Tips på spel som Deus ex och System Shock 2?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Skåne
Registrerad
Jan 2011

Tips på spel som Deus ex och System Shock 2?

Ja inte mycket att tilägga utöver rubriken. Är en sucker för den spelgenren och jag undrar vad jag mer har missat av dem lite äldre spelen som har liknade gameplay och handling med konspiritations teorier?

Stationär:Asrock P67 Extreme 4 | i5 2500K@4,5Ghz | Asus GTX 970 black | 2x Intel 520 180gb, 2x WD blue 5tb | 8GB Corsair XMS3 + 8GB Hyper x Fury | EVGA Supernova G2 750W Gold | Silverstone FT02
Laptop: Jumper ezbook 3 pro
Mobil: Xiaomi Redmi Note 3 pro SE

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Uppsala
Registrerad
Jul 2001

Smyga-smyga: Thief eller payday2?

Shoebox PC - Coolermaster Elite 130 - i5 4690K - Corsair H60 v2 - BeQuiet! L8 630W - Sapphire R9 290 Tri-X OC - 16GB CL9 - Gigabyte Z97N+Wifi

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Nov 2010

Hör att Dishonored ofta nämns och ska vara rätt bra, men jag har själv inte spelat det.

Nybörjare på Linux? Se hit! #15665841
Google är inte din vän. www.donttrack.us
Skaffa säker epost med ProtonMail! #14698306
Spela Supreme Commander! www.faforever.com

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Framför datorn
Registrerad
Nov 2013
Skrivet av NodCommander:

Hör att Dishonored ofta nämns och ska vara rätt bra, men jag har själv inte spelat det.

Jag har kört alla delar av Dishonored och kan starkt rekommendera spelet. Man får satsa på rätt skills beroende på vad man har för spelstil. Dock är tilläggen ganska korta

Coca Cola missbrukare
AMD älskare
Katt älskare

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Sturup
Registrerad
Jan 2007

Vetefan om jag tycker att dishonered ligger i samma liga som system shock...

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Skåne
Registrerad
Jan 2011

Jag har testat Dishonored men det var inget för mig, inte speciellt likt System Shock 2, där skulle jag istället lägga spel som t ex Bioshock.

Stationär:Asrock P67 Extreme 4 | i5 2500K@4,5Ghz | Asus GTX 970 black | 2x Intel 520 180gb, 2x WD blue 5tb | 8GB Corsair XMS3 + 8GB Hyper x Fury | EVGA Supernova G2 750W Gold | Silverstone FT02
Laptop: Jumper ezbook 3 pro
Mobil: Xiaomi Redmi Note 3 pro SE

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Maj 2014

Lite oklart vilken spel genre du är ute efter. Är det First Person Shooter med typ RPG inslag där du kan levla up lite abilities eller är det mer specifikt mot Sci-FI FPS du är ute efter där inget krav på RPG/Färdigheter av nåt slag behövs.

Men, du har iaf...

Deus Ex: Human Revolution
Dishonored
Bioshock
Syndicate
Farcry 3/4 (inte direkt sci-fi)
Alpha Protocol
Fallout 3/New Vegas