Note 3 har blivit seg:(

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Gusum
Registrerad
Feb 2014

Note 3 har blivit seg:(

Nu har jag haft min gamla bettan i lite över 1 år och hon har blivit väldigt seg. Det jag menar med seg är appar tar längre tid att starta och spel börjar bli laggiga.
Jag tänkte först att jag bara behövde återställa mobilen och rensa minnet men det hjälpte inte.

Vad kan jag göra för att snabba upp henne, jag har även funderat på att roota och om jag gör det kan jag fixa så att mobilen blir snabb igen?

Alla tips och råd uppskattas:)

Mvh

Dator: MB Asus Maximus VII Formula CPU Intel i7 4790k @4.5GHz Kylare Corsair H80i RAM BallistiX Sport 16GB @1600MHz
HDD Seagate Barracuda 2TB PSU Corsair RM1000 GPU HD7970/280X CrossFire
Chassi Fractal design define r4 Skärm AOC 24" 144Hz LED
Mobil: OnePlus 2

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Jun 2010

Kolla om det finns några uppdateringar att ta ner. Min Note 2 började bli rätt seg och framför allt så började batteriet att inte hålla så länge, men häromdagen kom en uppdatering OTA och sen kändes den nästan som ny. Exempelvis 60% kvar när jag kommer hem från jobbet istället för typ 15-18%.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Uppsala
Registrerad
Aug 2010

Min s5:a kändes skitseg efter att jag uppdaterade till lollipop.

DATOR: Ingen... Men jag har en Puch Mc50 Cross som ska renoveras! Kommer dokumenteras på Youtube i framtiden! :D
LJUD: Philips Fidelio X2 | Creative SoundBlaster E5

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Norrköping
Registrerad
Jan 2008

En återställning brukar lösa många bekymmer, testa det. Samsungs telefoner har tyvärr tendens att säcka ihop efter några månader pga all sk*t som körs i bakgrunden.

Igrali smo dobro ali zajebo nas sudija.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Olofström
Registrerad
Feb 2012
Skrivet av KiXeR:

En återställning brukar lösa många bekymmer, testa det. Samsungs telefoner har tyvärr tendens att säcka ihop efter några månader pga all sk*t som körs i bakgrunden.

OP har redan provat det. Läs igen.

Chassi: Fractal Design R5 CPU: Intel i7 6700K RAM: 16Gb DDR4 Moderkort: Asus Z170 Pro Grafik: GTX 1080 STRIX OS: W10
Bra Steam design: Metro for Steam Mitt Nintendo ID: SW-0939-9900-1006

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Gusum
Registrerad
Feb 2014
Skrivet av snajk:

Kolla om det finns några uppdateringar att ta ner. Min Note 2 började bli rätt seg och framför allt så började batteriet att inte hålla så länge, men häromdagen kom en uppdatering OTA och sen kändes den nästan som ny. Exempelvis 60% kvar när jag kommer hem från jobbet istället för typ 15-18%.

Ok ska testa detta. Tack för tipset:)

Dator: MB Asus Maximus VII Formula CPU Intel i7 4790k @4.5GHz Kylare Corsair H80i RAM BallistiX Sport 16GB @1600MHz

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Småland
Registrerad
Dec 2011

Har du testat några custom roms? Samsung älskar att skicka med en stor flora av bloatware som bara segar ner vilket man kommer ifrån om man kör exempelvis cyanogenmod (http://forum.xda-developers.com/galaxy-note-3/galaxy-note-3-e...)

CPU: Intel Core i7-7700K 4.9 ghz 1.35 vcore deliddad.
GPU: MSI GeForce GTX 1080 Ti GAMING X TRIO.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Oslo
Registrerad
Dec 2004
Skrivet av heatm:

Min s5:a kändes skitseg efter att jag uppdaterade till lollipop.

Samma här, jävligt irriterande.
Är dessutom en företagstelefon så vet inte om jag vågar att lägga in custom rom...

Citera för svar..

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Nov 2013
Skrivet av macke0010:

Nu har jag haft min gamla bettan i lite över 1 år och hon har blivit väldigt seg. Det jag menar med seg är appar tar längre tid att starta och spel börjar bli laggiga.
Jag tänkte först att jag bara behövde återställa mobilen och rensa minnet men det hjälpte inte.

