Permalänk
Medlem

Fotpedal för transkribering?

Jag skall transkribera en del intervjuer jag gjort och behöver därför en fotpedal (USB) för att göra transkriberingsarbetet lite smidigare. Jag använder mig av ett program som heter "Express Scribe" så det måste vara kompatibelt med det. Den enda jag kunde hitta som hade något sånär hyffsat pris var denna:

http://www.amazon.com/Infinity-Digital-Control-Computer-IN-US...

Tyvärr säljs den via Amazon och jag behöver pedalen redan nästa vecka. Någon som själv transkriberat via datorn och kan komma med ett förslag på en bra och billig fotpedal?

Tack på förhand
Isak

Visa signatur

Corsair 4000D Airflow | NZXT C650 | MSI B550-A PRO | Ryzen 5800X + Noctua NH-D15 | 16GB Gigabyte Aorus RGB Memory (3733 MHz) | Adata SX8200 PRO 500GB + Crucial BX100 240GB | EVGA GTX980 Ti | Benq G2420HDBL + LG CX |

Permalänk
Medlem

Exakt vilken funktion har pedalen?

Har en i guilden som har tagit bort två tangenter på sitt tangentbord. Sen har han lött in kablar och sköter de två tangenterna med pedaler på golvet nu.

Visa signatur

i9 11900k ||32GB 4000MHz CL15||ASUS ROG STRIX Z590-E||Noctua NH-D15s
Intel Arc a750 ||Samsung 980 pro|| EVGA Supernova G3 850W
Asus xonar essence STX|| Lian-Li O11 Dynamic XL
Asus VG27AQ 165Hz IPS, Sennheiser HD650, Logitech g502 Hero, fUnc f30r, Vortex TAB90M, Audio-Technicha ATR2500x-USB
Server: x10SL7-F, Xeon E3 1230v3, 32GB Samsung ECC ram, 6x3TB WD RED, FD Node 804.

Permalänk
Medlem
Skrivet av BergEr:

Exakt vilken funktion har pedalen?

Har en i guilden som har tagit bort två tangenter på sitt tangentbord. Sen har han lött in kablar och sköter de två tangenterna med pedaler på golvet nu.

Stanna och spola tillbaks lljudinspelningen,

Visa signatur

Corsair 4000D Airflow | NZXT C650 | MSI B550-A PRO | Ryzen 5800X + Noctua NH-D15 | 16GB Gigabyte Aorus RGB Memory (3733 MHz) | Adata SX8200 PRO 500GB + Crucial BX100 240GB | EVGA GTX980 Ti | Benq G2420HDBL + LG CX |

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Izak80:

Jag skall transkribera en del intervjuer jag gjort och behöver därför en fotpedal (USB) för att göra transkriberingsarbetet lite smidigare. Jag använder mig av ett program som heter "Express Scribe" så det måste vara kompatibelt med det. Den enda jag kunde hitta som hade något sånär hyffsat pris var denna:

http://www.amazon.com/Infinity-Digital-Control-Computer-IN-US...

Tyvärr säljs den via Amazon och jag behöver pedalen redan nästa vecka. Någon som själv transkriberat via datorn och kan komma med ett förslag på en bra och billig fotpedal?

Tack på förhand
Isak

Kolla om den finns på Amazon DE/UK, ta expressfrakt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av El_Raspberry:

Kolla om den finns på Amazon DE/UK, ta expressfrakt.

-

Verkade inte finnas med expressfrakt tyvärr. Jag är egentligen bara ute efter en billig pedal som kan kontrollera Express Scribe ifråga om "stoppa, spola tillbaka och play". Det kan alltså vara vilken pedal som helst så länge den funkar med programmet. Hittade den här, borde väl funka?

https://www.dustinhome.se/product/5010601237/usb-foot-switch-...

