Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Månbas Alpha
Registrerad
Aug 2006

Fotpedal för transkribering?

Jag skall transkribera en del intervjuer jag gjort och behöver därför en fotpedal (USB) för att göra transkriberingsarbetet lite smidigare. Jag använder mig av ett program som heter "Express Scribe" så det måste vara kompatibelt med det. Den enda jag kunde hitta som hade något sånär hyffsat pris var denna:

http://www.amazon.com/Infinity-Digital-Control-Computer-IN-US...

Tyvärr säljs den via Amazon och jag behöver pedalen redan nästa vecka. Någon som själv transkriberat via datorn och kan komma med ett förslag på en bra och billig fotpedal?

Tack på förhand
Isak

Fractal Design Core 3300 | Cooler Master G650M | Asus Z97-AR | i5 4690K + Noctua NH-U12P | 16GB Crucial Ballistix Sport 1600MHz | Crucial BX100 240GB + Intel 530 120GB | Asus GTX770 Ti | Benq G2420HDBL

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Kalix
Registrerad
Nov 2005

Exakt vilken funktion har pedalen?

Har en i guilden som har tagit bort två tangenter på sitt tangentbord. Sen har han lött in kablar och sköter de två tangenterna med pedaler på golvet nu.

i5 2500K: 4.4GHz||16GB 1600MHz||ASUS P8Z77-V PRO||Phanteks PH-TC14PE
MSI GTX 980 Gaming||Corsair Force 2 80GB|| Fractal Design Newton r2 650W M
Asus xonar essence STX|| Antec p280
Dell u2711, Sennheiser hd650, Logitech g502, fUnc f30r, KeyTronic kt2001 Ergoforce.
Server: x10SL7-F, Xeon E3 1230v3, 32GB Samsung ECC ram, 6x3TB WD RED, FD Node 804.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Månbas Alpha
Registrerad
Aug 2006
Skrivet av BergHa:

Har en i guilden som har tagit bort två tangenter på sitt tangentbord. Sen har han lött in kablar och sköter de två tangenterna med pedaler på golvet nu.

Stanna och spola tillbaks lljudinspelningen,

Fractal Design Core 3300 | Cooler Master G650M | Asus Z97-AR | i5 4690K + Noctua NH-U12P | 16GB Crucial Ballistix Sport 1600MHz | Crucial BX100 240GB + Intel 530 120GB | Asus GTX770 Ti | Benq G2420HDBL

Trädvy Permalänk
Inaktiv
Registrerad
Jan 2008
Skrivet av Izak80:

Jag skall transkribera en del intervjuer jag gjort och behöver därför en fotpedal (USB) för att göra transkriberingsarbetet lite smidigare. Jag använder mig av ett program som heter "Express Scribe" så det måste vara kompatibelt med det. Den enda jag kunde hitta som hade något sånär hyffsat pris var denna:

Tyvärr säljs den via Amazon och jag behöver pedalen redan nästa vecka. Någon som själv transkriberat via datorn och kan komma med ett förslag på en bra och billig fotpedal?

Tack på förhand
Isak

Kolla om den finns på Amazon DE/UK, ta expressfrakt.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Månbas Alpha
Registrerad
Aug 2006
Skrivet av El_Raspberry:

Kolla om den finns på Amazon DE/UK, ta expressfrakt.

-

Verkade inte finnas med expressfrakt tyvärr. Jag är egentligen bara ute efter en billig pedal som kan kontrollera Express Scribe ifråga om "stoppa, spola tillbaka och play". Det kan alltså vara vilken pedal som helst så länge den funkar med programmet. Hittade den här, borde väl funka?

https://www.dustinhome.se/product/5010601237/usb-foot-switch-...

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Lund
Registrerad
Jul 2001
Skrivet av Izak80:

-

Verkade inte finnas med expressfrakt tyvärr. Jag är egentligen bara ute efter en billig pedal som kan kontrollera Express Scribe ifråga om "stoppa, spola tillbaka och play". Det kan alltså vara vilken pedal som helst så länge den funkar med programmet. Hittade den här, borde väl funka?

https://www.dustinhome.se/product/5010601237/usb-foot-switch-...

An nescis, mi fili, quantilla prudentia mundus regatur?
PC
HTPC
Mediaspelare

Trädvy Permalänk
Avstängd
Plats
Saltsjöbaden
Registrerad
Jun 2014
Skrivet av BergHa:

Känns rätt onödigt när man istället kan koppla in pedaler via usb och göra vad man vill med dom...

Trädvy Permalänk
Rekordmedlem
Plats
Salstad
Registrerad
Feb 2009

Om programmet stödjer midipedaler så borde du kunna hitta det i en musikbutik.

Ryzen 5 2400G, Asus ROG STRIX B350-F Gaming, 500GB Samsung 970EVO NVMe M.2 och en väldig massa masslagring. Seasonic Focus+ Gold 650W, Antec P 180 med Schyte o Sharkoon fläktar via en t-balancer, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K
Främre ljudkanalerna återges via Behringer DCX2496, högtalare Truth B3031A, Truth B2092A Har också Oscilloskop, mätmikrofon och en Colorimeter.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Kalix
Registrerad
Nov 2005
Skrivet av nackskägg:

Känns rätt onödigt när man istället kan koppla in pedaler via usb och göra vad man vill med dom...

Han kanske inte kände för att köpa in usb kretskort? Pedalerna är också hemmabygge.

i5 2500K: 4.4GHz||16GB 1600MHz||ASUS P8Z77-V PRO||Phanteks PH-TC14PE
MSI GTX 980 Gaming||Corsair Force 2 80GB|| Fractal Design Newton r2 650W M
Asus xonar essence STX|| Antec p280
Dell u2711, Sennheiser hd650, Logitech g502, fUnc f30r, KeyTronic kt2001 Ergoforce.
Server: x10SL7-F, Xeon E3 1230v3, 32GB Samsung ECC ram, 6x3TB WD RED, FD Node 804.

Trädvy Permalänk
Avstängd
Plats
Saltsjöbaden
Registrerad
Jun 2014
Skrivet av BergHa:

Han kanske inte kände för att köpa in usb kretskort? Pedalerna är också hemmabygge.

Vad din polare hade för dumheter för sig är rätt ointressant. Det är enklare att köpa pedaler som kopplas in via usb än att löda bort tangenter och bygga egna.

Trädvy Permalänk
Avstängd
Plats
Saltsjöbaden
Registrerad
Jun 2014
Skrivet av mrqaffe:

Om programmet stödjer midipedaler så borde du kunna hitta det i en musikbutik.

Spelar ingen roll vad programmet har stöd för, så länge operativsystemet hittar pedalerna. Hittas de som en joystick eller liknande tillbehör så är det enkelt att använda exempelvis programmet JoyToKey för att åstadkomma vad man nu har i åtanke.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Aug 2012
Skrivet av Izak80:

Tack på förhand
Isak

http://www.dikteringsbutiken.se/fotpedaler/fotpedaler-olympus...
Fungerar super.