Vad kan jag göra för att snabba upp henne, jag har även funderat på att roota och om jag gör det kan jag fixa så att mobilen blir snabb igen?

Mvh

Har du installerat lollipop?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Örebro
Registrerad
Sep 2010
Skrivet av macke0010:

Mvh

Dra ner original rom och flasha själv finns guider hur man gör det

LOQUE Preorder | 8700k | Z370I | 2x8GB Corsair | 1080TI

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Gusum
Registrerad
Feb 2014
Skrivet av Jimemy:

Har du installerat lollipop?

Lollipop finns väl inte till note 3 än?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Uppsala
Registrerad
Aug 2010
Skrivet av RetarDeD:

Samma här, jävligt irriterande.
Är dessutom en företagstelefon så vet inte om jag vågar att lägga in custom rom...

Min är också företagstelefon. .. men jag ska skicka vidare den till någon gubbe som vill ha en "ny" telefon för s5an har aldrig förtjänat min kärlek.

Skickades från m.sweclockers.com

DATOR: Ingen... Men jag har en Puch Mc50 Cross som ska renoveras! Kommer dokumenteras på Youtube i framtiden! :D
LJUD: Philips Fidelio X2 | Creative SoundBlaster E5

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Nov 2008

men vad gör ni för att era telefoner blir sega?? jag hade min Note 3 i strax ett år innan den blev snodd. nu fick jag en Note 4 på garantin. innan det haft Xperia (den första android flaggskeppet), sen en Galaxy s2, sen en Motorola Droid Razr, sen en Galaxy s3, och nu Note 3 och note 4..

ALDRIG har jag upplevt samsung telefoner som sega, och heller aldrig haft mina skeppade OS krascha på mig (om man inte köpt de där Galaxy Young telefonerna, dvs billiga lurarna).. så då frågar jag igen, vad gör ni för att detta ska hända?

för att ni ska förstå vad jag anvnder min telefon till

- MYCKET whatsapp, Facebook, FB Messenger och Kik
-mycket surfande (kör samsungs egna webbläsare, dvs inet Chrome alltså)
-Mycket SMSande,
-Mycket Ringande
-Massa musik (20gb musik)
-Filmer, för över och tar bort kontinuerligt, kollar oftast på tuben och innan läggdags.
-massa 9gag bilder (har ca 1659 i skrivande stund på en mapp)
-Massa andra bilder (från diverse resor i USA samt Frankrike och alperna, ca 3gb var med videos inkl)
-dropbox, colornote kalender, filter/settings för kameran...

-ObS! kanske kan vara av intresse, men jag har INGA spel. finito. nada. 1 gång för 2 år sen installerade jag maze runner eller vad de hette, vart inte långvarigt.. Skulle det kunna vara diverse mobil spel som kajkar till och segar mobilen? för mina mobiler har känts lika fräscha sen jag först fått dom liksom..

som ni ser så används mina mobiler högst flitigt till ALLT förutom spel, och har funkat utan seghet eller låsningar/kraschningar.

new main rig---i7 6700k,CM Hyper 212evo@63c load,MSI OCv2 GTX1060 6gb H110-I pro mitx, 2x8gb 2133mhz, 250gb 850 Evo + 500gb apple hdd, FD integra 550w 80+, Fractal Design Nano-S mITX
Main Rig--- 2700k,Scythe Samurai ZZ @ 54c load ASUS GTX970 Black OC edition @ 52c load GA-B75-D3H, 2x4gb xms3 1333mhz, 128gb SSD + 4x500gb lagring, OCZ Modxstream Pro 600watt, In-win Dragon Slayer chassi LaptopLenovo Legion y720, Gtx1060, i7 7700hq, 16gb 2133, 250gb ssd, 1tb hdd

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Swedland
Registrerad
Maj 2006

Kan ha med Dalvik att göra, gör en fabriksåterställning, problemet bör inte finnas på Lollipop som ersatt dalvik med ART

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Oslo
Registrerad
Dec 2004
Skrivet av Gtoxed:

Lite whatsappande och surfande.
Mycket ringande, SMS och email.

Men den fungerande galant innan sista Android uppdateringen, så jag är tveksam till att det var mitt fel att den blev seg som en påse med hästdiarré..

Citera för svar..