Visa signatur

Corsair 4000D Airflow | NZXT C650 | MSI B550-A PRO | Ryzen 5800X + Noctua NH-D15 | 16GB Gigabyte Aorus RGB Memory (3733 MHz) | Adata SX8200 PRO 500GB + Crucial BX100 240GB | EVGA GTX980 Ti | Benq G2420HDBL + LG CX |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Izak80:

-

Verkade inte finnas med expressfrakt tyvärr. Jag är egentligen bara ute efter en billig pedal som kan kontrollera Express Scribe ifråga om "stoppa, spola tillbaka och play". Det kan alltså vara vilken pedal som helst så länge den funkar med programmet. Hittade den här, borde väl funka?

https://www.dustinhome.se/product/5010601237/usb-foot-switch-...

Visa signatur

XFX Radeon RX 7700 XT Speedster QICK 319 Black Edition | AMD Ryzen R7 5700X | Noctua NH-D15 | Asus TUF Gaming B550-Plus | Kingston Fury Beast DDR4 3600MHz 4x8GB | Samsung 990 Pro 1TB | Corsair HX1000i | Fractal Design Define S | LG 27GL83A | Corsair K95 Platinum | Corsair Sabre RGB PRO Wireless | Corsair Void Elite Wireless

Permalänk
Avstängd
Skrivet av BergEr:

Exakt vilken funktion har pedalen?

Har en i guilden som har tagit bort två tangenter på sitt tangentbord. Sen har han lött in kablar och sköter de två tangenterna med pedaler på golvet nu.

Känns rätt onödigt när man istället kan koppla in pedaler via usb och göra vad man vill med dom...

Permalänk
Rekordmedlem

Om programmet stödjer midipedaler så borde du kunna hitta det i en musikbutik.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av nackskägg:

Känns rätt onödigt när man istället kan koppla in pedaler via usb och göra vad man vill med dom...

Han kanske inte kände för att köpa in usb kretskort? Pedalerna är också hemmabygge.

Visa signatur

i9 11900k ||32GB 4000MHz CL15||ASUS ROG STRIX Z590-E||Noctua NH-D15s
Intel Arc a750 ||Samsung 980 pro|| EVGA Supernova G3 850W
Asus xonar essence STX|| Lian-Li O11 Dynamic XL
Asus VG27AQ 165Hz IPS, Sennheiser HD650, Logitech g502 Hero, fUnc f30r, Vortex TAB90M, Audio-Technicha ATR2500x-USB
Server: x10SL7-F, Xeon E3 1230v3, 32GB Samsung ECC ram, 6x3TB WD RED, FD Node 804.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av BergEr:

Han kanske inte kände för att köpa in usb kretskort? Pedalerna är också hemmabygge.

Vad din polare hade för dumheter för sig är rätt ointressant. Det är enklare att köpa pedaler som kopplas in via usb än att löda bort tangenter och bygga egna.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av mrqaffe:

Om programmet stödjer midipedaler så borde du kunna hitta det i en musikbutik.

Spelar ingen roll vad programmet har stöd för, så länge operativsystemet hittar pedalerna. Hittas de som en joystick eller liknande tillbehör så är det enkelt att använda exempelvis programmet JoyToKey för att åstadkomma vad man nu har i åtanke.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Izak80:

Jag skall transkribera en del intervjuer jag gjort och behöver därför en fotpedal (USB) för att göra transkriberingsarbetet lite smidigare. Jag använder mig av ett program som heter "Express Scribe" så det måste vara kompatibelt med det. Den enda jag kunde hitta som hade något sånär hyffsat pris var denna:

http://www.amazon.com/Infinity-Digital-Control-Computer-IN-US...

Tyvärr säljs den via Amazon och jag behöver pedalen redan nästa vecka. Någon som själv transkriberat via datorn och kan komma med ett förslag på en bra och billig fotpedal?

Tack på förhand
Isak

http://www.dikteringsbutiken.se/fotpedaler/fotpedaler-olympus...
Fungerar super.