat en limpistol och kladdat fast ett set med högtalare på ljudutgången och max volym på ljudknappen. Han låste på något sätt ute mig från att kunna ändra volymen i mjukvaruväg med. ett roligt bus som lätt gick att ordna me en omstart haha ....

Det sista jag tipsar om är att faktiskt ge sig ut på upptäcktsfärd inne på DH någon gång varannan timme lr så så man inte blir sittandes hela eventet vid datorn för det är en upplevelse som ska avnjutas fullt ut.

Gästpass finns och är inte allt för dyra om det är så att dina föräldrar vill ha möjligheten att kunna kolla läget, min mor va bara glad att jag försvann en helg. då kunde ho pyssla om sig själv haha. fanns ju mobil och ett sms med väl valda ord kom man långt med.

//enRödjävel

Visa signatur

i7 4790K, BeQuiet! SR2, Asrock z97e-itx/ac, HyperX FURY 16GB,
R9 380 4G, Raid-0 3xKingston ssdNOW300V 120GB,
Bitfenix Prodigy, OCZ ZT 750W

Twittwit@enRodjavel

Permalänk
Skrivet av trickysaer:

Säg att du ångrat dig och att du ska åka till Amsterdam istället och gå på ravefest för att LAN verkade lite för farligt.

Nä, men va? Vad skulle vara farligt? Träffa människor? Ha kul? Det är ju ett under om du kom till med den inställningen dina föräldrar verkar ha till en stor social happening Statistikt sett är det nog 5ggr farligare att bara vara hemma istället.

tycker det låter som en fråga jag borde ha ställt när jag var 15år.. mamma mamma får jag åka ner till Amsterdam med några kompisar. vi ska knarka, supa, och slåss med kniv

Visa signatur

hej Achmed Länken till bästa tråden #15549644

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av Grönahunden:

tycker det låter som en fråga jag borde ha ställt när jag var 15år.. mamma mamma får jag åka ner till Amsterdam med några kompisar. vi ska knarka, supa, och slåss med kniv

Brukade du alltid vara så ärlig att du frågade om du fick göra saker i förväg ?

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem

Som alla vet leder datorspel till våldsamt beteende och när så många samlas och spelar så blir det alltid upplopp med dödlig utgång.
Brukar vara så att polisen lägger alla döda kroppar till vänster utanför stora ingången.

Permalänk
Skrivet av Bananbomber:

Tjenare alla! Jag är en kille på 15 år som länge har velat åka till Dreamhack. Jag har fyra kompisar som ska åka dit nu i sommar, och de vill att jag ska följa med. Men mina föräldrar säger att Dreamhack är "farligt". Stämmer det? Kan någon som har varit på Dreamhack berätta hur det är? Har mina föräldrar något att oroa sig över? Har ju sett att de flesta som är där är betydligt yngre än mig. Hoppas tråden har hamnat rätt nu!
Tacksam för svar!

/Kevin

Chilla finns inget farligt bara äta vid bestämda tider och sova minnst 6 timmar per dygn så håller du dig pigg och fräsh

Visa signatur

Laptop Asus G18 (G814JZ-N6034W)
Intel Core i913980HX 24 st kärnor ((8P 5.6GHz + 16E 2.2GHz) Antal trådar 32 st
Nvidia GeForce RTX 4080 2330 MHz12 GB, TDP 175w
Ram 32 GB, ((2 x 16GB))DDR5 SO-DIMM (4800 MHz)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Broken-arrow:

Tal om vad som kan hända på morgonen. Dörren hemma stod på halv gavel och jag missa det (inomhus så klart ). Drog huvudet i dörren Så ja det är inte ens riskfritt hemma.

Precis! The house is out to get you! Haha

Visa signatur

Futureproofing explained
Temp "sensorers" riktiga utseende!
^Är även anledningen till att inte alla program visar samma temperatur på samma hårdvara.
Ryzen 7800x3D | TUF GAMING B650-PLUS | Asus 4070 || 8700k | Aorus gaming k3 | XFX core 650 Bronze | 1070ti | Fractal Design XL R2 |

Permalänk

Bättre att dreamhacka än att gå på hemmafester

Visa signatur

CPU: Intel Core i7 3820 3.6 GHz GPU: ASUS GeForce GTX 770 2GB DirectCUII OC SLI
Minne: Crucial Ballistix Elite 16GB DDR3 1866mhz MB: ASUS SABERTOOTH X79 - ATX / X79
PSU: Corsair AX 1200W 80+ Gold Chassi: Cooler Master Storm Trooper
HDD: Corsair Force LS SSD 240 GB Kylare: Hydro i100

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pan.Pan:

Precis! The house is out to get you! Haha

Statistiskt bevisat sedan länge. Flest olyckor, och dödsfall sker i hemmet. Badrummet är tydligen värst, fast det var inte med bred marginal. Det fick vi lära oss på något försäkrings seminarium. Och de sålde inte ens försäkringar... Alla som inte redan hade olycksfall i hemförsäkringen ville ha det, där och då ;- )
B!

Visa signatur

Allting jag skriver är om inget annat uttrycks, min åsikt! Ingenting måste vara dagens sanning enligt din åsikt, och gör du antaganden baserade på mina åsikter hoppas jag att du övervägt mer än bara just min åsikt.

Permalänk
Medlem

dreamhack är inte farligt jag var där varje dag förra året och lyssnade på rappmusik i min dator #swag

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av Bananbomber:

Tjenare alla! Jag är en kille på 15 år som länge har velat åka till Dreamhack. Jag har fyra kompisar som ska åka dit nu i sommar, och de vill att jag ska följa med. Men mina föräldrar säger att Dreamhack är "farligt". Stämmer det? Kan någon som har varit på Dreamhack berätta hur det är? Har mina föräldrar något att oroa sig över? Har ju sett att de flesta som är där är betydligt yngre än mig. Hoppas tråden har hamnat rätt nu!
Tacksam för svar!

/Kevin

+
Det råder nolltolerans för alkohol på DH
Du har kul.

-
Du sover och äter dåligt.
Sovsalarna är ett stök, du blir väckt av fjantiga småpojkar som tycker de är roliga.
Det anordnas stora klungor som går till mackar och stjäl.
Stöld. Råder mycket stöld, många blir av med saker. Blev själv av med ett par saker när jag var med.

För att summera:
Har du 4st. kompisar som ska åka så borde det vara lugnt.
Det är en upplevelse, men det är inte så kul när man blir av med saker. Jag låste fast min dator och skärm.
Har varit med på 3st. första 2000, och hör väl till den gruppen som är för gammal nu och kommer inte åka på något mer.
Om jag hade en son skulle jag aldrig låta han åka själv, men hade han med sig 4st. kompisar så skulle det vara bättre.
Hoppas det löser sig och att du får åka.

Köpslå med att du kommer dammsuga hela huset i 3 månader eller något sådant. Det visar ansvar och hängivenhet.
Lycka till.

Visa signatur

🧠i9-10900k @ 3,7GHz 📹3080Ti STRIX OC 12GB 📼Corsair Vengeance 64GB
📰MSI MEG z490 Unify 💽Samsung 970 EVO plus 500GB/1TB 📺Asus PG348Q 34"

Permalänk
Medlem
Skrivet av enRödjävel:

Dreamhack är inte farligt och allt detta om stöld som kommit upp i tråden är inget att bry sig om, folk som kommer till DH har betalt och tänkt sig ha kul i användandet av sin dator. Att det förkommer och finns folk/personer som ändå vill göra vistelsen på DH dålig/tråkig är ju tyvärr sanning, men med lite vett och etikett så blir upplevelsen och vistelsen där Mycket trevlig och rolig och man minns den oftast väldigt väl långt in på äldre dar haha.

Enkla tips och tricks för en bra vistelse är att åk dit med öppet sinne =D

Dela upplevelsen med någon/några vänner.

Äta, dricka och sova är a&o till en trivsam helg (äta någorlunda regelbundet och drick mycket vatten utöver all läsk som man garanterat, även som äldre vuxen, kommer konsumera. Sov/vila några timmar under 24timmar är förnuftigt, men visst när jag va 20 så gjorde jag 36timmars pass på DH utan större problem)

En snabb vilopaus på tangentbordet är ok!

Ha lite koll på grejer, lämna inte hela kitet utan någon form av uppsyn.

Investera i vajerlås till dator och skärm, "kattstryp" fast mus och tangentbords sladd till något galler bak på Chassit/låsvajern lr ha trådlösa grejer som du bär med dig. ( jag har en liten adapter till min trådlösa mottagare som jag kopplar in på en moderkorts USB port så mottagaren är innuti chassit)

Lösenord på Din dator är alltid bra men inget måste, för hur kul är det inte att komma tillbaka till datorn och någon har busat med den (någon är då förhoppningsvis en vän) jag kunde t ex inte stänga av mitt ljud som skränade direkt efter inloggning för en person hade hittat en limpistol och kladdat fast ett set med högtalare på ljudutgången och max volym på ljudknappen. Han låste på något sätt ute mig från att kunna ändra volymen i mjukvaruväg med. ett roligt bus som lätt gick att ordna me en omstart haha ....

Det sista jag tipsar om är att faktiskt ge sig ut på upptäcktsfärd inne på DH någon gång varannan timme lr så så man inte blir sittandes hela eventet vid datorn för det är en upplevelse som ska avnjutas fullt ut.

Gästpass finns och är inte allt för dyra om det är så att dina föräldrar vill ha möjligheten att kunna kolla läget, min mor va bara glad att jag försvann en helg. då kunde ho pyssla om sig själv haha. fanns ju mobil och ett sms med väl valda ord kom man långt med.

//enRödjävel

Orkade inte läsa klart ditt inlägg, men reagerade på stöld, klart som fan det förekommer. Har blivit av med saker på 2/3 dreamhacks...

Visa signatur

🧠i9-10900k @ 3,7GHz 📹3080Ti STRIX OC 12GB 📼Corsair Vengeance 64GB
📰MSI MEG z490 Unify 💽Samsung 970 EVO plus 500GB/1TB 📺Asus PG348Q 34"